Όπως ακριβώς και με τις ποδοσφαιρικές ομάδες, έτσι και με εκείνες της Formula 1 μπορούμε να διαφωνούμε χρόνια ατελείωτα για το ποια είναι καλύτερη. Μια διαδικασία που καφενειακώς κρινόμενη είναι απολαυστική. Από την άλλη δεν οδηγεί πουθενά να κρίνεις με βάση το τι σου αρέσει και τι όχι, έτσι όταν πια η κουβέντα πρέπει να τελειώσει γιατί έχεις αρχίσει να ψιλοβαριέσαι, ρίχνεις το απόλυτο επιχείρημα. Ποια έχει τους περισσότερους τίτλους;
Ακριβώς επειδή εδώ στο Top Gear τέτοια ζητήματα τα κατανοούμε πλήρως, αποθήκευσε αυτήν την σελίδα και την επόμενη φορά που θα σου πει κάποιος ό,τι καλή η Mercedes του Toto αλλά σαν την McLaren του Ron Dennis δεν είναι, δείξτου αυτό το άρθρο.
1. Ferrari 16 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών
1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008
Για πολλούς ανθρώπους γύρω μας, η F1 αρχίζει και τελειώνει με την Ferrari και οι τίτλοι τους δικαιώνουν, καθώς είναι η ομάδα με τους περισσότερους στους κατασκευαστές. Από καταβολής του σπορ και μέχρι να φτάσουμε στη δεκαετία του 90, η Ferrari είχε ήδη κατακτήσει τους μισούς από αυτούς τους τίτλους, απολαμβάνοντας τις υπηρεσίες οδηγών όπως ο Phil Hill, o Jody Scheckter, o Gilles Villeneuve και άλλοι. Η διακοπή ανάμεσα στο 1983 όταν για την ομάδα οδηγούσαν οι Rene Arnoux και Patrick Tambay και το 1999, ήταν χαοτική! Ήταν τα πέτρινα χρόνια της ομάδας και μια περίοδος στην οποία οι Tifozi βρίσκουν μόνο λεπτομέρειες που τους αποζημιώνουν. Ήρθε όμως η "Αγία Τριάδα" του Maranello και η τάξη αποκαταστάθηκε. Οι Jean Todt, Ross Brawn και Michael Schumacher κατέκτησαν έξι συνεχόμενα πρωταθλήματα στους κατασκευαστές και η αυτοκρατορία "γέννησε" ακόμη περισσότερους φίλους της ομάδας, που απόλαυσαν επιτυχίες για άλλη μια διετία το 2007 και το 2008 με τους Kimi Raikkonen και Felipe Massa να χαρίζουν τους δύο τελευταίους τίτλους μέχρι σήμερα.
2. Williams 9 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών
1980, 1981, 1986, 1987, 1992, 1993, 1994, 1996, 1997
Τα 16 χρόνια που η Ferrari αδυνατούσε να πάρει πρωτάθλημα στους κατασκευαστές οι Tifozi ένιωθαν "πελάτες" της Williams. Και καλά έκαναν! Γιατί τα 7 από εκείνα τα 16 πρωταθλήματα τα πήρε η ομάδα του Sir Frank! Η συγκομιδή των εννέα τίτλων της ομάδας είχε ξεκινήσει από το 1980 όταν στην Williams είχαν εξελίξει πια τη συνεργασία με την Cosworth που παρείχε τους τρίλιτρους V8. Πήραν δύο πρωταθλήματα τότε με τους Allan Jones και Carlos Reutemann και η επόμενη διετία χαράς ήταν το 1986 - 1987 όταν πια είχε επέλθει downsizing και η Honda έδινε ζωή στην ομάδα με τους υπερτροφοδοτούμενους V6 κινητήρες των 1,5 λίτρων. Οι Nigel Mansell και Nelson Piquet συνεπικουρούμενοι το 1987 από τον Ricardo Patrese ολοκλήρωσαν δύο αγωνιστικές περιόδους απόλυτης κυριαρχίας. Το επίτευγμα των έξι συνεχόμενων τίτλων της Ferrari θα μπορούσε να το έχει κάνει από το 1992 και η Williams χάρη στα θρυλικά μονοθέσια με τους επαναστατικούς κινητήρες των Γάλλων της Renault. Στο δρόμο της όμως βρέθηκαν το 1995 ο Flavio Briatore και ο Michael Schumacher με την Benetton που μπήκαν "σφήνα" μεταξύ του 92-94 όταν για την Williams οδήγησαν οι Mansell, Patrese, Hill, Prost και φυσικά ο Ayrton Senna και του 96-97 όταν οι Damon Hill και Jacques Villeneuve συνέχισαν από εκεί που έμεινε η ομάδα μετα την "φωτοβολίδα” της Benetton.
