Ηλεκτρικό Nissan GT-R: Βέβαιο το εάν, αβέβαιο το πότε

H Nissan επιβεβαίωσε πως θα υπάρξει ηλεκτρική έκδοση του GT-R, όταν η τεχνολογία των μπαταριών της επιτρέψει να του δώσει τα απαραίτητα για εκείνη χαρακτηριστικά

Nissan GT-R Nismo

Στη μεταβατική περίοδο που διανύουμε, κάθε μοντέλο φαίνεται να έχει δικαίωμα στον εξηλεκτρισμό. Είναι πράγματι έτσι; Σε δηλώσεις του στο βρετανικό Top Gear, ο πρόεδρος της Nissan Europe, Guillaume Cartier, προανήγγειλε την χρήση των logo της Nismo στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Nissan. Όχι όλων των εκδόσεων, αλλά εκείνων που θα δίνουν ξεκάθαρα έμφαση στον τομέα των επιδόσεων.

Στον απόηχο των δηλώσεων αυτών, ήρθε η επιβεβαίωση από τα πλέον αρμόδια χείλη και συγκεκριμένα από τον Chief Operating Officer της Nissan, Ashwani Gupta, πως στο μέλλον θα δούμε ηλεκτρική έκδοση του GT-R. Πότε ακριβώς θα γίνει αυτό; Άγνωστο. Για την ώρα, το μόνο σίγουρο, είναι πως πλέον δεν μπορείς να αγοράσεις GΤ-R στην Ευρώπη, καθώς δεν πληροί τις νέες προδιαγραφές θορύβου. Γιατί λοιπόν να μη μετατραπεί σε υβριδικό, λύση που άλλωστε έχει υιοθετηθεί από πολλούς ανταγωνιστές και να εξακολουθήσει να κυκλοφορεί ανάμεσά μας;

Nissan GT-R Nismo

Ο Gupta προχωρά σε έναν συλλογισμό που παρουσιάζει ενδιαφέρον, με αφορμή το νέο Ζ coupe. "Για εμένα, το όνομα Ζ αντιπροσωπεύει την ομορφιά. Το GT-R είναι ένα κτήνος. Τα δύο τους παίζουν τελείως διαφορετικό ρόλο στη γκάμα της Nissan”. Και συνεχίζει, λέγοντας πως "Για την ώρα, στις προσομοιώσεις που κάνουμε για την ηλεκτροκίνηση σε αυτά τα μοντέλα, δεν βρίσκουμε τη σωστή τεχνολογία που να ταιριάζει στον ορισμό του 'Ζ' και του 'GT-R' αντίστοιχα". Δεν πρόκειται για λεπτομέρεια, ούτε για δικαιολογία. Τα δύο αυτά μοντέλα δεν είναι απλά αυτοκίνητα για τη Nissan. Είναι η κουλτούρα της.

Nissan Z

Άρα η υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών δεν είναι αυτή που θα επιθυμούσε η Nissan. Μάλιστα. Οπότε τι κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Η ιαπωνική εταιρεία έχει την απάντηση. Προχωρά στην επένδυση ενός τεράστιου ποσού, προκειμένου να εξελίξει μπαταρίες νέας γενιάς. Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, η Nissan επενδύει 1 δισ. λίρες στο εργοστάσιο στο Σάντερλαντ, αναμένοντας τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας τεχνολογίας το 2024, με την παραγωγή να είναι έτοιμη να ξεκινήσει το 2028.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Nissan Europe, Guillaume Cartier, οι επιλογές στη νέα εποχή θα είναι δύο και υπαγορεύονται από την αναλογία 1:3. Στην πρώτη περίπτωση, η επιλογή είναι να διατηρήσεις το ίδιο μέγεθος και βάρος μπαταρίας με σήμερα, με τη διαφορά πως πλέον θα έχεις 3 φορές μεγαλύτερη αυτονομία. Στη δεύτερη περίπτωση, επιλέγεις να έχεις την ίδια αυτονομία με αυτή των σημερινών ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά με μπαταρία που έχει το ένα τρίτο του βάρους που έχει σήμερα.

Nissan GT-R Nismo

Όπως αντιλαμβάνεσαι, κάτι τέτοιο συνεπάγεται την εξοικονόμηση εκατοντάδων κιλών και εδώ είναι που έρχεται στο προσκήνιο η πιθανότητα παραγωγής ενός ηλεκτρικού GT-R. O Cartier είναι σαφής. "Το GT-R αποτελεί σημείο αναφοράς. Δεν σε παίρνει να απογοητεύσεις τον κόσμο. Πρέπει να βρίσκεσαι ανάμεσα στους κορυφαίους". Η απόφαση της Nissan για εμπλοκή στον χώρο της Formula E έχει αυτόν ακριβώς το σκοπό. Να αντλήσει τεχνογνωσία που θα καθορίσει το πως θα μοιάζουν τα μελλοντικά της σπορ αυτοκίνητα.

Μπορεί ακόμη να παραμένει άγνωστη η μέρα, αλλά μας αρκεί η βεβαιότητα πως κάποια στιγμή θα δούμε ένα ηλεκτρικό GT-R να κυκλοφορεί στους δρόμους. Γνωρίζοντας πως ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που προκύπτουν από τη βαριά φανέλα του ονόματος. Εκείνο που δεν γνωρίζουμε, είναι αν θα έχει το logo της Nismo στο καπό. Αλλά σε τελική ανάλυση, αυτό είναι λεπτομέρεια.

Best of Network