Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nio εστιάζει στην ευρωπαϊκή αγορά και ελπίζει να πετύχει εκεί που οι ανταγωνιστές της έχουν δυσκολευτεί.
Ο ιδρυτής της Nio, William Li, δήλωσε ότι ο αριθμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών με πραγματικό προϊόν είναι συνολικά έως 30 εταιρείες και σε αυτές περιλαμβάνονται η Geely και η SAIC, οι οποίες, όπως λέει, έχουν καθιερώσει ηλεκτρικές μάρκες.
"Όλος αυτός ο ανταγωνισμός είναι καλός, διότι κινεί τη βιομηχανία προς τα εμπρός. Έχετε πολλές σπουδαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Ακόμα και στην Κίνα, η Mercedes, η BMW, η Audi και οι άλλοι κατασκευαστές είναι σκληροί ανταγωνιστές μας. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε για να γίνουμε τόσο ισχυροί", δήλωσε ο Li σε συνέντευξή του στην αδελφή έκδοση Automobilwoche του Automotive News Europe.
Στο στόχαστρο την Ευρώπη
"Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σήμερα μια από τις πιο ανοιχτές αγορές που υπάρχουν και αν η Nio μπορέσει να επιβιώσει στην Κίνα, έχει την ευκαιρία να είναι ανταγωνιστική και σε άλλες αγορές", φωτογραφίζοντας την Ευρώπη.
Η Nio επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, σε αντίθεση με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, επειδή πιστεύει ότι είναι η λύση για την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Αν και αρνήθηκε να προσφέρει στόχους πωλήσεων για το 2022, δήλωσε ότι σε αυτό το στάδιο, η εταιρεία ενδιαφέρεται κυρίως για την αποδοχή της στην αγορά, ώστε τα επόμενα τρία χρόνια να είναι η μάρκα με την υψηλότερη ικανοποίηση πελατών.
Ο Li δήλωσε ότι η Nio βρίσκεται σε καλό δρόμο για την κερδοφορία: "Η Tesla χρειάστηκε 16 χρόνια. Εμείς δεν χρειαζόμαστε 16 χρόνια".
Kέρδη πιο γρήγορα από την Tesla για την Nio
Από οικονομικής άποψης, ο Li δήλωσε ότι η Nio βελτίωσε κατά 20% τα κέρδη της, παρά τις δυσκολίες της εποχής σε επίπεδο προμηθευτών. Τα αυτοκίνητα που θα λανσάρονται από εδώ και στο εξής στην Ευρώπη θα κατασκευάζονται όλα στην τελευταία πλατφόρμα NT2 της αυτοκινητοβιομηχανίας, ξεκινώντας από το μεγάλο σεντάν ET7. Οι παραδόσεις του ET7 θα ξεκινήσουν αυτόν τον μήνα στην Ευρώπη, ενώ θα ακολουθήσουν το μεσαίο sedan ET5 και το μεγάλο SUV EL7 τον Μάρτιο. Η Nio έχει δηλώσει ότι θα λανσάρει μια μάρκα μαζικής αγοράς, που δεν έχει ακόμη κατονομαστεί, λέγοντας ότι η σχέση της νέας μάρκας με τη Nio θα είναι παρόμοια με αυτή του ομίλου Volkswagen με την Audi και της Toyota με τη Lexus. Η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει αυτή τη νέα ηλεκτρική μάρκα γενικής χρήσης στην Ευρώπη λίγους μήνες μετά το λανσάρισμά της στην Κίνα το 2024.
Παράλληλα σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει 1.000 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών εκτός Κίνας μέχρι το 2025, οι περισσότεροι από αυτούς στην Ευρώπη, για να εξυπηρετήσει τη διευρυμένη γκάμα των EVs που θα αρχίσει να πωλεί φέτος στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.