Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7: Στανταράκι

Μόλις υπέστη ένα -ως είθισται- περιορισμένο facelift, που όμως δεν αλλάζει την ουσία πως το Karoq στην έκδοση με τους 150 ίππους και το DSG, είναι ένα ολοκληρωμένο και προσιτό C-SUV.

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

"Αν το σκεφτείς, η Skoda υποστηρίζει καλύτερα από πολλούς τη φιλοσοφία της κατηγορίας των SUV"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί συγκεντρώνει όλες τις αξίες της Skoda στον πιο δημοφιλή τύπο αμαξώματος.

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί για κάποιο λόγο που μόνο εσύ ξέρεις, εξακολουθείς να κολλάς στο όνομα.

Το facelift πρέπει να αποτελεί μία από τις πιο ευφυείς ιδέες της αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να ανανεώνεται το αγοραστικό ενδιαφέρον για μοντέλα που κουβαλάνε κάποια χρόνια στην πλάτη τους. Συνήθως οι αισθητικές και ουσιαστικές αλλαγές που επιφέρει ένα facelift σε ένα μοντέλο είναι περιορισμένες σε σημείο συχνά να γίνονται δύσκολα αντιληπτές, όμως προσφέρουν στα χέρια των εμπορικών τμημάτων ένα ισχυρό χαρτί. Τη δυνατότητα να (επανα)προωθήσουν το εκάστοτε μοντέλο, τοποθετώντας στην αρχή της αναφοράς τη λέξη "νέο".

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και ο κάτοχος ενός μοντέλου πιθανώς να δυσκολευόταν να διακρίνει τις διαφορές ανάμεσα στο "νέο” και στο δικό του, όμως η ουσία είναι πως με αυτό τον τρόπο πορεύεται εδώ και δεκαετίες ο χώρος του αυτοκινήτου και η αλήθεια είναι ότι ως συνταγή, έχει αποδειχτεί αρκετά επιτυχημένη. Ένα από τα πιο πρόσφατα δείγματα γραφής στη βίβλο των facelift σε αυτοκίνητα, αποτελεί το Skoda Karoq. Όπως συμβαίνει με κάθε μοντέλο της Skoda, έτσι και το Karoq, στηρίζει την ύπαρξή του σε πολύ συγκεκριμένες αξίες. Τις οποίες και υπηρετεί πιστά.

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Θεωρητικά, σε οποιαδήποτε κατηγορία κι αν επιλέξεις Skoda, έχεις κάνει την τύχη σου. Μπορεί να μην διεκδικούν βραβείο σε επίπεδο σχεδίασης, αλλά ούτε και τα VW το κάνουν. Αντιθέτως, έχουν πολύ προσεγμένη ποιότητα, όλο το τεχνολογικό πακέτο του ομίλου και αποτελούν μέτρο σύγκρισης σε επίπεδο χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Και όλα αυτά, σε αναλογικά χαμηλότερη τιμή απ' όλα τα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ. Συγνώμη, αλλά τι περισσότερο μπορείς να ζητήσεις; Στις εποχές που διανύουμε, θα μπορούσες ίσως να ζητήσεις να υπάρχει διαθεσιμότητα.

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Το ανανεωμένο Karoq, έρχεται με μικροδιαφορές στην εμφάνιση, που εστιάζονται στην μάσκα και τα φώτα εμπρός-πίσω. Ότι δηλαδή συμβαίνει πάντοτε. Οι προβολείς LED αποτελούν καινούργια προσθήκη, ενώ τα φώτα είναι πλέον πιο λεπτά. Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιλαμβάνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, καθώς και αναβαθμισμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Η Skoda αναφέρει πως στις επενδύσεις του εσωτερικού χρησιμοποιήθηκαν υλικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ διευρυμένη εμφανίζεται και η γκάμα χρωματικών επιλογών.

