Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek-πότε έρχεται Ελλάδα

To XV 3ης γενιάς υιοθέτησε το αμερικάνικο όνομά του και έγινε Crosstrek. Αδιαπραγμάτευτα στοιχεία στην νέα του ταυτότητα, ο κινητήρας boxer, η συμμετρική τετρακίνηση και το βελτιωμένο σύστημα ασφάλειας EyeSight.

Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek

H Subaru παρουσίασε τη νέα γενιά του μικρομεσαίου SUV της καταργώντας το όνομα XV και δίνοντας το όνομα Crosstrek με το οποίο κυκλοφορεί εδώ και χρόνια στην αμερικάνικη αγορά.

Από το 2012 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η σειρά XV έχουν μέχρι σήμερα πουληθεί περί τις 127.000 αντίτυπα. Πρόκειται για το πιο δημοφιλές μοντέλο της Subaru στην ευρωπαική αγορά.

Η νέα σειρά Crosstrek φέρει αρκετές βελτιώσεις ουσίας και όπως διαπιστώσαμε στην Αυστρία όπου το οδηγήσαμε σε διάφορες δοκιμασίες, παραμένει ένα από τα πιο ικανά 4x4 μοντέλα της αγοράς. Το Crosstrek βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα (SGP) που έχει βελτιωθεί ως προς την στρεπτική ακαμψία της κατά 10%.

Subaru Crosstrek

Εξωτερικά οι αλλαγές είναι αρκετές όμως η σιλουέτα και το γενικότερο ύφος δεν έχουν ξεφύγει από το αρχικό σχέδιο. Ουσιαστικά έχουμε ένα αμάξωμα με μήκος κοντά στα 4,5 μ. με ευρύχωρη καμπίνα που στέκεται κατά 22 εκατοστά πάνω από το έδαφος σε τροχούς 17 ή 18 ιντσών. Με εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης και αποφυγής, το Crosstrek είναι ιδιαίτερα ικανό σε off road χρήση.

X-MODE για τα δύσκολα

Σε αυτό συμβάλλει και η τεχνολογία μόνιμης συμμετρικής τετρακίνησης που αποτελεί χαρακτηριστικό όλων των Subaru αλλά και το σύστημα X-MODE που έχει αναβαθμιστεί λειτουργώντας και κατά την όπισθεν κίνηση.

Το συγκεκριμένο σύστημα επιλαμβάνεται της λειτουργίας του κινητήρα, του κιβωτίου, των φρένων και του συστήματος τετρακίνησης για να πετύχει τη βέλτιστη δυνατή πρόσφυση.

Subaru Crosstrek

Είναι εντυπωσιακό το πως συμπεριφέρεται το Crosstrek με ενεργοποιημένο το σύστημα X-MODE σε ολισθηρά τερέν αλλά και σε έντονες ανωφέρειες ή κατωφέρειες όπου το Hill Descent Control διατηρεί σταθερή ταχύτητα ακόμη και με το πόδι εκτός πεντάλ φρένου.

EyeSight: Μάτια στο δρόμο

To σύστημα στερεοσκοπικής κάμερας EyeSight που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Subaru το 2008 και αποτελεί σήμερα, στην εξελιγμένη του μορφή, βασικό στοιχείο του εξοπλισμού υποβοήθησης οδήγησης στο Crosstrek έχει ενισχυθεί με 14 λειτουργίες, εξ αυτών οι επτά είναι νέες.

Subaru Crosstrek

Το σύστημα μπορεί πλέον να προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ, να αναγνωρίζει σήματα κυκλοφορίας αλλά και να φρενάρει αυτόνομα όταν διαγνώσει πως ο οδηγός ολιγωρεί ή έχει αφαιρεθεί. Το σύστημα έκτακτης πέδησης αναγνωρίζει πλέον διερχόμενους πεζούς ή ποδηλάτες.

Η εταιρεία έχει πουλήσει περίπου 20 εκατ. αυτοκίνητα με την συμμετρική τετρακίνηση (AWD) και 5 εκατ. οχήματα με την τεχνολογία Subaru EyeSight.

