25 χρόνια Skoda Fabia: Πώς να κοστίζεις λίγο και να αξίζεις πολύ

Η Skoda Fabia γιορτάζει 25 χρόνια μιας πλούσιας ιστορίας σε δημοφιλία, επιτυχίες στις πωλήσεις αλλά και εκπροσώπηση της Skoda στο motorsport με εντυπωσιακό τρόπο.

Skoda Fabia 2η γενιά
Skoda Fabia 4η γενιά
Skoda Fabia 1η γενιά
Skoda Fabia 1η γενιά
Skoda Fabia 1η γενιά
Skoda Fabia 3η γενιά
Skoda Fabia 2η γενιά
Skoda Fabia 4η γενιά
Skoda Fabia 3η γενιά
Skoda Fabia 4η γενιά
Skoda Fabia 4η γενιά
Skoda Fabia 1η γενιά
Skoda Fabia 3ης γενιάς
Skoda Fabia 2ης γενιάς
Skoda Fabia 3ης γενιάς
Skoda Fabia 2ης γενιάς
Skoda Fabia 3ης γενιάς
Skoda Fabia 2ης γενιάς
Skoda Fabia 3ης γενιάς
Skoda Fabia 2ης γενιάς
Skoda Fabia 3ης γενιάς

Για 25 χρόνια, η Skoda Fabia αποτελεί θεμέλιο της γκάμας της εταιρείας. Μαζί με το Skoda Octavia, έχει μια συνεχή παραγωγή και έχει γίνει το δεύτερο πιο επιτυχημένο μοντέλο της εταιρείας όλων των εποχών.

Μέσα από τέσσερις γενιές, η Skoda Fabia έχει θέσει πρότυπα στον τομέα της πρακτικότητας, της άνεσης και της αξίας, κερδίζοντας αμέτρητα βραβεία.

Skoda Fabia 1η γενιά

Το Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τη Γερμανία, την Τσεχία και την Πολωνία, έχουν αποδειχτεί οι κορυφαίες αγορές για την Skoda Fabia στην Ευρώπη, ωστόσο και οι μικρότερες χώρες αυτής, έχουν συνδράμει σημαντικά στις συνολικές πωλήσεις του αυτοκινήτου, που έχουν φτάσει τα 4.9 εκατομμύρια, μαζί με τις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες της τρέχουσας, 4ης γενιάς.

Διαβάστε Επίσης

Σχεδόν 1,8 εκατομμύρια παραδείγματα του πρώτου μοντέλου κατασκευάστηκαν, με το δεύτερο μοντέλο να προσθέτει 1,7 εκατομμύρια στην συνολική παραγωγή. Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 4,9 εκατομμύρια Fabia έχουν κατασκευαστεί από το 1999, με μόνο το Octavia να την ξεπερνά στη γκάμα της Skoda.

Η απήχηση της Fabia είναι εντυπωσιακά ευρεία. Ενώ τα entry level μοντέλα προσέφεραν σε πολλούς αγοραστές την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο για πρώτη φορά, τα μοντέλα RS προσέφεραν στη σειρά Fabia έναν πιο σπορ χαρακτήρα.

Πράγματι, τα μοντέλα όπως το turbo-diesel Mk1 Fabia RS έχουν γίνει μοντέρνα κλασικά, χάρη στην ικανότητα της Skoda να υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση. Το ίδιο ισχύει και για το Mk2 RS, που παρουσίασε τον πρώτο κινητήρα της κατηγορίας με turbo και κομπρέσσορα.

Διαβάστε Επίσης

Η Fabia υπήρξε επίσης το μοντέλο που επέλεξε η Skoda για να την εκπροσωπήσει στους αγώνες, ακολουθώντας μια αναγνωρισμένη πορεία του Skoda Octavia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Από την επιβλητική Fabia WRC του 2003 μέχρι την τρέχουσα Fabia RS Rally2, η Fabia έχει γίνει σημείο αναφοράς στους αγώνες ράλι.

Είναι ένα από τα ελάχιστα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από τη Skoda, καθιστώντας την Fabia συνώνυμη της επιτυχίας στα υψηλότερα επίπεδα του αθλήματος.

