Μια σπάνια Lancia Fulvia Zagato βγαίνει σε δημοπρασία

Με γεμάτο παλμαρέ και πέρασμα από το φημισμένο Targa Florio η Lancia Fulvia Zagato Competizione αναμένεται να κινηθεί σε τιμές ρεκόρ σε online δημοπρασία.

Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968
Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968

Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Lancia, Cesare Fiorio, παρήγγειλε ειδικά δείγματα της Fulvia από τη Zagato. Βασισμένα στην έκδοση 1300 της Lancia Fulvia Sport, η οποία ήταν ήδη επιτυχημένη για τον διάσημο Ιταλό κατασκευαστή αμαξωμάτων, αυτά θα διέθεταν ελαφρύτερο αμάξωμα. Έτσι γεννήθηκε ένα από τα σημαντικότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του, η Fulvia Sport 1.3 Competizione.

Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968

Με τον κινητήρα 4V των 1.300 κ.εκ. και το αμάξωμα από κράμα αλουμινίου καρφωμένο στο ατσάλινο αμάξωμα, η αγωνιστική έκδοση του Fulvia Sport Zagato ήταν ελαφριά, ισχυρή και ζωντανή στην οδήγηση με τη διάταξη της μπροστινής κίνησης.

Διαβάστε Επίσης

Στις χρυσές μέρες των αναβάσεων, των ράλλυ και των μεγάλων αγώνων αντοχής, αυτό το μοντέλο προκαλούσε ανατριχίλα, και επιπλέον, είχε μια τεράστια δόση ιταλικού στυλ, με την αμίμητη αισθητική του μιλανέζικου αμαξοποιείου που ιδρύθηκε το 1919 από τον Ugo Zagato.

Όλο το αμάξωμα, συμπεριλαμβανομένου του χώρου του κινητήρα, είναι ελαφρύτερο από τρύπες διαφορετικών μεγεθών, κατασκευασμένες με μεγάλη χειροτεχνική ακρίβεια και τα παράθυρα δεν είναι γυάλινα αλλά πολύ ελαφρύτερο πλεξιγκλάς τεσσάρων χιλιοστών, εκτός από το παρμπρίζ.

Προοριζόμενη για ιδιωτικές ομάδες και οδηγούς, αυτή η αγωνιστική έκδοση παρήχθη σε απίστευτα περιορισμένο αριθμό - μόλις 25 σύμφωνα με τις πιο αξιόπιστες πηγές. Τρία αυτοκίνητα πήγαν στην Squadra Corse HF, ενώ άλλα τρία πήγαν στο Jolly Club Milano.

Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968

Η Fulvia Sport Competizione είχε πλούσιο κατάλογο αποτελεσμάτων και ήταν πιο οικεία στο Targa Florio, όπου τα αυτοκίνητα ήταν νικητές της κατηγορίας το 1968, το 1969 και το 1971. Σήμερα πιστεύεται ότι σώζονται 19 σε κυκλοφορία, εκ των οποίων το ένα, με αριθμό πλαισίου #1905, ανήκε στον κύριο οδηγό της Messina, Angelo Rizzo και βγαίνει σε δημοπρασία στο Car & Classic, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή διαδικτυακή αγορά κλασικών και εξειδικευμένων οχημάτων.

Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968

Η Fulvia διατηρείται σε άριστη κατάσταση και διατηρεί τέλειες επιδόσεις, η δημοπρασία έχει οριστεί για την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου με εκτίμηση δημοπρασίας 140-170 χιλιάδες ευρώ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προηγήθηκε, στην ίδια παρτίδα παραγωγής, της διάσημης Fulvia Sport Competizione με κινητήρα 1600cc και αριθμό πλαισίου #1911, η οποία έτρεξε το 1969 στις 24 Ώρες της Daytona και στις 12 Ώρες του Sebring, κερδίζοντας την κατηγορία της και τις δύο φορές.

Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968

Το 1968, όταν του παραχωρήθηκε το αυτοκίνητο από τον Cesare Fiorio, ο Angelo Rizzo είχε ήδη στεφθεί πρωταθλητής της ιταλικής κατηγορίας Touring Car στην κατηγορία των 1300cc με μια Fulvia HF. Γνωστός με το όνομα Radec, με το οποίο συμμετείχε σε αμέτρητους εθνικούς και ξένους αγώνες, ο οδηγός ανήκε στη Scuderia Tridente.

Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968

Είχε προετοιμάσει το Competizione από τον Facetti στο Cormano (Μιλάνο), μετά το οποίο έλαβε αμέσως μέρος στο Targa Florio το 1968 και το 1969. Με αυτό το αυτοκίνητο, ο Radec πέτυχε επίσης ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα το 1968 στο Catania-Etna, το μακρύτερο τότε hillclimb της Ιταλίας, όπου τερμάτισε έκτος στη γενική κατάταξη.

Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968

Στο τέλος της σεζόν, μετά από πολλά άλλα εξαιρετικά αποτελέσματα, πούλησε το αυτοκίνητο στον οδηγό Emanuele Parrinello, ο οποίος αγωνίστηκε με αυτό καθ' όλη τη διάρκεια του 1969. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έγιναν κάποιες μικρές τροποποιήσεις στο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένης της εξάλειψης ορισμένων στοιχείων της μπροστινής μάσκας και των καπακιών από πλεξιγκλάς των μπροστινών προβολέων.

Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968

Αυτή είναι επίσης η περίοδος κατά την οποία το αυτοκίνητο τερμάτισε την καριέρα του, λόγω της απόφασης του ιδιοκτήτη να μην προσαρμοστεί στις νέες οδηγίες για το Group 3. Στη συνέχεια, βάφτηκε εκ νέου σε κομψό Lancia Blue, μέχρι που ένας ιδιοκτήτης στις αρχές της δεκαετίας του '90 το αποκατέστησε στην αρχική του εμφάνιση.

Διαβάστε Επίσης

Σήμερα το αυτοκίνητο παρουσιάζεται με το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα San Siro που επέλεξε αρχικά η Zagato. Διαθέτει τέσσερα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, τέσσερα νέα ελαστικά Pirelli CN36, πέντε αρχικές ζάντες Campagnolo 13'' και πέντε (νέες) ζάντες Cromodora 14x6 με νέα ελαστικά Vredestein 185/14 all-season.

Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968

Το κιβώτιο ταχυτήτων 10/37 προετοιμάστηκε από την Officina Ratto και είναι επίσης κατάλληλο για χρήση στο δρόμο, αλλά το κοντό αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιήθηκε για αγώνες ανάβασης παραμένει επίσης με το αυτοκίνητο και είναι σε άριστη λειτουργική κατάσταση.

Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968

Το Competizione διαθέτει δύο καρμπυρατέρ 35 Dell'Orto με σάλπιγγες, ψυγείο λαδιού, διακόπτη μπαταρίας, ανιχνευτή στροφών Brantz και μπροστινά ελατήρια φύλλων σε ρουλεμάν όπως στην αρχική κατασκευή.

Στο εσωτερικό, τα διακοσμητικά και τα καθίσματα είναι αυθεντικά, με το χαρακτηριστικό γαλάζιο δέρμα απομίμησης που υιοθέτησε η Zagato για την Competizione. Εκτός από το τιμόνι Ferrero Sandro Munari, πωλείται ξεχωριστά το τιμόνι Momo που χρησιμοποιούσε η Radec στους διαγωνισμούς.

Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato 1968

Η εξάτμιση είναι μια νέα Inox Aros με πολλαπλή πολλαπλή Gr4. Το αυτοκίνητο είναι επίσης εξοπλισμένο με δύο πλευρικές εξατμίσεις όπως χρησιμοποιούνται στους αγώνες.

Ο αριθμός τέσσερα που εμφανίζεται με λευκό χρώμα σε μαύρο κύκλο στα πλαϊνά ανατέθηκε σε αυτή τη Fulvia στο Targa Florio του 1968, στο οποίο ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο που ξεκίνησε. 

Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968

Η συμμετοχή του αυτοκινήτου στον αγώνα τεκμηριώνεται εκτενώς στη βίβλο "Zagato Fulvia Sport Competizione" που γράφτηκε για τη Nada Editore από τον Carlo Stella και τον Bruno Vettore, ο οποίος ήταν επίσης ένας από τους ιδιοκτήτες αυτού του δείγματος στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Ο σημερινός ιδιοκτήτης είναι άμεσος απόγονος του ιδρυτή της Lancia, Vincenzo, και γιος του μηχανικού Francesco De Virgilio, ο οποίος ανέπτυξε τον πρώτο στην ιστορία κινητήρα V6, ο οποίος εξόπλισε τη Lancia Aurelia. Ευσυνείδητος και πολύ προσεκτικός στη συντήρηση του αυτοκινήτου, ο ενθουσιώδης θεματοφύλακας διατηρεί την Fulvia Sport Competizione σε κλιματιζόμενο γκαράζ.

Σε γενικές γραμμές, η ιστορία αυτού του συναρπαστικού αγωνιστικού αυτοκινήτου, το οποίο διατηρεί αναλλοίωτο όλο το υπέροχο άρωμα των αγωνιστικών εκδηλώσεων της εποχής του, αποδεικνύεται με ιστορικές φωτογραφίες αγώνων, λίστες συμμετοχών και αποτελέσματα αγώνων, καθώς και με διάφορα χρονικά της εποχής.

Lancia Fulvia Sport Competiziione Zagato 1968

Μιλώντας για τον Τύπο, το αυτοκίνητο αυτό αναφέρεται επίσης σε διάφορα περιοδικά, όπως το Auto d'Epoca του Μαΐου 1998 και το Automobilismo d'Epoca του Μαΐου 2023. Ο κατάλογος των πιο πρόσφατων αγώνων στους οποίους συμμετείχε περιλαμβάνει επίσης ονόματα κύρους, όπως το Coppa dei Fiori του 2019 και το Floriopoli Cup του 2020, ενώ το 2022 το αυτοκίνητο εθεάθη στον περίφημο διαγωνισμό δυναμικής κομψότητας Vernasca Silver Flag και, την επόμενη χρονιά, στο Ιστορικό Grand Prix της Ρώμης στην καρδιά της πρωτεύουσας.

Η δημοπρασία του Car & Classic για τη Lancia Fulvia Sport Competizione Zagato του 1968 ξεκινά στις 10 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει έως τις 17 Ιανουαρίου. Η τιμή της αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 140-170 χιλιάδων ευρώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network