Εμείς φανταζόμαστε παραλίες, αμμουδιές, ηλιοβασιλέματα και όλα τα σχετικά. Σε αυτό το πλαίσιο φίλοι χειμωνάκηδες αυτό το άρθρο δεν είναι για εσάς. Γιατί να σας αφορούν 10 υπέροχα ηλεκτρικά buggy για την παραλία; Αν σας αφορούν δεν είστε χειμωνάκηδες, είστε κανονικότατοι καλοκαιράκηδες και απλά δεν το παραδέχεστε. Αν λοιπόν σας άρεσε ο σχωρεμένος Steve McQueen και το buggy του στην ταινία "Υπόθεση Thomas Crown" προχωρήστε παρακάτω και καλό χειμώνα.
Moke
Το Moke ξαναγεννιέται -μόνο που τώρα τροφοδοτείται από ηλεκτρόνια και προέρχεται από μια εταιρεία που ονομάζεται MOKE International Limited. Ναι, πάνω από μισό αιώνα μετά το Mini Moke, η MOKE ισχυρίζεται ότι επανασχεδίασε το πρωτότυπο που σχεδίασε ο Sir Alec Issigonis "για τον κόσμο του σήμερα - και του αύριο".
Μεγάλα λόγια. Το Moke για τη σύγχρονη εποχή έχει αναφερόμενη αυτονομία 143 χιλόμετρα - αρκετή για να σας μεταφέρει από το Αθήνα στον Σχοινιά, αρκεί να βρείτε και έναν φορτιστή στην επιστροφή. Η ισχύς προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 44 ίππων που στέλνει όλη τη δύναμή του στους πίσω τροχούς, με τα 0-54 km/h να ολοκληρώνονται σε 4,5 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα στα 100 km/h.
Δεν είναι φθηνό, με τιμές που ξεκινούν από 33.000 ευρώ προ φόρων. Ίσως ένα δυνατό παράκτιο αεράκι να βοηθήσει να στεγνώσουν αυτά τα δάκρυα.
Meyers Manx 2.0
Αν μιλάμε για beach buggies δεν υπάρχουν πολύ πιο εμβληματικά από το Meyers Manx, το dune basher με βάση το VW Beetle που πρωτοεμφανίστηκε το 1964. Το Manx 2.0 με άδεια κυκλοφορίας για το δρόμο παραμένει σε μεγάλο βαθμό πιστό στον αρχικό σχεδιασμό του ιδρυτή του Bruce Meyers, αν και δεν ισχύει το ίδιο και κάτω από το αμάξωμα, όπου υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας για κάθε πίσω τροχό) με συνδυασμένη ισχύ 202 ίππων.
Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μπαταριών 20 kWh και 40 kWh για αυτονομία 241 και 482 χιλιόμετρα αυτονομίας -δηλαδή πολύ περισσότερο μακριά από κάποια μίνι ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς. Γκούχου, γκούχου. Δεν υπάρχει ακόμη τιμή, αν και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το επόμενο έτος.
Coastrunner EV
Το νεότερο μέλος της παρέας των buggy για την παραλία έρχεται από την ολλανδική μάρκα Savage Rivale με αυτό, το Coastrunner EV - και σίγουρα μοιάζει με το μέρος. Είναι, λέει η εταιρεία, "το απόλυτο beach cruiser", ικανό να μεταφέρει τους επιβάτες με στυλ είτε πρόκειται για "από το Α στην παραλία" είτε για "από το Α στο πάρτι".
Η ισχύς προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 66 ίππων που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και είναι καλός για μέγιστη ταχύτητα, ενώ η μπαταρία 20 kWh παρέχει περίπου 180 χιλιόμετρα εμβέλειας. Επιπλέον perks (που λένε και οι gamers) έρχονται με τη μορφή ενός πλήρως πλενόμενου εσωτερικού, ενός ψυγείου 60 λίτρων για πικ-νικ στο πορτ-μπαγκάζ και βραχίονες για εξοπλισμό θαλάσσιων σπορ.