Skoda Fabia 1η γενιά

Fabia Mk1 1999-2007 – 1,78 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως

Η Skoda παρουσίασε τον τελικό σχεδιασμό της Fabia στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1999. Οι κινητήρες 1.0 και 1.4 που προσφέρθηκαν κατά την έναρξη ήταν αναβαθμισμένες εκδόσεις των κινητήρων 1.3 λίτρων που είχαν αναπτυχθεί για τα Felicia και Favorit. Και οι δύο κινητήρες παρέμειναν μέρος της γκάμας μέχρι το facelift του 2004.

Η Fabia αποδείχθηκε άμεση επιτυχία τόσο στους αγοραστές όσο και στους κριτικούς, που επαίνεσαν το μοντέλο για το στυλ, την πρακτικότητα και την αξία του. Ανακηρύχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2000 από το What Car.

Διαβάστε Επίσης

Μετά την εισαγωγή του πεντάθυρου hatch, η Skoda πρόσθεσε στη γκάμα της Fabia το Estate, που έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2000. Η επιτυχία της έκδοσης estate οδήγησε στη συνέχιση της ως βασικό μέρος της γκάμας για δύο ακόμη γενιές Fabia.

Η φήμη της Skoda στην μηχανική αυξήθηκε περαιτέρω το 2003 με την εισαγωγή της Fabia RS. Με κινητήρα 1.9 λίτρων 130PS turbodiesel, η Fabia αψήφησε τις συμβάσεις και απέδειξε ότι η ευελιξία και η τεράστια ροπή (310Nm) μπορούσαν να ανταγωνιστούν έναν κινητήρα βενζίνης με υψηλές στροφές. Το γεγονός ότι είχε, σχετικά, μικρή κατανάλωση και είχε πλούσιο εξοπλισμό καθιστούσε την Fabia RS μία από τις πιο ανταγωνιστικές επιλογές στην κατηγορία της.

Fabia Mk2 2007-2014 – 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως

Η δεύτερη γενιά Fabia παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2007 και μπήκε στην παραγωγή ένα μήνα αργότερα. Όπως και το πρώτο μοντέλο, το Mk2 χτίστηκε πάνω στην πλατφόρμα PQ24 του Ομίλου Volkswagen, αλλά παρουσίασε μεγαλύτερο αμάξωμα και βελτιώσεις στον σχεδιασμό και τη μηχανική σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Skoda Fabia 2ης γενιάς

Η νέα γενιά Fabia εισήγαγε μια πιο μαλακή εμφάνιση που αντικατόπτριζε τη διαρκώς εξελισσόμενη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Παρουσίασε πιο στρογγυλεμένες γραμμές, προεκτεινόμενους προβολείς και μια διακριτική "αιωρούμενη οροφή" με μαύρ Α pillar. Με χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 315 λίτρα, ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο (καθώς και από αυτοκίνητα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας), ενώ οι επιβάτες απολάμβαναν αυξημένο χώρο κεφαλής σε όλη την καμπίνα.

Στο εσωτερικό, η Fabia παρουσίασε μια πιο κομψή, πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, μαζί με καλύτερα υλικά και περισσότερο εξοπλισμό. Η υψηλότερη ποιότητα πλαστικών και υφασμάτων έκανε τη νέα Fabia να έχει ένα πιο premium αέρα, ενώ οι βελτιώσεις στο σύστημα ψυχαγωγίας και τις οθόνες οδηγού έκαναν τη δεύτερη γενιά να ξεχωρίζει. Με την εισαγωγή του νέου συστήματος ψυχαγωγίας Amundsen της μάρκας, η δεύτερη γενιά Fabia ήταν η πρώτη που προσφερόταν με οθόνη αφής.

Skoda Fabia 2ης γενιάς

Η Skoda συνέχισε την επιτυχία του πρώτου μοντέλου RS με μια νέα έκδοση που σημείωσε μια ακόμη πρωτιά στην κατηγορία. Προσφερόμενη σε hatch και estate για πρώτη φορά, η δεύτερη γενιά Fabia RS ήρθε με έναν μοναδικό κινητήρα 1.4 TSI 180PS ‘twincharged’ που διέθετε turbo και κομπρέσσορα. Ο νέος κινητήρας έδωσε και στις δύο εκδόσεις 0-100 χλμ/ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 224 χλμ/ώρα στο πεντάθυρο hatch και 225 χλμ/ώρα στο estate.

