Μοιάζει με αυτοκίνητο που πρωταγωνίστησε σε ταινία του James Bond, όμως το Aztec, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1988 και ήταν στην πραγματικότητα μέρος μιας σειράς τριών concept, μαζί με το φουτουριστικό Asgard και το coupe Aspid, που σχεδιάστηκαν για να γιορτάσουν την 20ή επέτειο της ItalDesign του Giorgetto Giugiaro.
Το Aztec ήταν πραγματικά ιδιαίτερο, με εμφανές διαχωριστικό ανάμεσα στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Το εσωτερικό διέθετε έναν φουτουριστικό υπολογιστή ταξιδιού στην πλευρά του συνοδηγού και πολλά, πολλά κουμπιά. Ακόμη και τα καθίσματα είναι αντισυμβατικά.
Εξωτερικά, τα πλαϊνά πάνελ διέθεταν "πίνακες σέρβις" που ενεργοποιούνταν με τριψήφιους κωδικούς και περιλάμβαναν μια κάνουλα αποστράγγισης λαδιού, χώρο αποθήκευσης εργαλείων και ένα σύστημα υδραυλικού γρύλου.
Σε επίπεδο μηχανικών μερών, το Aztec κινούνταν από έναν πεντακύλινδρο κινητήρα Audi 5000 Turbo Quattro που έστελνε την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου πέντε σχέσεων. Πρόκειται για ένα σύστημα τετρακίνησης που προερχόταν από μια Lancia Delta και η θεωρητική τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν 240 km/h.
Στην παραγωγή από τον Ιάπωνα Mario Myakawa
Εκείνη την εποχή, η ιδέα άρεσε τόσο πολύ στον Ιάπωνα βιομήχανο Mario Myakawa, που αποφάσισε να την βάλει στην παραγωγή. Η εταιρεία του, Compact, είχε αρχικά στόχο τα 50 κομμάτια για την ιαπωνική και την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά δεν κατασκευάστηκαν ποτέ περισσότερα από 25.
Από αυτά, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει αριθμό πλαισίου "12”, τα χιλιόμετρα στο κοντέρ του δεν ξεπερνούν τα 475 και απ’ ότι μαθαίνουμε, εκτέθηκε στο Μουσείο Αυτοκινήτου της Σανγκάης μεταξύ 2011 και 2015.
Μόλις πρόσφατα εισήχθη στις ΗΠΑ, όπου μετά από μια ανανέωση των μηχανικών του μερών, βγαίνει σε δημοπρασία από την Broad Arrow Auctions στο Monterey Jet Center 2024. Η εκτίμηση; Κάπου μεταξύ 250.000 και 300.000 ευρώ. Για κάτι τόσο τρελό και σπάνιο, μπορείς να το πεις και ευκαιρία.