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Ας είμαστε όμως ειλικρινείς. Αυτό που σε ωθεί να συμπληρώσεις τα στοιχεία σου στη φόρμα παραγγελίας ενός Skoda, δεν είναι οι προβολείς LED και οι υφασμάτινες επενδύσεις από ανακυκλώσιμα υλικά. Κατά βάση, είναι το γεγονός ότι ξέρεις πως αγοράζεις πολύ αυτοκίνητο για τα χρήματα που δίνεις. Διαπίστωση που έχει να κάνει κυρίως με τους χώρους, αλλά και με τα μηχανικά μέρη και την οδική συμπεριφορά.

 

Συμπαγές κι όμως τόσο μεγάλο

 

Με 4,39m μήκος, το Karoq δεν ξεφεύγει από τον χαρακτηρισμό compact, όμως την ίδια ώρα, τα 2,63m του μεταξόνιου, εξασφαλίζουν τους πιο άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες που μπορείς να βρεις σε αυτές τις διαστάσεις. Και με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 521lt. Ναι, οι χώροι είναι ένας τομέας που αρχίζεις να εκτιμάς από τη στιγμή που θα συμβιώσεις με ένα Skoda. Τότε μόνο αντιλαμβάνεσαι πραγματικά πόσο σημαντικοί είναι, και πόσο απλόχερα σου τους προσφέρουν τα μοντέλα των Τσέχων.

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Από την άλλη πλευρά, τα μηχανικά μέρη αποτελούν εγγύηση για τη δημιουργία ενός απόλυτα ολοκληρωμένου συνόλου. Στην προκειμένη περίπτωση, ο 1.5 TSI των 150 ίππων, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων και προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τον τομέα που θέλεις να δώσεις έμφαση σε κάθε σου μετακίνηση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, έχει τα αποθέματα ισχύος για να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.405kg, ενώ αν δεν το παρακάνεις με το γκάζι, αποδεικνύεται και οικονομικός.

Βασικά, οι συγκινήσεις που μπορεί να προσφέρει το Karoq 1.5 στον οδηγό του, σχετίζονται με το γεγονός πως αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Οδηγικά δεν συναρπάζει, αλλά αυτό μάλλον είναι κάτι που βρίσκεται γραμμένο στον κώδικα όλων -ή τουλάχιστον της συντριπτικής πλειοψηφίας- των SUV της αγοράς. Το τιμόνι του είναι σχετικά ελαφρύ, οι αναρτήσεις αρκετά μαλακές και με μεγάλη διαδρομή, χωρίς όμως η αίσθηση που σου αφήνουν να είναι αυτή ενός "πλαδαρού” αυτοκινήτου και αυτό είναι αναμφίβολα θετικό. Το σίγουρο είναι πως στο 95% των διαδρομών σου εντός ή εκτός πόλης, το Karoq θα σε αφήσει απόλυτα ικανοποιημένο.

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Προσωπικά, έχω σε πολύ μεγάλη εκτίμηση τα μοντέλα της Skoda. Ορισμένα, κυρίως αυτά με κινητήρα diesel και 4x4, τα θεωρώ ως μονόδρομο για κάποιον που θέλει ένα αυτοκίνητο που μπορεί να τα κάνει όλα, χωρίς να σου ζητάει να βάλεις υποθήκη τα όποια περιουσιακά σου στοιχεία. Το Karoq δεν μπορεί να θεωρηθεί μονόδρομος, αλλά και πάλι, οι βασικές αξίες τις Skoda βρίσκονται όλες εκεί. Οι πίνακες πωλήσεων δείχνουν πως οι αγοραστές δεν το βλέπουν ακριβώς έτσι, καθώς το Karoq βρίσκεται αρκετά πιο κάτω από αυτό που θα περίμενες βάσει των ποιοτικών του χαρακτηριστικών. Από την άλλη όμως, η επίκληση των αριθμών είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να περάσεις μια λάθος εικόνα.

 

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7 150PS

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo βενζίνης, 1.498 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 7
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 150 ίπποι
Ροπή: 250 Nm
0-100 km/h: 9 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 6,2 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.390 mm x 1.841 mm x 1.603 mm
Μεταξόνιο: 2.638 mm
Βάρος: 1.405 kg
Χώρος αποσκευών: 521 έως 1.630 lt
Εκπομπές CO2: 142 g/km
Τιμή: από 27.900 €

Best of Network