Οι αγοραστές μπορούν να περιμένουν να πληρώσουν ένα premium της τάξης των 64.000 ευρώ και ημερομηνία παράδοσης στα τέλη του επόμενου έτους, ενώ μια δεύτερη παρτίδα και μια τιμή περίπου στο μισό, αναμένεται το 2025. Kουμπαρά γιατί φεύγεις;
Citroen My Ami Buggy
Το χαριτωμένο Citroen Ami έκανε μεγάλο buzz όταν παρουσιάστηκε το 2020 και ο Γάλλος κατασκευαστής έσπευσε να επωφεληθεί με μερικές ειδικές εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης αυτής, του My Ami Buggy.
Το αυτοκίνητο πόλης που μετατράπηκε σε off-roader διέθετε ένα νέο χακί χρώμα, σωληνωτές πόρτες, αναδιπλούμενη/αναδιπλούμενη οροφή από καμβά, πίσω πτέρυγα καθώς και όλα τα σημαντικά απαραίτητα για περιπέτειες, όπως ενισχύσεις στον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα. Ο Indiana Jones δεν θα έδειχνε εκτός τόπου και χρόνου σε αυτό το αυτοκίνητο.
Θα ήθελε, ίσως, ένα ελαφρώς πιο γρήγορο όχημα διαφυγής -το Buggy δεν έχει καμία αναβάθμιση στον κινητήρα των 8 ίππων του κανονικού Ami και την μπαταρία των 5,5 kWh, που σημαίνει ότι η τελική ταχύτητα είναι κάπου στα 45 km/h και η συνολική εμβέλεια είναι 70 χιλιόμετρα.
Tο κοινό αποθέωσε το My Ami Buggy, με την περιορισμένη έκδοση των 50 τεμαχίων να εξαντλείται σε 17 λεπτά και 28 δευτερόλεπτα. Απλά Ούαου.
VW ID.Buggy
Πίσω στο 2019, η Volkswagen αποκάλυψε το δικό της παράκτιο cruiser εμπνευσμένο από τον Meyers Manx στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης -το concept ID.Buggy.
Χτισμένο στην ίδια πλατφόρμα με τη σειρά ID. του κατασκευαστή, το διθέσιο Buggy δεν έχει σταθερές πόρτες ή οροφή, με το εσωτερικό να φέρεται πλήρως αδιάβροχο. Τα πρόσθετα χαρακτηριστικά εκτός δρόμου περιλαμβάνουν προστασία αλουμινίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά παντός εδάφους, rollbars και γάντζους ρυμούλκησης εμπρός και πίσω. Πρακτικό.
Η ισχύς, εν τω μεταξύ, προέρχεται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα 202 ίππων τοποθετημένο πίσω, ικανό για 0-100 km/h σε 7,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h, με την μπαταρία των 62 kWh να μπορεί να διανύσει περίπου 250 χιλιόμετρα. Με άλλα λόγια, είναι αρκετό για να βρεις μια απομονωμένη παραλία.
Ωστόσο, το ID.Buggy δεν προοριζόταν ποτέ για παραγωγή, ενώ το concept κατασκευάστηκε για να αποδείξει την ευελιξία της πλατφόρμας MEB της Volkswagen. Παρόλα αυτά, οι Γερμανοί ανακοίνωσαν επίσης στο συνοδευτικό δελτίο τύπου ότι θα προσφέρουν στους "εξωτερικούς παραγωγούς" την πλατφόρμα, σε περίπτωση που επιθυμούν να κατασκευάσουν το beach cruiser του μέλλοντος.
Skoda Element
Πως σου φαίνεται ένα Skoda Citigo χωρίς οροφή και χωρίς πόρτες; Θα μπορούσες να πεις ότι είναι η τέλεια φάση για την παραλία.
