Alfa Romeo BAT 7: Άσκηση σχεδιασμού-κατά άλλους έργο τέχνης

Οι πειραματισμοί αεροδυναμικής σε αμαξώματα των πρωτότυπων σειρών Alfa Romeo BAT μπορεί να μην βρήκαν τον δρόμο της παραγωγικής διαδικασίας όμως δημοπρατήθηκαν ως αυθεντικά έργα τέχνης από τον οίκο Sotheby's.

Στη δεκαετία του 1950, η Alfa Romeo συνεργάστηκε με τον Bertone και έναν νεαρό σχεδιαστή ονόματι Franco Scaglione για να μελετήσει τις δυνατότητες της αεροδυναμικής και των νέων υλικών. Το αποτέλεσμα ήταν τρία θεαματικά concept car: το BAT 5, το BAT 7 και το BAT 9.

Αυτή η δημιουργική δουλειά υλοποιήθηκε στο έργο Berlinetta Aerodinamica Tecnica (BAT), ένα project τριών πρωτότυπων μοντέλων που δημιουργήθηκαν μεταξύ 1953 και 1957.

Μετά το σάλο που προκάλεσε το BAT 3 το 1953, την επόμενη χρονιά ήρθε η σειρά του BAT 7 που έλαβε το βάπτισμα του πυρός στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, με τις τολμηρές και αεροδυναμικές γραμμές του να προκαλούν αίσθηση. Ακολούθησε και το BAT 9 το 1955.

Μετά από περίπου 55 χρόνια, η Alfa Romeo μαζί με τον οίκο Bertone παρουσίασαν στην Έκθεση της Γενεύης του 2008 την πιο σύγχρονη εκδοχή αυτών των concept cars με το BAT 11, το οποίο αποτέλεσε και την πηγή έμπνευσης για την εξέλιξη της Alfa Romeo 8C Competizione, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα εκείνης της εποχής.

Αμάξωμα από fiberglass

Το Bat 7 βασίστηκε στην Alfa Romeo 1900 και εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητες του fiberglass για να επιτύχει μια εντυπωσιακή σχεδίαση που εξυπηρετούσε και την αεροδυναμική παρουσιάζοντας συντελεστή οπισθέλκουσας 0,19. Ήταν μια πρωτοφανής φιγούρα αυτοκινήτου για εκείνη την εποχή.

Η ιδιαίτερη σιλουέτα του σε σχήμα σταγόνας νερού, η χαμηλή του πρόσοψη και η επίπεδη οροφή δεν ήταν κάτι γνώριμο, οικείο και για πολλούς ελκυστικό όμως εξυπηρετούσε την αεροδυναμική που ήταν και ο πρωταρχικός στόχος της δημιουργίας του.

Για το λόγο αυτό, συμπεριλήφθηκαν χαρακτηριστικά όπως οι απαλές καμπύλες του καπό, οι θόλοι των τροχών που ήταν ενσωματωμένοι στο αμάξωμα, οι επίσης ενσωματωμένοι στον μπροστινό προφυλακτήρα προβολείς ή τα εντυπωσιακά πίσω πτερύγια που ήταν μεγάλα, αιχμηρά και κεκλιμένα προς το κέντρο. Από την άλλη, κινητήρας και μηχανικά μέρη προήλθαν κατευθείαν από την Alfa Romeo 1900 με το μοντέλο να έχει κάτω από το καπό του ένα μοτέρ 90 ίππων.

Το 2020, τόσο το BAT 7 όσο και τα "αδέρφια” του BAT 5 και BAT 9 δημοπρατήθηκαν ως αυθεντικά έργα τέχνης στον οίκο Sotheby's.

 

Alfa Romeo Bertone BAT 7
Alfa Romeo Bertone BAT 7
Alfa Romeo Bertone BAT 7
Alfa Romeo Bertone BAT 7
Alfa Romeo Bertone BAT 7
Alfa Romeo Bertone BAT 7