















Ταξιδέψαμε μέχρι τη Σλοβενία για να οδηγήσουμε το 2ο μοντέλο στη γκάμα της νεόφυτης Lynk & Co που είναι ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό crossover. Πότε έρχεται στην Ελλάδα.
Δεύτερο μοντέλο για την προσφάτως εισερχόμενη στην ελληνική αγορά, Lynk & Co, τη νέα κινέζικη εταιρεία που ανήκει στο μεγάλο όμιλο της Geely όπως η Volvo, η Lotus και η Polestar.
Με παρουσία στην Ευρώπη από το 2017, η κινέζικη εταιρεία παρουσίασε στη Σλοβενία το νέο της μοντέλο που είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Μετά λοιπόν την plug-in υβριδική σειρά 01 που κυκλοφόρησε πριν από ένα χρόνο, η Lynk & Co επανήλθε σήμερα με τη σειρά 02. Ένα μικρομεσαίο hatch-crossover, με φουτουριστικά στοιχεία σχεδίασης πάνω σε ένα σκανδιναβικού τύπου ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το νέο Lynk & Co 02 σχεδιάστηκε στην Σουηδία και κατασκευάζεται στην Κίνα με κοινά δομικά και τεχνολογικά στοιχεία από τα επίσης ηλεκτρικά: Volvo EX40, Polestar 2 και Smart #1 & #3.
Αυτό σημαίνει πως βασίζεται σε μια πλατφόρμα Sustainable Experience Arhitecture (SEA) της Geely, με μικρομεσαίο μεταξόνιο (2,755 μ.) και αρχιτεκτονική δομή με ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Ο δε, ηλεκτροκινητήρας και η μετάδοση της κίνησης βρίσκεται στα μετόπισθεν όπως στα αδελφά μοντέλα και στα αντίστοιχα ηλεκτρικά της VW.
Η πρώτη κοστίζει 38.990 ευρώ ενώ η πιο πλούσια, 42.990 ευρώ. Τιμές χωρίς την κρατική επιδότηση. Με αυτήν υπολογισμένη, το βασικό "02” πέφτει κάτω από τα 30.000 ευρώ.
Αμφότερες εφοδιάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα 200 kW (272 ίππων) με ροπή 323 Nm που βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα τροχών. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 66 kWh σε μια δομή 400 V. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η συνδυαστική αυτονομία φθάνει έως τα 445 χλμ./φόρτιση και κοντά στα 590 χλμ. σε αστική χρήση.
Στην πρίζα η βασική έκδοση Core φορτίζει σε έως 11 kW ενώ στην έκδοση More φθάνει έως το μέγιστο σε AC που είναι στα 22 kW (φορτίζει πλήρως σε 4,5 ώρες). Σε ταχυφορτιστή, λαμβάνει ενέργεια έως 150 kW και θέλει μισή ώρα για να φορτίσει από το 10-80%.
Στο χρονόμετρο τα 0-100 έρχονται σε 5,5'' με την τελική να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με την επάρκεια της μπαταρίας. Και όλα αυτά σε ένα μικρομεσαίο crossover που ζυγίζει λίγο πιο κάτω από δύο τόνους.
Το "02” έχει κουπέ σιλουέτα υψωμένη κατά 191 χιλιοστά από το έδαφος με ωραίες ανοιχτές ζάντες 19 ή 20 ιντσών και όχι τις κλειστού τύπου που συνήθως συναντούμε σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα για αεροδυναμικούς λόγους.
Για την εταιρεία αυτό μπορεί να στοιχίζει ολίγον σε αυτονομία όμως προτεραιότητα έχει τελικά ο χρόνος φόρτισης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όχι αυτή καθ' αυτή η εμβέλεια ανά φόρτιση.
Η καμπίνα έχει καλούς χώρους για τα πόδια των πίσω και απλά αρκετούς για τα κεφάλια καθώς υπάρχει πανοραμική οροφή - σε όλες τις εκδόσεις.
Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 410 λίτρα που διευρύνονται στα 1349 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων. Όπερ μεθερμηνευόμενον σε μάλλον μικρή χωρητικότητα για μοντέλο στις διαστάσεις Golf.
Το σχέδιο του ταμπλό έχει ευρωπαϊκό αέρα ενώ οι επενδύσεις είναι από βιώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά. Μέχρι το 2030, η Lynk & Co στοχεύει όλα τα οχήματά της να ενσωματώνουν τουλάχιστον 50% βιώσιμα υλικά με γενικό στόχο να μειώσει το αποτύπωμα του κύκλου ζωής C02 των μοντέλων της κατά 50%, στοχεύοντας τις καθαρές μηδενικές εκπομπές σε όλη την επιχείρηση έως το 2040.
Το σύστημα πολυμέσων είναι ιδιαίτερα δυνατό. Διαθέτει 8πύρηνο επεξεργαστή Snapdragon με 12 GB RAM και μεγάλη χωρητικότητα. Η κεντρική οθόνη είναι αρκετά μεγάλη (15,4'') με δίκτυο 5G, συνδεσιμότητα σε Android Auto και Apple CarPlay κατόπιν αναβάθμισης Over-The-Air.
Εξαιρετικό και το ηχοσύστημα της Harman/Kardon με 13 ηχεία και ένα subwoofer που όμως προσφέρεται μόνο στην πλούσια έκδοση More. Η συγκεκριμένη έχει παραπάνω από την βασική έκδοση, την ασύρματη φόρτιση 2 smartphones, την κάμερα 360 μοιρών, την αντλία θερμότητας, τα φιμέ πίσω παράθυρα, τους τροχούς 20 ιντσών, την ενεργή μάσκα εμπρός και τον ambient εσωτερικό φωτισμό με παραμετροποίηση.
Το νέο Lynk & Co 02 είναι ένα ευχάριστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με καλή κύλιση και ωραία αίσθηση κατευθυντικότητας. Έχει ανταγωνιστική τιμή και μένει να δούμε αν θα κερδίσει την μάχη των πωλήσεων έναντι των Volvo EX30 και BYD Dolphin.
Τέλος, το πακέτο ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) είναι υπερπλήρες προσφέροντας συνολικά 21 συστήματα. Μεταξύ αυτών τα: Front Cross Traffic Alert (FCTA), Lane Change Assist (LCAL Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Rear Collision Warning (RCW) και ένα αναπροσαρμοζόμενο Cruise Control (ICC).