Η Ford συγκαταλέγεται μεταξύ των ελάχιστων αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες στοχεύουν να πραγματοποιήσουν σχετικά γρήγορα τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με διακαή πόθο να ξεπεράσουν την Tesla ως ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, χαιρέτησε πρόσφατα μέσω Τwitter μια teaser εικόνα του νέου Puma EV που μοιράστηκε επισήμως η Ford, αλλά η αλήθεια είναι πως επί της ουσίας, οι επίσημες πληροφορίες για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford είναι ελάχιστες.
Το μόνο που φρόντισε να "αποκαλύψει" ο Farley ήταν πως η 4η παρουσίαση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Ford θα είναι στην Αυστραλία λίγο πριν το τέλος του 2024.
Με οδηγό το E-Transit
Το συμπαγές ηλεκτρικό SUV της Ford, αναμένεται να έρθει στην αγορά το 2024 και θεωρείται πολύ πιθανό πως θα μοιράζεται το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με το μικρό ηλεκτρικό van E-Transit Courier που παρουσιάστηκε πρόσφατα και θα ξεκινήσει να διατίθεται μέσα στο 2023. Στην αμιγώς ηλεκτρική του μορφή, το μικρότερο επαγγελματικό ηλεκτρικό όχημα της Ford χρησιμοποιεί μια ηλεκτροκίνητη έκδοση της αρχιτεκτονικής B2E του Puma με κινητήρα εσωτερικής καύσης και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Από κατασκευαστικής πλευράς, το πιο λογικό θα ήταν το ηλεκτρικό Puma να χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα κίνησης με το E-Transit Courier, ειδικά από τη στιγμή που και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται από το 2024 στο ίδιο εργοστάσιο στην Κράϊοβα της Ρουμανίας.
Ένα επιπλέον στοιχείο που καθιστά ακόμη πιο πιθανό το παραπάνω σενάριο, είναι πως η ίδια η Ford ανέφερε πως "σχεδίασε το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης για το Puma και το Courier την ίδια στιγμή”, υποδηλώνοντας ότι τα δύο EV θα έχουν παρόμοιες προδιαγραφές. Η Ford δήλωσε επίσης ότι εργάζεται πάνω σε μία μόνο μπαταρία για το μικρότερο μοντέλο της οικογένειας του ηλεκτρικού Transit.
Τα entry level ηλεκτρικά της Ford
Δεδομένου ότι η μπαταρία είναι το πιο ακριβό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού μοντέλου, και τα E-Transit Courier και Puma EV θα πρέπει να είναι τα πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα της Ford στην Ευρώπη, η κοινή χρήση της μπαταρίας μεταξύ των δύο, έχει σίγουρα νόημα από οικονομικής πλευράς. Η Ford δεν έχει ακόμη προχωρήσει στην ανακοίνωση της χωρητικότητας της μπαταρίας και της αυτονομίας που στοχεύει.
Γνωρίζουμε ωστόσο ότι το συμπαγές van διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 100 kW, ισχύος 134 ίππων τοποθετημένο μπροστά και ότι μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση έως 100 kW σε ταχυφορτιστή. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να προσθέσει 87 km σε 10 λεπτά και να φορτίσει από το 10 στο 80% σε λιγότερο από 35 λεπτά.
Αυτά τα στοιχεία, οδηγούν στην εκτίμηση πως η μπαταρία του E-Transit Courier θα βρίσκεται στα επίπεδα των 55 kWh, κάτι που αν επαληθευτεί θα ήταν αρκετό για να προσφέρει στο ηλεκτρικό Puma μια αυτονομία της τάξεως των 370 km.
Το νούμερο αυτό, το φέρνει σε παρόμοια επίπεδα αυτονομίας με τον άμεσο ανταγωνισμό του, που περιλαμβάνει μοντέλα όπως τα Peugeot e-2008, Opel Mokka (αμφότερα με μπαταρία 50 kWh).
Διαβάστε ακόμα:
- Αυτό είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη μέχρι τώρα
- O Sebastien Loeb επιστρέφει με ηλεκτρική Lancia Delta
- Fast and Furious: 2ο trailer του Fast X και ποιος περιμένει μέχρι τις 19 Μαΐου
- Η Mercedes-AMG EQE περιλαμβάνει IWC ρολόι 7.000 ευρώ. Σε ψηφιακή απεικόνιση