Δοκιμή Skoda Kodiaq RS: Πόσο αξίζει το πιο ακριβό Skoda
Όταν το κορυφαίο SUV της Skoda φόρεσε τα λογότυπα “RS” οι επιδόσεις ήρθαν στο προσκήνιο
Όταν το κορυφαίο SUV της Skoda φόρεσε τα λογότυπα “RS” οι επιδόσεις ήρθαν στο προσκήνιο
Τα αυτονόητα για Skoda όπως χώροι-πρακτικότητα και τα προφανή για RS όπως απόδοση και συμπεριφορά
Χρειάζεται να χάσει κιλά και να βελτιώσει το ανθρακικό του αποτύπωμα – υψηλές εκπομπές CO2
Το Kodiaq RS κυκλοφόρησε το 2018. Η πρόσφατη ανανέωση συνολικά της σειράς Kodiaq δεν άφησε απέξω την κορυφαία έκδοση RS, που έχει πλέον πιο λεπτά φωτιστικά LED μπροστά, νέο καπό και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες μαζί με μία πίσω αεροτομή και τροχούς 20 ιντσών.
Το αμάξωμα παραμένει μασίφ και στιβαρό. Αναρτήσεις και φρένα είναι ενισχυμένα ένεκα των σπορ χαρακτηριστικών της έκδοσης, όπως και ολόκληρο το τεχνολογικό υπόβαθρο.
Ο όμιλος Volkswagen έχει επιδείξει συνέπεια στην εξέλιξη του δίλιτρου Turbo βενζινοκινητήρα, που αντικατέστησε ουσιαστικά των 1,8 Tsi, με την ισχύ να ανεβαίνει ανά τις περιόδους εξέλιξης από τους 180 στους 245 ίππους. Το Kodiaq RS φορά αυτόν τον κινητήρα και έχει ένα κιβώτιο DSG που αναδεικνύει τις επιδόσεις.
Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ έχει δύναμη και καλή ροπή, όμως έχει απέναντί του τα 1.800 κιλά του απόβαρου. Τα 0-100 km/h σε χρόνο 6,5 sec ακούγονται μια καλή τιμή, όπως και τα 235 km/h της τελικής. Αυτά στην επιλογή προγράμματος Sport, γιατί σε όλα τα υπόλοιπα προγράμματα, οι επιδόσεις είναι πιο συγκρατημένες.
Στο πρόγραμμα off road η τετρακίνηση αναλαμβάνει πιο ενεργά. Η Skoda χρησιμοποιεί συμπλέκτη Haldex τελευταίας γενιάς και έχει εμπειρία σε αυτό το κομμάτι από τις παλιές μέχρι τις σύγχρονες Octavia και τις εκδόσεις Scout. Την ίδια τεχνολογία 4x4 διαθέτουν και τα SUV της σειράς Karoq.
Γενικώς, το RS πηγαίνει παντού. Σε αυτό βοηθά σημαντικά και η απόσταση των 20 εκ. από το έδαφος. Σίγουρα σε βραχώδες τερέν θα προδοθεί από τα ασφάλτινα ελαστικά του, ενώ στην άμμο θα φανεί το βάρος του. Σε όλα τα υπόλοιπα θα τα βγάλει πέρα.
Ο αυτοκινητόδρομος και το ταξίδι με υψηλές τελικές είναι το πεδίο δράσης του. Εκεί θα το απολαύσεις πραγματικά. Δύναμη συνδυασμένη με την ασφάλεια της τετρακίνησης. Στο επαρχιακό δίκτυο είναι αρκετά πληθωρικό, ενώ σε περιαστικό περιβάλλον αποδεικνύεται άνετο και ευχάριστο.
Στο εσωτερικό οι άπλετοι χώροι κυριαρχούν στις εντυπώσεις. Οι διαστάσεις του αμαξώματος επιτρέπουν τη χρήση τρίτης σειράς καθισμάτων. Ο διάκοσμος απαρτίζεται από επενδύσεις alcantara με κόκκινες ραφές σε τιμόνι, καθίσματα και λεβιέ.
Ο ψηφιακός πίνακας ενδείξεων παραμετροποιείται ως προς τα εικονικά όργανα και τις ενδείξεις, όμως θα θέλαμε πιο ευφάνταστα γραφικά. Πλήρες το σύστημα infontainment, καλύπτει όλες τις επιλογές διασύνδεσης με εξωτερικές συσκευές ενώ συνάμα παρέχει πληροφορίες για off road χρήση, όπως το υψόμετρο και η κλίση του αυτοκινήτου.
Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, αν και πολλά προσφέρονται έξτρα. Στα βασικά θα βρεις, μεταξύ άλλων, σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης, πρόγραμμα για off road οδήγηση, ζάντες 20 ιντσών και σπορ καθίσματα μπροστά.
Στα προαιρετικά υπάρχει το πολύ καλό ηχοσύστημα Canton με €420. Η μεγάλη ηλιοροφή με ηλεκτροκίνητο σκίαστρο στα €1.620. Τρίτη σειρά καθισμάτων, άλλα €1.000. Αλήθεια, χρεώνονται και τα πλαστικά καλύμματα των αλουμινένιων ζαντών έναντι του ποσού των €500; Μπορεί να προσθέτουν μια πιο techno πινελιά στην εικόνα του Kodiaq, όμως δεν το κολακεύουν.
Από την άλλη, είναι πολύ θετικό που ο όμιλος διαθέτει και στο RS τα εξαιρετικά φώτα full-LED Matrix (στον έξτρα εξοπλισμό), που τα έχουμε δει, επίσης, στα ανανεωμένα μοντέλα του ομίλου: VW Touareg και Audi Q5.
Δεν ξέρω πού θα μπορούσα να κατατάξω το Kodiaq RS. Η ποιότητα δεν του λείπει ούτε οι χώροι. Είναι σίγουρα δυνατό αλλά και ικανό off roader. Φαντάζει σαν το απόλυτο SUV υψηλού τουρισμού από μαζικό κατασκευαστή.
Ως τιμή αφετηρίας, τα €57.200 της κορυφαίας έκδοσης RS δεν είναι ό,τι ακριβότερο μπορείς να αγοράσεις στην γκάμα Skoda, όμως δεν απέχει και πολύ από τα €66.500 της έκδοσης Enyaq Coupe iV vRS με τους 299 ηλεκτρικούς ίππους.
Από την άλλη, θα πρέπει να κερδίσει το στοίχημα της αγοράς όντας το πιο ακριβό μοντέλο με συμβατική τεχνολογία στο portfolio της Skoda. Ο ανταγωνισμός, έχει αρκετά μοντέλα του premium ανταγωνισμού. Και αυτό δεν είναι μια εύκολη υπόθεση εργασίας.
Κινητήρας: βενζίνη 4κύλινδρος 1.984 cc με turbo
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο DSG 7
Μετάδοση κίνησης: τετρακίνηση
Ισχύς: 245 ίπποι
Ροπή: 370 Nm
0-100 km/h: 6,5 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Εκπομπές CO2: 197 g/km
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 8,7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 9,8 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.699 mm x 1.882 mm x 1.685 mm
Μεταξόνιο: 2.790 mm
Βάρος: 1.800 kg
Τιμή:από 57.200 ευρώ