Αν έχεις ασχοληθεί πολύ αυτές τις ημέρες με την Alfa Romeo Milano, είναι μια καλή στιγμή να θυμηθείς γιατί λατρεύεις την Alfa Romeo και γιατί η Milano δεν είναι το ομορφότερο αυτοκίνητο που φέρει τον θυρεό της Alfa Romeo (άσε που δεν τον φέρει κιόλας, αλλά ας μην το συζητήσουμε αυτό τώρα).

Ο γαλλικός οίκος δημοπρασιών Osenat λοιπόν, προσφέρει στις 21 Απριλίου μια επιλογή σημαντικών Alfa Romeo από τη συλλογή του Ελβετού εκατομμυριούχου Gerald Bugnon. Η συλλογή, η αξία της οποίας εκτιμάται σε περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ, περιλαμβάνει οκτώ αυτοκίνητα Alfa Romeo που κατασκευάστηκαν μεταξύ των δεκαετιών 1950 και 1970, καθώς και ένα αγωνιστικό σκάφος με κινητήρα Alfa.
Ο Bugnon εμπνεύστηκε την ιδέα να αρχίσει να συγκεντρώνει Alfa Romeo, όταν τον προσπέρασε μια Alfa Romeo Giulietta Ti, ενώ ταξίδευε στο χιονοδρομικό κέντρο Val d'Isère με την οικογένειά του. O γιος του David εξηγεί πως από εκείνη τη στιγμή και μετά δεν απέτρεψε ποτέ τον πατέρα του, όταν ήθελε να αγοράσει μια Alfa Romeo. "Ξεκινησε αγοράζοντας μια Giulietta για τον εαυτό του και μια GTV για τη μητέρα μου".

Στην πορεία ο πατέρας Bugnon συμμετείχε σε αγώνες κλασικών αυτοκινήτων τόσο σε εκδηλώσεις τύπου Concours, όσο και σε πίστες ανά τον κόσμο με αγωνιστικές Alfa Romeo.

Alfa Romeo Tipo 33/2 Daytona
Στην κορυφή της συλλογής είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Alfa Romeo Tipo 33/2 Daytona του 1969. Η Tipo 33 αντιπροσωπεύει την επιστροφή της μάρκας στον διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό, μετά την απόσυρση της Alfa Romeo το 1951.

Με κινητήρα V8 2,0 λίτρων, η Tipo 33 ακολουθεί την Tipo 512 του 1939, ως η δεύτερη Alfa με κινητήρα στο κέντρο που παρήχθη ποτέ. Το σασί 75033009 εξασφάλισε τη νίκη στο ντεμπούτο του στους αγώνες του 1968 στις 24 ώρες της Daytona. Στη συνέχεια πωλήθηκε στον Γάλλο εισαγωγέα της Alfa Romeo SOFAR, ο οποίος καταχώρησε το αυτοκίνητο το 1969 με σκοπό να το χρησιμοποιήσει για να συμμετάσχει σε αγώνες ράλι στο δρόμο.
Ο Gérald Bugnon απέκτησε την Tipo 33 το 1997 και την αναπαλαίωσε πλήρως. Από τότε έχει εμφανιστεί σε διάφορους αγώνες Ιστορικών αυτοκινήτων και έχει επαναλειτουργήσει πλήρως ενόψει της πώλησής της. Η τιμή του αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 2 και 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Alfa Romeo Giulia TZ 1965
Το μοντέλο με τη δεύτερη υψηλότερη εκτίμηση της συλλογής είναι μια εκπληκτική Alfa Romeo Giulia TZ του 1965, η οποία εκτιμάται από 800.000 έως 1 εκατ. ευρώ. Κατασκευασμένη ως αντικαταστάτρια της απερχόμενης Giulietta, αυτή η κατασκευή με το αμάξωμα Zagato δημιουργήθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις, με ελαφρύ σωληνωτό πλαίσιο, δισκόφρενα, πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση και τετρακύλινδρο κινητήρα 170 ίππων με διπλούς εκκεντροφόρους εκκεντροφόρους.

Το σασί TZ 750071 κατασκευάστηκε το χειμώνα του 1964 και εκτέθηκε στην έκτη έκθεση αγωνιστικών αυτοκινήτων στο Λονδίνο, το 1965. Παρέμεινε στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι τη δεκαετία του 1980 και συμμετείχε σε περίπου 20 βρετανικούς αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το αυτοκίνητο αποκτήθηκε από την Bugnon το 1993, λίγο μετά την αποκατάστασή του από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του. Υποβλήθηκε στην τελευταία του αποκατάσταση το 2011.