Στην αντίθετη πλευρά της απόδοσης, η Skoda εισήγαγε μια νέα έκδοση του μοντέλου GreenLine II. Εξοπλισμένο με έναν νέο κινητήρα 1.2 TDI και μια σειρά από άλλες τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου, η δεύτερη γενιά Fabia Greenline ήταν το πιο καθαρό και αποδοτικό αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ η Skoda, με εκπομπές CO2 μόλις 89g/km.

Skoda Fabia 2η γενιά

Fabia Mk3 2014-2021 – 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως

Το τρίτο μοντέλο που φέρει το όνομα Fabia εισήγαγε μια σειρά από νέες τεχνολογίες, χαρακτηριστικά ασφαλείας και βοηθήματα οδηγού. Οι πωλήσεις της τρίτης γενιάς στο Ηνωμένο Βασίλειο ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2015.

Skoda Fabia 3ης γενιάς

Σε αντίθεση με τις πρώτες δύο εξελίξεις της Fabia, που χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα PQ24 του Ομίλου Volkswagen, η τρίτη γενιά χτίστηκε σε μια νέα υβριδική πλατφόρμα PQ26 που συνδύαζε μέρη από την υπάρχουσα πλατφόρμα PQ25 και την νέα MQB. Αυτό έφερε μαζί του αυξημένο μεταξόνιο 2.470 mm (+5 mm) και μεγαλύτερο πλάτος (+30 mm) που αντιστάθμισαν τη μείωση του συνολικού μήκους και ύψους.

Στο εσωτερικό, η Skoda αύξησε την ποιότητα και τον εξοπλισμό και ανέβασε τις προδιαγραφές σε όλη τη γκάμα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αυξήθηκε στα 330 λίτρα, ενώ η εισαγωγή των τελευταίων συστημάτων infotainment του Ομίλου Volkswagen πρόσφερε νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας στους οδηγούς. Τα υλικά βελτιώθηκαν ξανά σε όλη την καμπίνα.

Skoda Fabia 3ης γενιάς

Από την αρχή, οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν από συνολικά τέσσερις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες, όλοι πλήρως συμμορφούμενοι με τα πρότυπα Euro 6, με Start-Stop και ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα ως στάνταρ για πρώτη φορά. Οι επιλογές βενζίνης ήταν δύο τρικύλινδροι κινητήρες 1.0 λίτρου MPI με 60 ή 75PS και δύο τετρακύλινδροι κινητήρες TSI 1.2 λίτρων με 90 ή 110PS. Οι πελάτες πετρελαίου μπορούσαν να επιλέξουν από δύο νέους τρικύλινδρους κινητήρες 1.4 λίτρων TDI με 90 και 105PS αντίστοιχα.

Skoda Fabia 3ης γενιάς

Η τρίτη γενιά της Fabia ανανεώθηκε το 2019 και εισήγαγε αναβαθμίσεις στους προβολείς και στους προφυλακτήρες. Η δομή της γκάμας αναθεωρήθηκε επίσης, με το δημοφιλές μοντέλο Monte Carlo να γίνεται το κορυφαίο μοντέλο. Ταυτόχρονα, η Fabia έγινε μοντέλο μόνο με βενζίνη, καθώς οι επιλογές diesel εξαφανίστηκαν από τη γκάμα.

Fabia Mk4 2021-σήμερα – 250.000 πωλήσεις παγκοσμίως

Κυκλοφόρησε 21 χρόνια μετά το πρώτο μοντέλο, η τέταρτη Skoda Fabia βγήκε στην αγορά στα τέλη του 2021. Όπως και οι προκάτοχοί της, το τρέχον μοντέλο συνεχίζει να θέτει τα πρότυπα για τον χώρο, την αξία και την ποιότητα στον τομέα των supermini.

Skoda Fabia 4η γενιά

Η πρώτη Fabia που κατασκευάστηκε στην προηγμένη πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen, η Fabia είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, ενώ οι κλασικές αξίες της Skoda, όπως το value for money, η υψηλή λειτουργικότητα και οι νέες λειτουργίες Simply Clever, επιβεβαιώνουν τη Fabia ως το ιδανικό μοντέλο εισόδου στη γκάμα της Skoda.

