Τι είναι το McMurtry Speirling που έσπασε το ρεκόρ στο Goodwood;

Το McMurtry Speirling Prototype είναι από χθες το μεγαλύτερο talk of the town στην παγκόσμια αυτοκίνηση και το ρεκόρ στο Goodwood είναι μόνο η αρχή

McMurtry Speirling Goodwood Festival of Speed

Το 1978 ο Gordon Murray σχεδίασε την Brabham BT46B, το μονοθέσιο που έχει μείνει στην ιστορία ως "fan car" λόγω της μεγάλης φτερωτής που είχε στο πίσω μέρος. Ο ασυνήθιστος αυτός ανεμιστήρας, ρουφούσε τον αέρα κάτω από το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να οδηγεί το ground effect των μονοθεσίων εκείνης της εποχής σε ένα άλλο επίπεδο, με απτά αποτελέσματα, έστω και αν η αξιοπιστία του δεν ήταν και η καλύτερη στην ιστορία του σπορ. 

Η Brabham BT46B πρόλαβε να χαρίσει μια νίκη στον Niki Lauda στον αγώνα της Σουηδίας εκείνη την χρονιά, τον μοναδικό που συμμετείχε δηλαδή, πριν αποσυρθεί από τον ιδιοκτήτη της Brabham, τον Bernie Ecclestone, εν μέσω αντιδράσεων από τον ανταγωνισμό. Ο ανεμιστήρας ωστόσο είχε έρθει στον κόσμο αυτό και αυτό ήταν το σημαντικότερο, από εκείνη την ιστορία. 

McMurtry Speirling Goodwood Festival of Speed

Σήμερα ο ανεμιστήρας επανέρχεται χάρη στην McMurtry Automotive και το McMurtry Speirling Prototype, το οποίο κατέχει πλέον το απόλυτο ρεκόρ χρονομέτρησης στο Goodwood Festival of Speed. To Speirling είναι μια περίεργη κατασκευή από μια βρετανική εταιρεία με στελέχη που έχουν εργαστεί στην Formula 1, όπως ο Thomas Yates, που προσλήφθηκε από το τμήμα ειδικών κατασκευών της Mercedes στην Αγγλία. 

McMurtry Speirling Goodwood Festival of Speed

Είναι μικρό, με συνολικό μήκος 3,5 μ. και πλάτος που δεν ξεπερνά τα 1,7 μ.. Είναι μονοθέσιο φυσικά και εκτός από μια αεροτομή στο πίσω μέρος, δεν έχει άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα γιατί δεν τα χρειάζεται. Κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που στέλνουν δύναμη 1.000PS στον πίσω άξονα και το συνολικό του βάρος είναι μικρότερο από 1.000 kg. Η ροπή του είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση, γεγονός που το εκτοξεύει όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι και η κάθετη δύναμη που παράγεται ξεπερνά μονίμως τα 2.000 kg, ενώ όταν το αυτοκίνητο φτάσει τα 150 μίλια ανά ώρα, αγγίζει τα 2.250 kg. 

McMurtry Speirling Goodwood Festival of Speed

Χρειάζεται 1,5 sec για το 0-100km/h και  όταν στρίβει οι δυνάμεις που ασκούνται στον οδηγό είναι της τάξης των 3G. Η τουρμπίνα στο πίσω μέρος λειτουργεί κατά βάση αυτόματα, όμως ο οδηγός έχει την επιλογή να την θέσει σε λειτουργία και χειροκίνητα αν επιθυμεί να κινείται εκμεταλλευόμενος το ground effect. 

McMurtry Speirling Goodwood Festival of Speed

Αυτό που είδαμε στο Goodwood Festival of Speed ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο της McMurtry Automotive. Το πρώτο δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας γιατί ήταν περισσότερο μια σπουδή της εταιρείας πάνω στην κατασκευή και όπως παραδέχονται τα στελέχη της, ήταν πολύ χρήσιμο, ώστε να επιτευχθεί το τελικό αποτέλεσμα. Το πιο εντυπωσιακό είναι πως θα είναι road legal, θα μπορεί να κινηθεί δηλαδή στον δρόμο και να το αγοράσει κάποιος, αλλά μάλλον το πολιτικό McMurtry Speirling δεν θα είναι ακριβώς σαν αυτό που έτρεξε στο Goodwood. Θα έχει πάντως αυτονομία σχεδόν 500 χλμ., σύμφωνα με την εταιρεία και θα μπορεί ο ιδιοκτήτης του να το εξατομικεύσει πλήρως. Δεν έχει ανακοινωθεί πάντως ακόμη η τιμή του. 

McMurtry Speirling Goodwood

Όλα αυτά βέβαια είναι πολύ λογικά, γιατί αυτό που παρουσιάστηκε αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν τόσο γρήγορο, που χρειαζόταν να ελέγξεις την ταχύτητα αναπαραγωγής του video. Σπάνια μπορείς να καταλάβεις από μια τηλεοπτική μετάδοση, πόσο γρήγορα μπορεί να κινείται ένα αυτοκίνητο και αυτό ισχύει ακόμη και για τα μονοθέσια της Formula 1. Το Speirling όμως φαινόταν ότι ταξίδευε διαβολεμένα γρήγορα, πράγμα υπό μια έννοια τρομακτικό. Το οδηγούσε ο Max Chilton, ο οποίος εδώ και μερικούς μήνες είναι οδηγός εξέλιξης της εταιρείας μαζί με τον Alex Summers, πολύπειρο στις βρετανικές αναβάσεις. Κάθε του εμφάνιση στις τέσσερις ημέρες του Festival of Speed ήταν εντυπωσιακή καθώς έμοιαζε να κινείται σε ράγες, χάρη στα bespoke ελαστικά που χρησιμοποιεί η McMurtry. 

McMurtry Speirling Goodwood Festival of Speed

Επιπλέον αυτού, σε κάθε του εμφάνιση, έμοιαζε πως θα καταρρίψει το ρεκόρ του 39.9 που κατείχε ο Romain Dumas με το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R, από το 2019. Το Σαββατο το πλησίασε ο Alex Summers και τελικά την Κυριακή, μπροστά σε σχεδόν 40.000 που είχαν γεμίσει ασφυκτικά την έκταση του Goodwood, ο Max Chilton σημείωσε 39.08sec, για να πάρει το ρεκόρ.  

Απόλαυσε το

Best of Network