Λοιπόν, πίσω στο 2017, μια ομάδα 21 μαθητών στην Επαγγελματική Σχολή της Skoda είχε ακριβώς την ίδια σκέψη -και ξεκίνησε να την κάνει πραγματικότητα. Με την ονομασία Skoda Element, εκτός από το να πετάξουν την οροφή και τις πόρτες, αύξησαν την απόσταση από το έδαφος κατά 60 χιλιοστά, πρόσθεσαν ισχυρότερη προστασία κάτω από το αμάξωμα και τοποθέτησαν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών τυλιγμένες με ελαστικά παντός εδάφους.
Οι φοιτητές αποφάσισαν επίσης να τοποθετήσουν ένα ηχοσύστημα 400 watt (τι φοιτητές θα ήταν αν δεν το έκαναν), ένα ψυγείο στο πορτμπαγκάζ και μια έξυπνη τηλεόραση κρυμμένη πίσω από τα μπροστινά καθίσματα, τα οποία τροφοδοτούνται από ένα ηλιακό πάνελ και μια πρόσθετη μπαταρία. Ακούγεται σαν το κατάλληλο όχημα για ένα πάρτι στην παραλία.
Μιλώντας για ισχύ, κάτω από το καπό υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 80 ίππων, ικανός να τροφοδοτήσει το Element από τα 0-100 km/h σε 13 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 130 km/h, ενώ η μπαταρία έχει αρκετό ενέργεια για περίπου 160 χιλιόμετρα. Και όλα αυτά επιτυγχάνονται σε μόλις 1.500 ώρες... Μόνο εμείς θα θέλαμε αυτό το όχημα να περάσει στην παραγωγή;
Citroen E-Mehari
Το 1968, η Citroen παρουσίασε το Mehari, ένα ανοιχτό, με πλαστικό αμάξωμα buggy παραλίας που βασιζόταν στο 2CV. Γρήγορα στο 2016, και ο Γάλλος κατασκευαστής αποφάσισε ότι ήταν ώριμο για μια ανανέωση, με αυτό -το αμιγώς ηλεκτρικό E-Mehari.
Τροφοδοτήθηκε από έναν ηλεκτροκινητήρα 67 ίππων και είχε τελική ταχύτητα 110 km/h -κάπως σε αντίθεση με την ταχύτατη καμήλα από την οποία πήρε το όνομά του. Από την άλλη πλευρά, το E-Mehari δεν προοριζόταν για drag race, αλλά για βόλτες στη Μύκονο. Και για να λέμε την αλήθεια, αυτό είναι μάλλον το μόνο που θα μπορούσε να καταφέρει το E-Mehari, με εμβέλεια έως και 200 χιλιόμετρα. Το αμάξωμα ήταν πλαστικό ενώ διέθετε αναδιπλούμενο πίσω πάγκο και εσωτερικό με λάστιχο για να πλένετε την όποια άμμο.
Αυτό λοιπόν το αυτοκίνητο για Μύκονο κόστιζε περίπου 28.000 ευρώ, άρα ήταν για βαθιές τσέπες. Αλλά μπορεί να το νοικιάζαμε στις διακοπές, έτσι για το ονόρε.
Volkswagen e-Beetle
Το πολυαγαπημένο αρχικό Volkswagen Beetle είχε όλα τα συστατικά για να γίνει ένα ειδικά κατασκευασμένο buggy για την παραλία, οπότε πως σου φαίνεται ένα plug-in για τη σύγχρονη εποχή;
Σίγουρα θα ξέρεις, βέβαια, ότι το Type 1 Beetle βρήκε τον δημιουργό του το 2003 μετά από μια παραγωγή άνω των 21 εκατομμυρίων μοντέλων. Γρήγορα στο 2019, και η VW ανακοίνωσε ένα κιτ ηλεκτρικής μετατροπής που προσφέρει σε κάθε κουρασμένο παλιό Σκαθάρι μια νέα πνοή.
