





























Εδώ αρχίζουν για τα καλά οι διαφορές της τριπλέτας του συγκριτικού. Το Mokka, εφοδιάζεται με κινητήρα πετρελαίου και χειροκίνητο κιβώτιο. Στα χαρτιά, μοιάζει ως ο πιο ξεπερασμένος συνδυασμός. Μη βιάζεσαι. Υπάρχει αντίλογος. Στον πραγματικό κόσμο, αυτόν δηλαδή που ζούμε τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, οι κινητήρες diesel αποτελούν τον πιο οικονομικό τρόπο μετακίνησης. Μέχρι το οριστικό τους ban. Από την άλλη πλευρά, τα μηχανικά κιβώτια μπορεί να τείνουν να αλλάξουν θέση με τα αυτόματα ως στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού, όμως εξακολουθούν να αποτελούν την πιο συμμετοχική παράμετρο στην οδήγηση ενός αυτοκινήτου.
Δεν αναφέρομαι στο πόσο καλό ή κακό είναι ένα αυτόματο. Αναφέρομαι στο γεγονός ότι η παρουσία και μόνο ενός χειροκίνητου κιβωτίου, απαιτεί by default μεγαλύτερη συμμετοχή από μέρους του οδηγού. Στην περίπτωση του Opel τώρα, το κιβώτιο αν και σαφές, έχει αρκετά μεγάλες διαδρομές, στοιχείο που δεν ευνοεί την αίσθηση και την επιθυμία να καταφεύγεις συχνά σε αυτό.
Ωστόσο είναι το μοντέλο που επιχειρεί να σε εμπλέξει στη διαδικασία της οδήγησης περισσότερο από τα άλλα δύο. Χωρίς όμως ουσιαστικό ανταποδοτικό όφελος, καθώς όπως συμβαίνει με τη συντριπτική πλειοψηφία των SUV, η fun to drive παράμετρος δεν είναι μέρος του εξοπλισμού, ενώ και η ισχύς των 110 ίππων, είναι πεπερασμένων δυνατοτήτων.
To VW T-Roc από την άλλη πλευρά, έχει τις προδιαγραφές να προκαλέσει λίγο παραπάνω ενθουσιασμό κινούμενο στο δρόμο, απ' ότι όταν βρίσκεται σταθμευμένο. Με 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με ένα από τα καλύτερα αυτόματα κιβώτια της αγοράς, το γνωστό σε όλους DSG 7 σχέσεων. Σίγουρα είναι με διαφορά το πιο γρήγορο της παρέας, κάτι λογικό από τη στιγμή που είναι με διαφορά και το πιο ισχυρό της παρέας. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση, οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι ταχύτατες και ομαλές και κάπως έτσι, το T-Roc μπορεί να ταξιδέψει απροβλημάτιστα με τη μεγαλύτερη μέση ωριαία και παράλληλα, με το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου.
Όχι πως σε μια διαδρομή με στροφές θα προβληματίσει, αλλά όσο ανεβάζεις ρυθμό, τόσο πιο αποστειρωμένη θα είναι η αίσθηση που θα σου επιστρέφει, οπότε καλό θα είναι να κατεβάσεις παλμούς, να ανεβάσεις σχέση στο κιβώτιο (εντάξει, όχι εσύ, αυτό θα το κάνει) και να διατηρήσεις την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα.
Σειρά έχει το Yaris Cross. Δείχνει να είναι το πιο ψηλό απ' όλα. Με 17cm απόσταση από το έδαφος σίγουρα δεν το λες χαμηλό, ενώ δεν πρέπει να διαφεύγει από κανέναν το γεγονός πως είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις της κατηγορίας, που υπάρχει και έκδοση με τετρακίνηση. Όχι με την παραδοσιακή έννοια των δύο διαφορικών, αλλά και πάλι, είναι ένα επιπλέον στοιχείο έναντι του ανταγωνισμού. Εδώ βέβαια έχουμε απλώς την υβριδική έκδοση, μία επιλογή στην οποία η Toyota έχει κολλήσει τα περισσότερα ένσημα απ' οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή.
Το Hybrid Dynamic Force, είναι ο fancy χαρακτηρισμός που επέλεξε η Toyota για τους κινητήρες βενζίνης των σύγχρονων μοντέλων της. Μην περιμένεις χαρακτηριστικά μονοθεσίου. Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας 3κύλινδρος 12βάλβιδος VVT–i 1.5lt, με ισχύ 92 ίππων και ροπή 120 Nm, μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Ο τελευταίος, αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, η οποία φορτίζει κατά το φρενάρισμα, όταν σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι, είτε από τον ίδιο τον βενζινοκινητήρα (επιλογή Β στο κιβώτιο, για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας). Η συνδυαστική τους ισχύς, είναι 116 ίπποι.
Εδώ το κιβώτιο είναι αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Του οποίου η λειτουργία είναι αυτή που ξέρεις χρόνια τώρα. Υπάρχουν στιγμές που όταν πατάς βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, ο ήχος που φτάνει στ' αυτιά σου, σου δίνει την αίσθηση πως ο κινητήρας υποφέρει. Φυσικά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, όμως μπορώ να πω με σιγουριά πως τα CVT δεν με κέρδισαν ποτέ. Το Yaris Cross έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλή κατανάλωση. Λέγοντας χαμηλή, εννοώ στα επίπεδα λίγο κάτω από τα 5 lt/100km, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το Mokka diesel, την ώρα που το T-Roc βρίσκεται στα 6,5-7 lt/100km.