Δοκιμή Renault Clio E-Tech Full Hybrid: Η τελευταία μούσα

Ίσως ο ηλεκτρικός μετασχηματισμός της Renault να το αφήσει χωρίς «καρέκλα», αλλά δεν παύει να γράφει ιστορία και να γίνεται καλύτερο. Δοκιμάζουμε το κορυφαίο Clio μέχρι σήμερα, που είναι πλέον υβριδικό.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid
Renault Clio E-Tech Full Hybrid

"H υβριδική τεχνολογία που διαθέτει το νέο Clio εμπεριέχει περισσότερες από 150 πατέντες, πολλές εξ' αυτών προερχόμενες από του αγώνες της Formula 1"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Κανάλωση, υβριδική λειτουργία, ποιότητα κατασκευής-κύλισης

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Χώροι πίσω επιβατών, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, τιμή

To supermini μοντέλο της Renault, όπως και η συνονόματη μούσα, έχει σχέση με την ιστορία. Συγκεκριμένα, τα τελευταία 30 χρόνια είναι "όλη η ιστορία" για τη Renault: 16 εκατομμύρια πωλήσεις είναι αυτές. Αλλά κάτι μας λέει ότι ίσως το Clio, όπως το ξέραμε, θα περάσει στην ιστορία.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Όμως, πριν συμβεί αυτό, έχουμε στα χέρια μας το καλύτερο Clio που έχει υπάρξει. Την ανανεωμένη 5η γενιά του μοντέλου στην έκδοση E-Tech Full Hybrid. Μην μπούμε στην διαδικασία "μα το Clio Williams" κ.ο.κ. Τώρα γράφουμε για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με ένα εξαιρετικό υβριδικό σύστημα και όχι για κάποιο hot hatch-ξυράφι.

Μη δίνεις και τόσο σημασία στα σήματα Alpine. Μια έκδοση εξοπλισμού είναι σούπερ καλόγουστη και ποιοτική μεν, αλλά όχι προορισμένη για υπερβολές και πίστα δε. Παρ’ όλα αυτά, φτιάχνει κλίμα –στην καμπίνα, κυρίως– με τα υπέροχα στο μάτι και στη στήριξη καθίσματα bucket. Υπάρχει και η γαλλική σημαία σε ραμμένη στο ταμπλό, αλλά και εξωτερικά, κοντά στους καθρέφτες, μπήκαν σήματα Esprit Alpine.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid

H ανανέωση της 5ης γενιάς έφερε νέα φώτα τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ αλλαγμένος είναι και ο προφυλακτήρας. Όλα καλώς αλλαγμένα, αφού τα φώτα είναι πιο αποδοτικά – πέντε δέσμες LED αντί τριών στο μοντέλο που αντικατέστησε – κaι η εμφάνιση πιο σύγχρονη και "ψηφιακή".

Διαβάστε Επίσης

H υβριδική τεχνολογία E-Tech

Μακράν το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του οχήματος είναι το σύστημα κίνησης. "E-Tech Full Hybrid" το λένε και δεν είναι απλό. Πρόκειται για μια υβριδική τεχνολογία με περισσότερες από 150 πατέντες καθώς και τεχνογνωσία που η Renault έχει συσσωρεύσει στις πίστες της Formula 1, ειδικά στην ανάκτηση και την αναγέννηση ενέργειας.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW (48 ίπποι) και μία γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης 18 kW με έναν τετρακύλινδρο κλασικό θερμικό κινητήρα 1,6 λίτρων 69 kW (94 ίππων), ένα έξυπνο αυτόματο κιβώτιο και μία μπαταρία 1,2 kWh. Το κιβώτιο ταχυτήτων του κινητήρα εσωτερικής καύσης διαθέτει τέσσερις σχέσεις και ο κύριος ηλεκτροκινητήρας έχει δύο σχέσεις. Η συνολική ισχύς φτάνει στους 145 ίππους.

Αυτό το σύστημα συνδυάζει τον θερμικό κινητήρα και τον ηλεκτρικό κινητήρα με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους. Το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα έως και 80% του χρόνου μέσα στην πόλη μειώνοντας την κατανάλωση έως και 40% σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκινητήρα.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι πολύ δύσκολα θα δεις κατανάλωση πάνω από 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ., νούμερο που δεν απέχει πολύ από τα 4,1 λίτρα, που δηλώνει η Renault. Σε κάθε περίπτωση, αυτό το υβριδικό σύστημα κάνει το Clio μια πολύ συμφέρουσα αγορά.

Το γεγονός ότι το σύστημα εμπλέκει τόσο πολύ τον ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή ηχομόνωση (αμφότερα συνήθη πλεονεκτήματα της Renault) κάνει το συγκεκριμένο Clio ένα αυτοκίνητο τόσο ήσυχο, που σκέφτεσαι άμεσα το επόμενο ταξίδι, ενώ γλιτώνεις και πολλά dΒ από τη βοή της πόλης.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Κοινώς, όταν μπεις μέσα στο Clio και ζήσεις μαζί του, τότε πραγματικά εκτιμάς τη δουλειά που έχει γίνει και το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας σε αυτούς τους τομείς.

Αυτό που ίσως δεν εκτιμήσεις –και δικαίως– είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες –και δη τα πόδια τους– και το αυτόματο κιβώτιο. Ιδίως το τελευταίο είναι η δήλωση ότι, ενώ το Clio μπορεί –πλαισιάρα γαρ, σωστή ρύθμιση ανάρτησης, τιμόνι γρήγορο και ακριβές–, η Renault έχει επιλέξει να προβάλει την άνεση και όχι την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της ισχύος σε δυναμική οδήγηση. Εντάξει, μην τα θέλουμε και όλα.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Κινητήρας: θερμικός 1,6 λίτρων + ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
Κίνηση: FWD
Ισχύς: 145 PS
0-100 km/h: 9,3 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση:
Συνδυαστική εργοστασιακή: 4.1 lt/100 km
Συνδυαστική μέση δοκιμής: 4,6 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.053 mm x 1.798 mm x 1.439 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Βάρος: 1.313 kg
Χώρος αποσκευών: 254 lt
Εκπομπές CO2: 97 g/km
Τιμή: από 28.670 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network