Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και απολύσεις: Γιατί κάποιοι χάνουν την δουλειά τους

Η ηλεκτροκίνηση έχει πολλά καλά αλλά έχει και μερικά ντεφό. Όπως συμβαίνει σε κάθε μεγάλη αλλαγή κάποιοι μένουν απέξω και τώρα είναι πολλοί αυτοί που χάνουν την δουλειά τους.

Skoda Elroq ηλεκτρικό Compact SUV

Η έλευση και, όπως διαφαίνεται, επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να έχει αρκετά καλά, αλλά έχει και κάποια ντεφό. Θα μου πεις υπήρξε ποτέ μια μεγάλη αλλαγή που να είχε μόνο καλά; Προφανώς και όχι. Όποιος έχει σχέση με την αγορά και την ιστορία θα σου πει "σιγά την διαπίστωση" αλλά όταν αυτή η αλλαγή πονάει τα παραγωγικά κομμάτια της κοινωνίας είναι δύσκολα αποδεκτή και προκαλεί αντιδράσεις.

Αυτοί που πληρώνουν την επέκταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι περισσότεροι απ' όσους μπορούσαμε να φανταστούμε. Η ηλεκτροκίνηση έχει πληγώσει Αμερική, Ευρώπη και Ιαπωνία.

Διαβάστε Επίσης

Όταν ο Elon Musk και οι Κινέζοι κοίταζαν μπροστά οι παραδοσιακές δυνάμεις της αυτοκίνησης κοίταζαν πίσω και κάτω. Είναι σίγουρα απογοητευτικό ότι η Ευρώπη -που ήταν πρωτόπορος των αυτοκινήτων- έχει φτάσει σε αυτήν την κατάσταση αλλά όσοι δεν έπασχαν από στρουθοκαμηλισμό έβλεπαν ότι ο μετεωρίτης έρχεται.

Και τι εννοούμε "αυτήν την κατάσταση". Να ένα νούμερο: το 2024 έχασαν την δουλειά τους στην Ευρώπη τουλάχιστον 50.000 άνθρωποι στον τομέα των προμηθευτών αυτοκινήτων. Π.χ. μια εταιρεία που παράγει τακάκια φρένων έχει μεγάλο πρόβλημα. Γιατί; Διότι η αναγεννητική πέδηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνει κατακόρυφα την χρήση φρένων και κάπως έτσι βλέπεις Tesla με 180.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ να έχει τακάκια και δίσκους σαν καινούργια. Δυστυχώς είναι τόσο απλό. Όπως όταν έχαναν την δουλειά τους όσοι έφτιαχναν κάρα και πέταλα αλόγων όταν άρχισαν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα.

Φυσικά μεγάλη απώλεια θέσεων εργασίας συμβαίνει και πιο άμεσα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Δύο φίρμες μεγαθήρια από Αμερική και Ευρώπη αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, κλείνουν εργοστάσια στην Ευρώπη και απολύουν κόσμο στο πλαίσιο εξοικονομήσης πόρων που τελικά θα επενδύσουν σε όλο το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης.

Βλέπεις κολοσσούς να δημιουργούν κοινοπραξίες με φίρμες που δεν πουλάνε ούτε 50.000 αυτοκίνητα τον χρόνο για να αποκτήσουν τη νέα τεχνογνωσία. Το ίδιο έπαθαν και οι Ιάπωνες και τώρα ακούμε για μεγάλη και αγαπημένη στην Ελλάδα φίρμα ότι αν δεν αλλάξει κάτι κινδυνεύει με λουκέτο σε 12 με 14 μήνες.

Διαβάστε Επίσης

Το γεγονός ότι την πάτησαν ακόμα και οι Ιάπωνες λέει πολλά. Φυσικά η Νότια Κορεά την είχε μυριστεί την δουλειά και πριν πεινάσει "μαγείρεψε” καλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τώρα κοιτάει την Ιαπωνία αφ' υψηλού. Πώς αλλάζουν οι καιροί.

Και το πιο σημαντικό είναι ότι οι καταναλώτες τελικά βγαίνουν κερδισμένοι από τα ηλεκτρικά και έτσι δεν αντιδρούν -αν δεν σχετίζονται άμεσα- καθώς οι τιμές των EV πέφτουν εντυπωσιακά και τελικά ξέρετε κανέναν που δεν θέλει να δίνει μόλις 3 ευρώ για να διανύσει 100 χιλιόμετρα;

Διαβάστε Επίσης

Best of Network