












Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Αίσθηση, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, επίπεδο άνεσης
Ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, απουσία ταχυφόρτισης DC
Μπορεί το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της BMW να ήταν η i8 –παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2014–, όμως στα μοντέλα SUV η πρώτη σειρά που εφοδιάστηκε με plug-in hybrid τεχνολογία ήταν η X5 (έκδοση xDrive40e) το 2015.
Με την επικράτηση των υβριδικών συστημάτων στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα η αγορά έχει αλλάξει μορφή την τελευταία δεκαετία. Τα PHEV έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, καθώς προσφέρουν αυτονομίες με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια που καλύπτουν την καθημερινή χρήση.
Στην BMW έγινε μια εκτενής ενσωμάτωση αυτής της τεχνολογίας το 2019 στα μικρότερα SUV Χ1 και X3 με την ηλεκτρική εμβέλεια εκείνης της εποχής να έφτανε τα 50 χλμ./φόρτιση.
Σήμερα αυτά τα συστήματα έχουν περάσει στον 2ο κύκλο εξέλιξής τους με μεγαλύτερες μπαταρίες, καλύτερη ενεργειακή απόδοση και διευρυμένες αυτονομίες.
Η έκδοση BMW X3 xDrive30e είναι μια τέτοια χρησιμοποιώντας μία μεγαλύτερη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 19,7 kWh, όπου, σε συνδυασμό με ένα εξελιγμένο λειτουργικό διαχείρισης και έναν ηλεκτροκινητήρα 135 kW, προσφέρει στο X3 PHEV ηλεκτρική αυτονομία άνω των 80 χλμ./φόρτιση.
Μπορεί να μην είναι η καλύτερη δυνατή εμβέλεια σε σχέση με τον premium γερμανικό ανταγωνισμό, όμως είναι σαφώς μεγαλύτερη από το plug-in hybrid μοντέλο X3 της προηγούμενης γενιάς.
Μαζί με το υβριδικό σύστημα υπάρχει ένας 4κύλινδρος δίλιτρος βενζινοκινητήρας και ένα αυτόματο κιβώτιο Steptronic με μετάδοση κίνησης στους τέσσερις τροχούς και συνολική απόδοση 299 ίππων.
Με τη χρήση του συστήματος μπορείς να κινηθείς πραγματικά οικονομικά σε καθημερινές αστικές διαδρομές και με αξιόλογες επιδόσεις αν το επιδιώξεις. Μπορεί το απόβαρο να προσεγγίζει τα 2.140 κιλά, όμως τα 0-100 έρχονται σε χρόνο 6,2 δευτερολέπτων με την τελική να φτάνει στα 215 χλμ./ώρα.
Η plug-in υβριδική έκδοση της X3 βασίζεται στην 4η γενιά του μεσαίου SUV της BMW που κυκλοφόρησε πριν από μερικούς μήνες με αναβαθμίσεις σε όλους τους τομείς.
Νέο σχεδιαστικό μοτίβο και αυξημένες διαστάσεις δημιουργούν ένα οικογενειακό SUV με ευρύχωρη καμπίνα και σπορ στήσιμο στον δρόμο. Το X3 έχει απλωθεί σε μήκος και πλάτος, έχει χαμηλώσει σε ύψος και έχει μεγαλύτερα μετατρόχια μπροστά και πίσω που αλλάζουν το ίχνος του, συνεπώς και το πάτημά του στον δρόμο.
Στο μπροστινό τμήμα κυριαρχεί η νέα μάσκα, που στη δική μας έκδοση M Sport Pro διέθετε στάνταρ φωτισμό περιγράμματος Iconic Glow, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και τα φρένα M Sport με κόκκινες δαγκάνες. Από την άλλη, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν απολήξεις της εξάτμισης ενσωματωμένες στον πίσω προφυλακτήρα ώστε να μην είναι ορατές.
Στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετά νέα στοιχεία. Η κατασκευή είναι premium, όμως κατά τόπους έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά που δείχνουν φτηνά για μία BMW.
Δύο digital panel (το ένα 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και το άλλο ως κεντρική οθόνη 14,9 ιντσών) έχουν ενωθεί εις σάρκα μίαν σε ένα ενιαίο πάνελ με ενδείξεις υψηλής ευκρίνειας.
Στα νέα χαρακτηριστικά θα βρεις αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, ηχομονωτικά κρύσταλλα, Comfort Access, σύστημα συναγερμού και το BMW Live Cockpit Plus με το σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud.
Το νέο BMW X3 διαθέτει επίσης στάνταρ φωτισμό περιβάλλοντος με Welcome και Goodbye Animation, τεχνολογία ασύρματης φόρτισης smartphone, διεπαφή Bluetooth και τέσσερις θύρες USB-C.
Το μοντέλο διαθέτει, επίσης, την τελευταία έκδοση του BMW iDrive με QuickSelect για διαισθητικό και εύκολο χειρισμό, ενώ το λειτουργικό σύστημα είναι το BMW 9 με πολλές δυνατότητες multimedia εφαρμογών.
Οι πρόσφατες αναβαθμίσεις σε αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης έχουν δώσει μια εσάνς βελτίωσης τόσο στη συμπεριφορά όσο και στην αίσθηση οδήγησης για τον χρήστη, πάντα πάνω στη βάση των δυναμικών χαρακτηριστικών που περιμένεις από μία BMW.
Το γεγονός πως η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται μόνο από πηγή AC στα 11 kW αποτελεί ένα μείον σε ό,τι αφορά τους χρόνους πλήρους φόρτισης (2,25 ώρες), καθώς πλέον ο ανταγωνισμός στα μοντέλα PHEV προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης, όμως αυτός είναι ένας συμβιβασμός με τον οποίο μπορείς να ζήσεις με αυτή την X3.
Η BMW διαθέτει τέσσερις σειρές μοντέλων της με τεχνολογία PHEV. Όλα είναι SUV. Το plug-in hybrid X3 έχει τιμή εκκίνησης στα 72.900 ευρώ ενώ η έκδοση με το πακέτο M ξεκινά από τα 97.900 ευρώ.
Κινητήρας: Βενζίνης turbo, 1.998cc + ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο/σχέσεις: Αυτόματο/8
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 299ίπποι
Ροπή: 450Nm
0-100 km/h: 6,2 sec
Τελική ταχύτητα: 215km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 0,9 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,3 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.755 mm x 1.920 mm x 1.660 mm
Βάρος: 2.140 kg
Χώρος αποσκευών: 460-1.600 lt
Εκπομπές CO2: 22 g/km
Τιμή: από €72.900