Alfa Romeo SZ Coda Tronca 1963
Κατά ειρωνεία της τύχης, ήταν ένα ατύχημα που υπέστη ο οδηγός αγώνων Francesco de Leonibus, το οποίο ήταν υπεύθυνο για τη δημιουργία του SZ Coda Tronca. Μετά το ατύχημα, ο de Leonibus ανέθεσε στον Michelotti τη δημιουργία ενός νέου αμαξώματος για το SZ του, προκειμένου να βελτιώσει την αεροδυναμική του σταθερότητα.

Το όμορφο, επιμήκες αμάξωμα αυτού του μοντέλου Coda Tronca ήταν το αποτέλεσμα. Αυτό το παράδειγμα κατασκευάστηκε από τη Zagato το 1962, πριν παραδοθεί στον Ολλανδό εισαγωγέα Louwman & Parqui τον Ιανουάριο του 1963.
Ένα πραγματικό one-off, το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με μπροστινά δισκόφρενα από το εργοστάσιο, και έχει συμμετάσχει σε διάφορες εκδηλώσεις υψηλού προφίλ, συμπεριλαμβανομένων των εορτασμών της 80ης επετείου της Alfa Romeo το 1990.

Το αυτοκίνητο αποκτήθηκε από τον Gérald Bugnon προς τα τέλη της δεκαετίας του 1990 και οδηγήθηκε για αρκετά χρόνια πριν υποβληθεί σε μια σημαντική αποκατάσταση. Εκτιμάται στα 600.000-800.000 ευρώ.

Alfa Romeo Giulietta SZ 1962
Μια άλλη Alfa με αμάξωμα Zagato στη συλλογή είναι μια Giulietta SZ του 1962 (εκτιμώμενη τιμή 300.000€-500.000€). Το αυτοκίνητο παραδόθηκε καινούργιο στον Γάλλο ερασιτέχνη οδηγό αγώνων Jean Gonguet, ο οποίος το οδήγησε στη νίκη στην κατηγορία του στον αγώνα Coupes du Salon του 1962.

Στη συνέχεια πέρασε από τα χέρια αρκετών Γάλλων ιδιοκτητών, πριν κερδίσει την έκδοση Tour Auto του 1980. Πουλήθηκε στον Gérald Bugnon το 1993, ο οποίος το οδήγησε στο ράλι Cévenoles Retro και στο Tour Auto. Επανήλθε στις αρχικές του προδιαγραφές το 2011.

Alfa Romeo Giulietta Spider 1953
Λίγα αυτοκίνητα ενσαρκώνουν την έννοια της la dolce vita πιο τέλεια από αυτή την Alfa Romeo Giulietta Spider του 1953. Ως πρωτότυπο της Pinin Farina, αυτό το δείγμα είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό και συνδύαζε τη σπορ ικανότητα του πλαισίου της Giulietta Sprint με τη γοητευτική ανοιχτή οδήγηση.

Το αυτοκίνητο γεννήθηκε χάρη στη συνεργασία μεταξύ της Alfa Romeo και του εισαγωγέα της αμερικανικής μάρκας Max Hoffman, ο οποίος πρότεινε την ιδέα ενός roadster βασισμένου στην Giulietta Sprint.

Μετά την ολοκλήρωσή του, το πρωτότυπο σασί AR 1495 00003 πωλήθηκε στην Hoffman Motor Cars και χρησιμοποιήθηκε από τον Max Hoffman για την προώθηση της Giulietta Spider παραγωγής σε διάφορες εκθέσεις αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Αργότερα το απέκτησε ο Bruce Beckwith, ο οποίος οδήγησε το αυτοκίνητο ελάχιστα πριν το υποβάλει σε μερική αποκατάσταση.

Ο Beckwith πούλησε το αυτοκίνητο το 1989 και εκτέθηκε στο Alfa Heaven Museum στο Wisconsin, πριν βρεθεί στη συλλογή του Bugnon (εκτιμώμενη αξία 350.000-450.000 ευρώ).
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
Η Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale ήταν εμπνευσμένη από τα θρυλικά σχέδια της μάρκας για τα concept car BAT και Disco Volante. Αυτό το δείγμα του 1959 ήταν το 48ο δείγμα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Arese και παραδόθηκε καινούργιο στον Πορτογάλο οδηγό αγώνων Manuel Nogueira Pinto.