Subaru Crosstrek

Υβριδικό σύστημα e-Boxer

Η BMW στις μοτοσυκλέτες και η Subaru στα αυτοκίνητα είναι οι μοναδικοί κατασκευαστές που έχουν επενδύσει στους κινητήρες Boxer εκμεταλλευόμενοι τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους. Ειδικά η τοποθέτησή τους στα μοντέλα της Subaru προσδίδει τα πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους με αντίστοιχα χωροταξικά οφέλη στους προβόλους των αυτοκινήτων.

Από την προηγούμενη γενιά ο μικρός κινητήρας Boxer στα 1,6 λίτρα έχει καταργηθεί. Το Crosstrek κυκλοφορεί πλέον με βασικό κινητήρα Boxer στα 2,0 λίτρα ενώ θα υπάρξει και μια έκδοση με κινητήρα 2,5 λίτρων μόνο για την αγορά της Β. Αμερικής. Ο δίλιτρος κινητήρας φέρει την ονομασία e-Boxer καθώς διαθέτει υβριδικό σύστημα.

Subaru Crosstrek

Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά στις χαμηλές στροφές δίνοντας μια φυσική αίσθηση επιτάχυνσης σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας του βενζινοκινητήρα. Η κατανάλωση έχει μειωθεί όπως και το ανθρακικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου.

Διαβάστε Επίσης

Τεχνολογικά ο τετρακύλινδρος θερμικός κινητήρας έχει δεχθεί βελτιώσεις με στόχο την καλύτερη δυναμική απόδοσή του και την βέλτιστη απόδοση ψύξης του. Παράλληλα έχουν μειωθεί οι κραδασμοί και ο θόρυβος λειτουργίας απόρροια και των βελτιώσεων που έχουν γίνει στο αυτόματο κιβώτιο Lineartronic CVT.

Subaru Crosstrek

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά

Σίγουρα η σειρά Crosstrec έχει σημαντικές βελτιώσεις στις λεπτομέρειες. Τα πρόσθετα φρύδια στα φτερά έχουν μικρούς αεραγωγούς που βελτιώνουν την αεροδυναμική. Τα εξωτερικά χερούλια των θυρών είναι σχεδιασμένα για να χωρούν παλάμες που φορούν γάντια.

Οι μπροστινές πόρτες έχουν τρία στάδια ανοίγματος. Ο πίσω υαλοκαθαριστήρας έχει πλέον μεγαλύτερο πεδίο κάλυψης του κρυστάλλου ενώ στο μπροστινό παρμπρίζ υπάρχουν τρία ακροφύσια εκτόξευσης νερού για πλύση. Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά στην γενικότερη αίσθηση ευχρηστίας του Crosstrek.

Η εταιρεία μπήκε επίσης στη διαδικασία ανασχεδίασης των καθισμάτων θέλοντας να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τους κραδασμούς χαμηλών συχνοτήτων που περνούν στους επιβάτες κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και συχνά είναι ανεπαίσθητοι αλλά ιδιαίτερα επιβαρυντικοί στο σώμα σε πολύωρα ταξίδια. Αναβαθμισμένες είναι και οι επενδύσεις στο εσωτερικό.

Subaru Crosstrek

Ιδιαίτερα λειτουργικό και με καλά γραφικά προκύπτει και το σύστημα infontainment που εξυπηρετείται από μια κεντρική οθόνη αφής 11,6 ιντσών με την πλοήγηση στα υπομενού να γίνεται εύκολα. Το λογισμικό του αυτοκινήτου συνδέεται ασύρματα με εξωτερικές συσκευές μέσω των οικοσυστημάτων Apple CarPlay 2 και Android Auto 3. Παράλληλα υποστηρίζονται οι φωνητικές εντολές ακόμα και στην πλοήγηση.

Η νέα σειρά Subaru Crosstrek αναμένεται στην ελληνική αγορά το 2024. Θα υπάρχουν διαθέσιμες 10 επιλογές σε χρωματισμούς αμαξώματος και πλήρης εξοπλισμός ακόμα και από την βασική έκδοση. Οι τιμές διάθεσης δεν έχουν ακόμα διαμορφωθεί.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network