Skoda Fabia 4η γενιά

Χάρη στην πλατφόρμα MQB-A0, η τέταρτη γενιά Fabia υπερβαίνει τους προκατόχους της σε κάθε τομέα, με σχεδόν καμία αλλαγή στο βάρος. Στα 4.108 mm μήκος, είναι 111 mm μεγαλύτερη από το μοντέλο της τρίτης γενιάς και η πρώτη Fabia που υπερβαίνει τα τέσσερα μέτρα. Στα 2.564 mm, το μεταξόνιο της έχει αυξηθεί κατά 94 mm, ενώ το πλάτος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 48 mm στα 1.780 mm.

Skoda Fabia 4η γενιά

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις έχουν ως αποτέλεσμα ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ της Fabia αυξήθηκε κατά 50 λίτρα στα 380 λίτρα, ένα μέγεθος που πολλά αυτοκίνητα της ανώτερης κατηγορίας δυσκολεύονται να φτάσουν. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.190 λίτρα.

Skoda Fabia 4η γενιά

Σχεδιασμένη από τους Karl Neuhold και Oliver Stefani, η τέταρτη γενιά Fabia χαρακτηρίζεται από δυναμικές γραμμές, τέλεια ισορροπημένες αναλογίες και έντονα σχεδιασμένους προβολείς και πίσω φώτα. Σύμφωνα με τους προκάτοχους της, η τέταρτη γενιά Fabia είναι γεμάτη με έξυπνες λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών στο μπροστινό μέρος που αναπαράγουν το χαρακτηριστικό τρίγωνο της σημαίας της Τσεχίας.

Skoda Fabia RS Rally2

Η Fabia διατίθεται με τέσσερις επιλογές βενζινοκινητήρων με αποδόσεις από 80 έως 150 ίππους. Όλοι οι τρεις κινητήρες TSI (95PS, 116PS και 150PS) προέρχονται από την οικογένεια κινητήρων EVO, με τους κινητήρες 116PS και 150PS να προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή με επιλογή επτά ταχυτήτων DSG (ο κινητήρας 1.5 TSI 150PS είναι διαθέσιμος μόνο με DSG).

Skoda Fabia στο motorsport

Για περισσότερα από 20 χρόνια, η Fabia ηγείται της εκπροσώπησης της Skoda στο motorsport. Αφού πέτυχε αξιόλογες επιτυχίες με τα superminis Favorit και Felicia στην προ Volkswagen εποχή, η Skoda έσπρωξε τη νέα Fabia στο προσκήνιο των δραστηριοτήτων της αμέσως μόλις αυτή έφτασε.

Skoda Fabia 2ης γενιάς
To αγωνιστικό Skoda Fabia δεύτερης γενιάς ήταν αυτό που συμμετείχε στην κατηγορία S200. 

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών, τα εργοστασιακά μοντέλα της Skoda έχουν αγωνιστεί σε όλα τα επίπεδα των αγώνων ράλλυ, από εθνικούς αγώνες έως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η συμβολή της Fabia στο σύνολο των επιτυχιών της μάρκας στους αγώνες είναι εντυπωσιακή και αποδεικνύει τις βασικές αξίες του αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως γενιάς.

Skoda Fabia RS Rally2 Lausitz Rally

Ειδικά δε για την κατηγορία των Rally2 αυτοκινήτων που παλαιότερα τα γνωρίζαμε ως R5, τα Skoda Fabia ήταν τα αυτοκίνητα που προτιμούσαν οι περισσότερες αγωνιστικές ομάδες, αλλά και οι περισσότεροι μεμονωμένοι πρωταγωνιστές στους αγώνες, είτε ευρωπαϊκά, είτε σε εθνικά πρωταθλήματα. 

Skoda Fabia 2ης γενιάς

Κάπως έτσι η αγωνιστική Skoda Fabia R5 και Rally2 έχει πουλήσει περισσότερα από κάθε άλλο αγωνιστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας και στην τρέχουσα γενιά του αποδεικνύεται και πάλι άκρως επιτυχημένο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network