Το αποτέλεσμα μιας ομαδικής προσπάθειας μεταξύ της Volkswagen και μιας εταιρείας που ονομάζεται eClassics, η πρώτη προμηθεύει το σύστημα κίνησης των 81 ίππων από το e-Up στη δεύτερη, η οποία το βάζει στο Beetle. Η VW λέει ότι επιτρέπει τα 0-80 km/h σε λίγο περισσότερο από οκτώ δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα των 150 km/h.
Η μπαταρία των 36,8 kWh φέρεται να προσφέρει αυτονομία έως και 200 χιλόμετρα - πολλά χιλιόμετρα μακάριας οδήγησης με Σκαθάρι με άλλα λόγια -και αν ξεμείνεις από μπαταρία, θα υποστηρίζει και γρήγορη φόρτιση. Αποτέλεσμα; Το θέλουμε τώρα.
Dacia Manifesto
Η Dacia είναι περισσότερο γνωστή για τη οικονομική και αξιόπιστη χαρούμενη προσέγγισή της στην αυτοκίνηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μας εκπλήσσει κάποιες στιγμές, όπως έκανε με αυτό το concept Manifesto.
Αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού νωρίτερα φέτος, η Dacia το περιγράφει ως "ένα εξαιρετικά συμπαγές και πλήρως ανοιχτό SUV, ώστε οι επιβάτες να αισθάνονται ένα με τη φύση". Πράγματι, δεν υπάρχουν πόρτες, παράθυρα και παρμπρίζ -τα γυαλιά είναι μάλλον απαραίτητο αξεσουάρ.
Εντάξει, μοιάζει λίγο με διαστημικό rover αλλά έχει αρκετές καινοτομίες που είναι φιλικές προς το beach buggy, όπως έναν προβολέα που μπορεί να αφαιρεθεί και να χρησιμοποιηθεί ως φακός, καλύμματα καθισμάτων που λειτουργούν και ως υπνόσακοι, μια αφαιρούμενη μπαταρία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τροφοδοτήσει οτιδήποτε επιθυμείτε και χοντρά ελαστικά χωρίς αέρα. Α, και είναι επίσης πλήρως ανθεκτικό στο πλυντήριο τζετ.
Αν και δεν υπάρχει καμία πληροφορία για τα συστήματα κίνησης και είναι απίθανο να βγει ποτέ στην παραγωγή, ένα αυτοκίνητο αυτής της διαστημικής εποχής σίγουρα ταιριάζει στην ηλεκτροκίνηση. Επικεφαλής της Dacia ακούει;
Renault Twizy
Επιστροφή στον πραγματικό κόσμο, και σε ένα αυτοκίνητο που μπορείς να αγοράσεις -το Renault Twizy. Τουλάχιστον μπορούσες μέχρι πρόσφατα, αφού η Renault σταμάτησε τη διάθεση του μοντέλου το 2021.
Στις αγγελίες, λοιπόν -επειδή το Twizy έχει ήδη αποδείξει τα διαπιστευτήριά του σε πολλά ισπανικά παραθαλάσσια θέρετρα. Ναι, μπορεί να έχει μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων, τελική ταχύτητα 80 km/h και μέγιστη αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Αλλά η μπαταρία των 7 kW μπορεί επίσης να φορτιστεί σε μόλις τρεισήμισι ώρες από μια οικιακή πρίζα -δίνοντάς σου άφθονο χρόνο για μια γρήγορη βουτιά στη θάλασσα, ψάρι με πατάτες και παγωτό ή και τα τρία.
Με τα μεταχειρισμένα μοντέλα να κυμαίνονται σήμερα μεταξύ 7 και 9.000 ευρώ το Twizy είναι επίσης μακράν το φθηνότερο buggy παραλίας σε αυτή τη λίστα, και παράλληλα αρκετά βολικό για μικρές μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης.