Δοκιμή νέο Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Είναι καλύτερο;

Το νέο Tiguan μεγάλωσε, έγινε πιο άνετο, ολοκλήρωσε τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και ανανεώθηκε αισθητικά. Μπορεί να μην έγινε πιο ενδιαφέρον οδηγικά, αλλά πλέον διαθέτει και ChatGPT.

VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line
VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Το νέο Tiguan είναι αυτό που αποκαλείς ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, χωρίς να είναι συναρπαστικό. Περίπου όπως συμβαίνει με κάθε VW

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για τους χώρους, την άνεση της ανάρτησης και το επίπεδο εξοπλισμού

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Για το δύσχρηστο interface και την υψηλή τιμή της έκδοσης R-Line

Αν θέλεις να αποκτήσεις μια ξεκάθαρη εικόνα για το μέγεθος της διείσδυσης των SUV στην αγορά αυτοκινήτου, δες την περίπτωση του Tiguan. Οι πωλήσεις του εκπροσώπου της VW στα μεσαία οχήματα ελεύθερου χρόνου (αν δεν το θυμάσαι, ως τέτοια μας συστήθηκαν τα SUV), είναι περίπου τετραπλάσιες από εκείνες του Golf, του πιο εμβληματικού μοντέλου στη γκάμα, αν όχι στην ιστορία, της VW.

Διαβάστε Επίσης

Φυσικά και υπάρχει λόγος γι' αυτό. Όπως συμβαίνει και με άλλα μοντέλα της VW, έτσι και το Tiguan αποτελεί μια χρυσή τομή σχεδόν σε κάθε τομέα. Αρχικά σε επίπεδο σχεδίασης. Το σχήμα του είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, και γίνεται εύκολα αποδεκτό μέχρι του σημείου να αρέσει κιόλας.

Χωρίς βέβαια να είναι εξεζητημένο, κάτι που άλλωστε δεν συνηθίζει το σχεδιαστικό team της VW. Επίσης, διαθέτει άνετους χώρους στο εσωτερικό, οι οποίοι θα ικανοποιήσουν απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας.

VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Μένοντας λίγο παραπάνω στα του εσωτερικού, το νέο Tiguan γίνεται ένα ακόμη μοντέλο που αποκτά μια τεράστια οθόνη infotainment 15 ιντσών. Σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, η 4η γενιά του γερμανικού SUV, πραγματοποίησε με επιτυχία τη μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο, που είναι ένα από τα προαπαιτούμενα της εποχής.

Το αγκάθι του λειτουργικού

Αν έχεις εμπειρία από το interface των μοντέλων του ομίλου VW, θα γνωρίζεις πως η κεντρική οθόνη δεν αποτελεί υπόδειγμα χρηστικότητας. Αν και γίνονται απόπειρες βελτίωσης της κατάστασης, τα πλήκτρα αφής και η ανάγκη περιήγησης σε διάφορα μενού ακόμη και για σχετικά απλές λειτουργίες, θα δυσκολέψουν λιγάκι τη ζωή σου.

VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Πάντως, στη νέα του γενιά, το λογισμικό του Tiguan παρέχει τη δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο μέσω μιας τέτοιας αναβάθμισης και το ChatGPT για να έχεις κάποιον να μοιραστείς τα προβλήματά σου.

Μία ακόμη αλλαγή αφορά την τοποθέτηση του επιλογέα του κιβωτίου από τη βάση της κονσόλας στην κολόνα του τιμονιού. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στα ηλεκτρικά μοντέλα της VW. Στη θέση του, θα συναντήσεις τον περιστροφικό διακόπτη με δική του οθόνη και την fancy ονομασία "driving experience control”, ή σε απλά ελληνικά, τις επιλογές προγραμμάτων οδήγησης.

Ambient φωτισμός

VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Κάθε σύγχρονο μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να διαθέτει ατμοσφαιρικό φωτισμό στην καμπίνα. Ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να έχεις στη διάθεσή σου ακόμη και 30 επιλογές χρωμάτων για να επιλέξεις, ανάλογα με τη διάθεσή σου.

