
Όχι ότι θα τελειώσει εδώ αυτή η συζήτηση αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μια βοήθεια. Ποια συζήτηση; Μα μία είναι η συζήτηση στους κύκλους του αυτοκινήτου και της οικολογίας: τελικά πόσο "πράσινα" είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Σίγουρα έχουμε διαβάσει πολλά σχετικά με το θέμα εκπομπών CO2 και προφανώς θα διαβάσουμε ακόμα περισσότερα. Όσο και να ασχοληθούμε όμως, πάντα κάποιος θα έχει μια μανιχαϊστική θεώρηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: "μονόδρομος" ή "σιγά, και αυτά παράγουν CO2 στα μουλωχτά". Ήρθε όμως η στιγμή να ασχοληθούμε με έναν σχετικό μύθο.
Μύθος: το ηλεκτρικό δίκτυο καίει καύσιμα, άρα τα EV αθώα
Νομίζαμε ότι ακόμη και οι αμφισβητίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχαν επιτέλους κατανοήσει ότι πρόκειται για μύθο, αλλά είδα ότι αναδύθηκε ξανά τις προάλλες, οπότε ας τον βάλουμε στην άκρη. "Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μειώνουν το CO2, επειδή η ηλεκτρική ενέργεια του δικτύου παράγεται από ορυκτά καύσιμα".
Το 2021 η ηλεκτρική ενέργεια στην Μεγάλη Βρετανία χρειάστηκε 214g (CO2)/kWh κατά μέσο όρο για να παραχθεί και να σταλεί μέσω του δικτύου. Αυτό περιλαμβάνει, για τη συνιστώσα του φυσικού αερίου, τη γεώτρηση και τη διανομή του φυσικού αερίου. Τις ημέρες με αέρα και ηλιοφάνεια, το CO2 ήταν μικρότερο λόγω όλου του ανέμου και της ηλιακής ενέργειας- χωρίς αέρα και με σκοτάδι το περιεχόμενο σε ορυκτά αυξάνεται. Οπότε φόρτισε το αυτοκίνητό σου μια ανεμοδαρμένη νύχτα.

Τώρα, 1 kWh θα δώσει σε ένα σύνηθες ηλεκτρικό αυτοκίνητο, περίπου 5 χιλιόμετρα. Αυτό είναι πραγματική οδήγηση και συνυπολογίζοντας τις απώλειες του φορτιστή όταν τον συνδέετε στην πρίζα. Έτσι, 214g/kWh διαιρούμενα με 5 km/kWh ισοδυναμούν με 43g/km CO2. Καθώς εγκαθίστανται περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τα επόμενα χρόνια, το ενσωματωμένο CO2 στην ηλεκτρική ενέργεια θα μειωθεί και το EV σας θα γίνει πιο πράσινο.
Άρα ο μύθος καταρρίφθηκε;
Κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να το πλησιάσει. Ένα υβριδικό Toyota Yaris μπορεί να πιάσει τα 92g (CO2)/km. Οι περισσότεροι από εμάς καταναλώνουμε βενζίνη, ακόλουθες με τις πραγματικές συνθήκες, και όχι με βάση το πρότυπο WLTP, δηλαδή 160g/km. Και, φυσικά, χωρίς να υπολογίσουμε την επιβάρυνση από την παραγωγή και την μεταφορά του καυσίμου. Δηλαδή μιλάμε απόκλειστικά για το διοξείδιο "από το ρεζερβουάρ στον τροχό".

Έτσι, με στρογγυλούς αριθμούς, ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι υπεύθυνο για περίπου το ένα τέταρτο του CO2 κατά την οδήγηση σε σχέση με ένα μέσο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.