Χρησιμοποιήθηκε αμέσως σε αγώνες και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στον αγώνα Vila do Conde του 1959. Στη συνέχεια η ιδιοκτησία πέρασε στον Fritz d'Oray, ο οποίος αντάλλαξε μια Ferrari 250 GT και ένα φορτηγό βοήθειας για το αυτοκίνητο.

Ο οδηγός της Maserati F1 χρησιμοποίησε την Alfa για να προπονηθεί για τις 24 ώρες του Le Mans το 1960, αλλά δυστυχώς έμεινε εκτός στις κατατακτήριες δοκιμές οδηγώντας μια 250 GT SWB. Στη συνέχεια, η Giulietta Sprint Speciale αφέθηκε σε ένα πάρκινγκ και κατασχέθηκε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1960.
Το αυτοκίνητο αποκτήθηκε από τον Gérald Bugnon το 2004, αφού πέρασε από τα χέρια δύο άλλων Ευρωπαίων ιδιοκτητών στις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Η πλήρης αποκατάσταση ολοκληρώθηκε το 2006.

Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
Αναπτυγμένη από το αγωνιστικό τμήμα Auto Delta της Alfa Romeo, η GTA ζυγίζει 200 κιλά λιγότερο από το αντίστοιχο μοντέλο Sprint GT. Διαθέτει επίσης αρκετές μηχανικές αναθεωρήσεις, όπως διπλή ανάφλεξη και μειωμένες γωνίες βαλβίδων, που επιτρέπουν στον ταχύτατο τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,6 λίτρων να αποδίδει έως και 150 ίππους σε αγωνιστικές προδιαγραφές.

Ένα από τα 500 παραδείγματα, το σασί AR613276 παραδόθηκε καινούργιο στην Ιταλία το 1965. Στη συνέχεια πέρασε από τα χέρια πολλών ιδιοκτητών, συμπεριλαμβανομένου του Γερμανού πολιτικού Hans-Ulrich Kohler.

Η διαχείριση του αυτοκινήτου από τον Gérald Bugnon ξεκίνησε το 2006, και τότε βάφτηκε κίτρινο και χρησιμοποιήθηκε σε διάφορους ιστορικούς αγώνες ράλι. Το αυτοκίνητο διαμορφώθηκε εκ νέου για αγώνες πίστας το 2009 και συμμετείχε στον εξάωρο αγώνα του Spa το 2010.

Το 2015 πραγματοποιήθηκε πλήρης αποκατάσταση προδιαγραφών FIA, και η Alfa είναι ομολογκαρισμένη για αγωνιστική χρήση μέχρι το 2030. Η τιμή της εκτιμάται στα 180.000-200.000 ευρώ.
Alfa Romeo Giulietta Ti 1958
Αυτή η Alfa Romeo Giulietta Ti του 1958 είναι μια πραγματικά χαρακτηριστική κατασκευή και είναι εμβληματική της μεταπολεμικής αναγέννησης της μάρκας.

Συμπαγής, ελαφριά και κομψή, η Giulietta Tourisme Internazionale είναι ευλογημένη με έναν ζωηρό τετρακύλινδρο αλουμινένιο κινητήρα 1,3 λίτρων με διπλούς επικεφαλής εκκεντροφόρους, ο οποίος αποδίδει 65 ίππους και της επιτρέπει να φτάσει τα 160 km/h.

Πρόκειται για μια συνταγή που μεταφέρθηκε καλά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό της περιόδου, με τις Giulietta Tis να συμμετέχουν σε αγώνες όπως το Mille Miglia, το Ράλι Monte Carlo και το Tour de France.

Το παράδειγμα από τη συλλογή του Bugnon παραδόθηκε καινούργιο σε μια παριζιάνικη αντιπροσωπεία στις 25 Απριλίου 1958, με την τρέχουσα διαμόρφωσή του σε Blu Elvezia πάνω σε ταπετσαρία με κυνοδόντια. Το αυτοκίνητο αποκτήθηκε από τον αποστολέα το 2001 και αναμένεται να πωληθεί μεταξύ 25.000 και 45.000 ευρώ.