
Όσοι γεννήθηκαν μέσα με τέλη της δεκαετίας του 1970 σίγουρα θυμούνται τα πρώτα βήματα της Hyundai στην Ελλάδα. Ήταν εκείνο το ταπεινό Excel στα μέσα των ’80s κι εμείς ως πιτσιρίκια, με το κεφάλι φορτωμένο από BMW και Mercedes, του δίναμε λίγη σημασία ή το κοιτούσαμε με απαξίωση.Ένα από αυτά τα πιτσιρίκια –35 και χρόνια μετά– έχει πλέον στο γραφείο του την αφίσα ενός Hyundai. Συγκεκριμένα, του Hyundai Ν Vision 74.
Λίγη σημασία δίνει στο αν το 74 συμπίπτει με τη χρονολογία γέννησής του. Αυτό που τον ενθουσιάζει είναι η τεχνολογία που κουβαλάει και η ξεκάθαρα ρετροφουτουριστική σχεδίασή του. Και τι τεχνολογία: Ένας συνδυασμός ηλεκτρισμού και κυψελών καυσίμου υδρογόνου, δηλαδή το παρόν και –πιθανόν– το μέλλον της αυτοκίνησης σε ένα πακέτο που προκαλεί συναισθήματα σχεδόν σε άτομα κάθε ηλικίας. Το πρώην πιτσιρίκι δε θαυμάζει μόνο του τη Hyundai. Είναι πια μία από τις πιο σημαντικές φίρμες του πλανήτη και αυτή που τολμάει περισσότερο από όλους, τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και τεχνολογίας.

Το Hyundai N Vision 74 θεωρείται από μεγάλη μερίδα των ανθρώπων της αυτοκίνησης ίσως το πιο σημαντικό πρωτότυπο το 2022. Μπορεί και να είναι, αλλά, όταν κάτι σου προκαλεί έντονα συναισθήματα, ίσως να μην είσαι τόσο αντικειμενικός. Αλλά αυτή είναι η ανθρώπινη φύση, και στη Νότια Κορέα ξέρουν κόλπα ζόρικα. Προφανώς, δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχουν τόσους κορυφαίους κινηματογραφιστές και τόσο εξαιρετικά αυτοκίνητα. Οι άνθρωποι ασχολούνται σε υψηλό επίπεδο με δύο από τις πιο πρόσφατες σημαντικές ανθρώπινες εφευρέσεις. Τα αυτοκίνητα και το σινεμά μάς έχουν αλλάξει τη ζωή και επιδρούν στην ψυχολογία μας σε επίπεδο που δεν αντιλαμβανόμαστε. Το ξέρουν καλά αυτό στη Hyundai.

Δες το Hyundai Ioniq 5. Όταν το βλέπεις, κάτι σου θυμίζει, αλλά κάποιες φουτουριστικές πινελιές δε σε αφήνουν να ξεκαθαρίσεις τι ακριβώς. Κάποιος στο Διαδίκτυο το έντυσε με τα χρώματα της Martini που φιλοξενούσε η Lancia Delta στους αγώνες ράλι. Και ξαφνικά όλα γίνονται κατανοητά. Αυτό που έκανε η Hyundai με το πρωτότυπο Ν Vision 74 το έχει ήδη δοκιμάσει στην παραγωγή με το Ioniq 5. Οι Νοτιοκορεάτες της Hyundai έχουν καταλάβει πώς παίζεται πλέον το παιχνίδι. Τεχνολογία έχουν όλοι, αυτό που λείπει είναι το συναίσθημα και αυτό είναι που (θα) κάνει τη διαφορά. Θυμήσου τι έλεγε ο Steve Jobs της Apple για τα εικονίδια στο interface του iPhone: "Να θέλουν να τα γλείψουν". Και το κόλπο συνεχίζεται και με το Ioniq 6. Ελπίζω να μη φτάσουμε στο σημείο να μας πετύχει κάποιος με τη γλώσσα έξω δίπλα σε κάποιο Hyundai.