Στο Φεστιβάλ ταχύτητας του 2024 στο Goodwood, μία από τις πρεμιέρες αφορούσε το εντυπωσιακό hypercar της Alfa Romeo, την 33 Stradale. Και τα 33 αντίτυπα έχουν ήδη εξαντληθεί, με την αναλογία να είναι 70/30 υπέρ της βενζινοκίνητης V6 έναντι της ηλεκτρικής έκδοσης.
Μιλήσαμε με τον επικεφαλής σχεδιασμού Alejandro Mesonero-Romanos, για το τι ακολουθεί στη λίστα με τα σχέδιά του.
TG: Ποια είναι πιο δύσκολη σχεδιαστική δουλειά: ένα supercar που αποτίει φόρο τιμής σε ένα κομμάτι της ιστορίας ή ένα mainstream αυτοκίνητο όπως το Junior;
AM-R: [Ένα supercar είναι] δύσκολο, αλλά για να είμαι ειλικρινής, μερικές φορές είναι πιο δύσκολο να σχεδιάσεις ένα αυτοκίνητο, το οποίο απευθύνεται σε μεγάλη μερίδα αγοραστών. Όταν κάνεις κάτι σαν [την 33 Stradale], φυσικά και πρέπει να αποτίσεις φόρο τιμής στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, αλλά δεν έχεις κάποιους περιορισμούς όπως όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που πρέπει να ικανοποιήσει πολλούς ανθρώπους, με οικονομικούς περιορισμούς και ούτω καθεξής.
Αλλά οι ομάδες είναι οι ίδιες. Οι άνθρωποι που σχεδιάζουν το Junior και οι άνθρωποι που σχεδιάζουν το 33 Stradale είναι οι ίδιοι άνθρωποι. Όμως παίρνεις μεγαλύτερη ικανοποίηση όταν κάνεις ένα σπορ αυτοκίνητο, είναι το απόλυτο αυτοκίνητο που μπορείς να σχεδιάσεις.
TG: Ποιες είναι οι προκλήσεις του σχεδιασμού ενός supercar που πρέπει να συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή μπαταρία;
AM-R: Οι περιορισμοί είναι στην πραγματικότητα παρόμοιοι, διότι ακόμη και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρέπει να υπάρχει ψύξη για τις μπαταρίες. Είναι πιο εύκολο να ξεκινήσεις το έργο γνωρίζοντας ότι πρέπει να κάνεις και τα δύο, παρά αν κάνεις το ένα [βενζινοκίνητο supercar] και μετά πρέπει να το μετατρέψεις [σε ηλεκτρικό]. Από την αρχή γνωρίζαμε ότι το αυτοκίνητο θα έχει δύο πηγές πρόωσης, δύο είδη κινητήρων.
Αεροδυναμικά, λειτουργούν το ίδιο, πρέπει να τραβήξουν οι κινητήρες, οι μπαταρίες. Έτσι, δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ των δύο σχεδίων, εκτός από το ότι το ηλεκτρικό δεν έχει εξατμίσεις.
TG: Ο Flavio Manzoni, επικεφαλής σχεδιασμού στη Ferrari, μας είπε πρόσφατα ότι αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο, είναι ότι πρέπει να ενσωματώσει μπροστινά ραντάρ και αισθητήρες στα σχέδιά του. Σας ενοχλεί κι εσάς αυτό;
AM-R: Συμφωνώ με τον Flavio! Είναι τρελό γιατί δεν είναι μόνο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, είναι και στο πλάι και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, οι κάμερες και οι αισθητήρες βρίσκονται παντού, [και πρέπει να] τους ενσωματώσεις στη σωστή θέση και η επιφάνεια δεν μπορεί να έχει τίποτα στο μπροστινό μέρος.
Η άλλη σημαντική παράμετρος είναι η αεροδυναμική. Αυτές τις μέρες μιλάμε για την αυτονομία [της μπαταρίας], που είναι ακόμη πιο σημαντική από την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, κάθε χιλιόμετρο που μπορούμε να κερδίσουμε από αυτή την άποψη, είναι σημαντικό.
TG: Οπότε αυτή τη στιγμή πρέπει να επικεντρωθείτε στη βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά αν υπάρξει μια τεράστια πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών, θα μπορείτε να επικεντρωθείτε στη σχεδίαση όσο πιο όμορφων αυτοκινήτων γίνεται;
AM-R: Νομίζω ότι θα εξακολουθήσουμε να ψάχνουμε για μεγαλύτερη αυτονομία. Ακόμα και αν στο μέλλον, ας πούμε σε 20 χρόνια, θα έχουμε καλύτερες μπαταρίες ή πιο αποδοτική τεχνολογία, πάντα θα ψάχνουμε για μεγαλύτερη αυτονομία, αυτή η πίεση θα μας ακολουθεί για πάντα.
TG: Τώρα που κάνατε την 33 Stradale, υπάρχουν άλλες κλασικές Alfa που θα θέλατε να αναστήσετε;
AM-R: Μπορώ για παράδειγμα να σας πω ότι αγαπώ την TZ, αλλά η ιστορία μας είναι γενικά εκπληκτική. Πριν από τρία χρόνια ξεκινήσαμε να κάνουμε ένα αυτοκίνητο που θα αποτελούσε κάτι σαν σήμα κατατεθέν, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που το κάνεις μια φορά και μετά το σταματάς. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε τέτοιου είδους πράγματα, επειδή έχουμε την ιστορία, έχουμε την τεχνολογία και έχουμε δείξει ότι είμαστε σε θέση να το κάνουμε με το πάθος της μικρής ομάδας ανθρώπων της Alfa.
Ο κόσμος στην αρχή δεν πίστευε ότι θα τα καταφέρναμε. Τα καταφέραμε. Οι πρώτες 33 Stradale θα παραδοθούν στους πελάτες στο τέλος του έτους. Το πρωτότυπο κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή. Έτσι θα συνεχίσουμε.