Η ποιότητα των υλικών στο νέο Tiguan είναι προσεγμένη και ο εξοπλισμός ικανοποιητικός ακόμη και στις βασικές εκδόσεις. Η R-Line που βλέπεις εδώ βέβαια δεν είναι μια από αυτές, όμως μη σε μπερδεύει η κατάχρηση του logo "R” σε κάθε πιθανό σημείο. Δεν πρόκειται για έκδοση επιδόσεων.

Ναι, είναι αλήθεια πως η VW έχει τοποθετήσει το "R" σε κάθε πιθανό σημείο στο αμάξωμα και το εσωτερικό του Tiguan, υπενθυμίζοντάς σου πως οδηγείς την κορυφαία έκδοση από πλευράς εξοπλισμού. Από πλευράς κινητήρα, ο 1.5 eTSI διαθέτει ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V και έχει δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε λειτουργία coasting.

VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Οριακή ισχύς, κορυφαία άνεση

Με την απόδοσή του να φτάνει τους 150 ίππους, το έργο του δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολο. Το αμάξωμα των 4,53 μέτρων του Tiguan έχει βάρος που ξεπερνά τα 1.700 κιλά και οι τροχοί 20 ιντσών της έκδοσης R-Line δεν είναι σύμμαχοι.

Ωστόσο χάρη στη ροπή των 250 Nm που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά και τη λειτουργία του κιβωτίου DSG 7 σχέσεων, το Tiguan καταφέρνει να κινείται αξιοπρεπώς σε επίπεδο επιταχύνσεων. Αρκεί να θυμάσαι πάντα πως τα R που βλέπεις γύρω σου, δεν μεταφράζονται σε επιπλέον ίππους.

Ίσως το σημαντικότερο στοιχείο στην οδική συμπεριφορά του νέου Tiguan, είναι άνεση που παρέχει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης της ανάρτησης (DCC Pro). Εκτός από τον πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος ανεξάρτητα από τον ρυθμό που έχεις επιλέξει να κινηθείς, διατηρεί ένα επίπεδο άνεσης πολύ καλύτερο από αυτό που θα περίμενες από τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ. Το κακό νέο είναι πως η ανάρτηση αυτή αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.

Οικονομικό στη χρήση, ακριβό στην απόκτηση

VW Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Το τιμόνι παρέχει ικανοποιητική αίσθηση, αλλά σε επίπεδο πληροφόρησης ο προσανατολισμός του δείχνει να είναι περισσότερο στη λογική να σε αποκόψει από το ανάγλυφο της ασφάλτου, παρά να σε εμπλέξει σε αυτό. Αλλά αυτό είναι κάτι που δεν αφορά μόνο το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, αλλά συνολικά το αυτοκίνητο.

Το Tiguan δεν είναι το μοντέλο που θα σε ενθουσιάσει οδηγώντας το. Είναι όμως αυτό που θα κάνει τη δουλειά. Θα μεταφέρει εσένα και την οικογένειά σου με άνεση και οικονομία στον προορισμό σας. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να κάνεις τη σωστή επιλογή έκδοσης.

Κι αυτό, γιατί το Tiguan στις πιο πλούσιες εκδόσεις του, εισέρχεται τιμολογιακά στα χωράφια premium μοντέλων, όπως π.χ. τα Audi Q3 και BMW X1. Όχι πως στις βασικές του εκδόσεις είναι φτηνό, αλλά η τιμή του μπορεί να δικαιολογηθεί σαφώς πιο εύκολα απέναντι στον πολυάριθμο mainstream ανταγωνισμό. Τα λίγο πάνω από 42.000 ευρώ της έκδοσης 1.5 eTSI R-Line δεν είναι τιμή που χωνεύεται εύκολα. Ακόμη και αν σε αυτή περιλαμβάνονται 8 λογότυπα "R”.

VW Tiguan 1.5 eTSI

Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.498 cc, mild hybrid
Κιβώτιο / σχέσεις: DSG / 7
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 150 ίπποι
Ροπή: 250 Nm
0-100 km/h: 9,1 sec
Tελική ταχύτητα: 210 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή
: 7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,2 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,539 mm x 1.842 mm x 1.539 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Βάρος: 1.730 kg
Χώρος αποσκευών: 652 lt
Εκπομπές CO2: 141 g/km
Τιμή: από 37.900 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network