3. McLaren 8 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών
1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998
H McLaren πήρε τον πρώτο της τίτλο το 1974, σχεδόν μια δεκαετία μετά την ίδρυσή της από τον Bruce. Η δεκαετία του 70 ήταν συναρπαστική στην Formula 1 και άκρως αμφίρροπη και η McLaren ευτύχησε να βρει μια χρονιά ανάμεσα σε περιόδους κυριαρχίας της Lotus και της Ferrari. Ο Emerson Fittipaldi ήταν ο βασικός πιλότος της ομάδας και χάρη στη σταθερότητά του ήρθε αυτός ο τίτλος, βοήθησαν όμως σημαντικά και οι Denny Hulme και Mike Hailwood. Πέρασε άλλη μια δεκαετία πριν η ομάδα σύμβολο των 80s καταλήξει σε συμφωνία με τους Niki Lauda και Alain Prost, οι οποίοι άνοιξαν πάλι λογαριασμό με εμφατικό τρόπο. Οι δύο τους έκαναν το 1-2 στους οδηγούς και η ομάδα συγκέντρωσε σχεδόν όσους βαθμούς πήραν οι Ferrari, Lotus και Brabham που ακολουθούσαν στην βαθμολογία. Το 1985 συνεχίστηκε η ίδια εικόνα όχι με την ίδια άνεση όμως, ενώ το 1988 ήρθε η απόλυτη αγωνιστική περίοδος που έχει ζήσει αγωνιστική ομάδα στο πρωτάθλημα με τους Ayrton Senna και Alain Prost να παίρνουν 15 νίκες σε 16 Grand Prix. Σε 10 από αυτά έκαναν και το 1-2 με αποτέλεσμα η McLaren με τους κινητήρες της Honda εκείνη την περίοδο να πάρει 199 βαθμούς, περισσότερους δηλαδή από όσους πήραν όλες οι άλλες ομάδες μαζί! Η κυριαρχία αυτή συνεχίστηκε μέχρι το 1991, για να πάρει σκυτάλη η Ferrari φυσικά και ο τελευταίος τίτλος της McLaren εδώ και περισσότερα από τριάντα χρόνια, ήρθε το 1998 χάρη στην παρουσία των Hakkinen και Coulthard και των κινητήρων της Mercedes.
4. Mercedes 8 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών
2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020
Η Mercedes μπορεί να μην έχει πάρει τους 8 τίτλους της στην πορεία των ετών, όπως είχε κάνει η Williams για παράδειγμα, αλλά έχει καταφέρει κάτι μοναδικό, που εκτός από σημαντικό ρεκόρ, λογίζεται και ως σπουδαίο επίτευγμα αυτοκρατορικού χαρακτήρα. Από το 2014 έως και πέρσι που η απογοήτευση από τον χαμένο τίτλο του Hamilton και κυρίως του τρόπου με τον οποίο έγινε αυτό, μετριάστηκε μόνο από το πρωτάθλημα κατασκευαστών, μόνο η Mercedes κερδίζει τον τίτλο στην Formula 1. Μπορεί για το σπορ να μην είναι το ιδανικότερο, αποτελεί όμως για την εταιρεία ένα παράσημο από τα λίγα που κυκλοφορούν εκεί έξω, ιστορικά για την Formula 1. Σε όλα αυτά βεβαίως πρωταγωνιστής είναι ο Lewis Hamilton που διέκοψε την πορεία του στην κορυφή μόνο το 2016 ελέω Nico Rosberg.
5. Lotus 7 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών
1963, 1965, 1968, 1970, 1972, 1973, 1978
Τα χρόνια που η Lotus κυριάρχησε και πήρε τους 7 τίτλους στους κατασκευαστές, η Formula 1 ήταν ένα επικίνδυνο σπορ και ακριβώς για αυτό τουλάχιστον δύο από αυτά τα πρωταθλήματα έχουν συνδυαστεί με δύο σημαντικές απώλειες του αθλήματος. Η πρώτη ήταν το 1970 όταν ο Jochen Rindt έγινε ο μοναδικός οδηγός στην ιστορία του αθλήματος που στέφθηκε πρωταθλητής μετά θάνατον. Η δεύτερη το 1978 σε μια εξαιρετική χρονιά για την ομάδα συνολικά, που στιγματίστηκε όμως από τον άδικο χαμό του Ronnie Petterson, βασικού άξονα συγκομιδής για τους βαθμούς του τίτλου των κατασκευαστών εκείνης της περιόδου μαζί φυσικά με τον Mario Andretti που πήρε και τον τίτλο στους οδηγούς. Νωρίτερα η Lotus είχε επίσης κυριαρχικές πορείες. Με τον Jim Clark το 63 και το 65 και τον Graham Hill το 1968. Το 1972 και το 1973 ήταν η οδηγική ευφυΐα και το ταλέντο του Emerson Fittipaldi που οδήγησαν σε δύο συνεχόμενους τίτλους.