Αφιέρωμα 50 χρόνια VW Golf: Η έκτη γενιά 2008-2012

Έχει γενέθλια ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που πάτησαν τις ρόδες τους στους δρόμους αυτού του πλανήτη. Συνεχίζουμε με την 6η γενιά που κυκλοφόρησε από το 2008 έως το 2012.

Το Volkswagen Golf έχει γενέθλια. Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που υπάρχουν ξεκίνησε την θρυλική του πορεία το 1974 και πλέον είναι 50 χρόνια στην παραγωγή. Και με κάθε γενιά, το μικρό / μικρομεσαίο αυτοκίνητο έφερε επανάσταση και εκδημοκρατισμό στον κόσμο της αυτοκίνησης.

Να τονίσουμε ότι το αφιέρωμα είναι σε συνέχειες με ένα κοινό εισαγωγικό κείμενο. Στα παρακάτω links μπορείτε να δείτε τα μέρη του αφιερώματος που έχουν προηγηθεί.
1η γενιά
2η γενιά3η γενιά4η γενιά5η γενιά

Είχε βαρύ φορτίο και ένα απίστευτο best seller πίσω του. Αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν ήταν πλέον αερόψυκτο και δεν ήταν πλέον μπόξερ. Μια νέα εποχή ξεκίνησε με το πρώτο Golf. Και η τεχνική αλλαγή συνοδεύτηκε και από μια αλλαγή στην οπτική αντίληψη. "Το Golf προσφέρει μέγιστο ωφέλιμο χώρο και ασφάλεια. Είναι ασυμβίβαστα πρακτικό", έτσι το περιέγραφε τότε η εταιρεία.

VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983

Και έτσι η χρονιά κατά την οποία η Γερμανία κατέκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου έγινε η χρονιά για το πιο μαζικό Volkswagen του μέλλοντος. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο εκατομμύριο μονάδες είχαν ήδη πωληθεί, ενώ σήμερα έχουν παραδοθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.

Το Golf θα συνέχιζε και έπρεπε να συνεχίσει την ιστορία της επιτυχίας του. Αλλά το 1974, κανείς δεν ήξερε ότι η επιτυχία του θα ήταν πολύ μεγαλύτερη από εκείνη του Beetle. Με την πάροδο των ετών, το Golf έγινε σχεδόν ανεπαίσθητα μέρος της κοινωνίας μας, συνώνυμο μιας κατηγορίας οχημάτων, ακόμη και μιας ολόκληρης γενιάς.

50 χρόνια Golf και 8 γενιές.

Και ο καθένας έχει πιθανότατα τη δική του προσωπική εμπειρία με το Golf: ως αυτοκίνητο της σχολής οδήγησης, ως δικό του καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, με συγγενείς ή φίλους, με δύο ή τέσσερις πόρτες, ως μοντέλο βενζίνης ή ντίζελ, GTI ή "καλάθι με φράουλες". Κάπου πάντα υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει ένα Golf.

Η καρδιά της μάρκας Volkswagen

Ωστόσο, όταν ξεκίνησε η παραγωγή πρώτου Golf στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ πριν από 50 χρόνια -τον Μάρτιο του 1974- αυτή η επιτυχία δεν ήταν καθόλου εγγυημένη. Διότι ως διάδοχος του Volkswagen Beetle, ακολουθούσε τα γιγαντιαία βήματα. Το Beetle, το είδωλο, είχε θέσει τα θεμέλια για την παγκόσμια επιτυχία της Volkswagen. Αλλά και το νέο μοντέλο από το Βόλφσμπουργκ ήταν πολύ δημοφιλές και έγινε γρήγορα μπεστ σέλερ.

Στις επόμενες γενιές μοντέλων, ήταν πάντα το Golf που έκανε δυνατή την προσιτή μετακίνηση για όλους στο υψηλότερο τεχνικό επίπεδο. Ήρθε με τεχνολογία όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης και προσέφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, οι αερόσακοι ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης στη σειρά προϊόντων. Το μυστικό της επιτυχίας οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους της, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση.

Δημιουργώντας ένα νέο best seller

Οι εργασίες για τον διάδοχο του Volkswagen Beetle είχαν ήδη ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Δημιουργήθηκαν διάφορα πρωτότυπα οχήματα, μεταξύ των οποίων και το EA 276. Το EA 276 από το 1969 παρουσίαζε ήδη πολλά χαρακτηριστικά του μετέπειτα επιτυχημένου μοντέλου, όπως ο κινητήρας μπροστά και το hatchback σχήμα με τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών.

EA 276

Αλλά κάτω από το καπό εξακολουθούσε να βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας μπόξερ του Beetle με αερόψυξη και η έμφαση δόθηκε στην αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος εξέλιξης. Ωστόσο, οι μέρες αυτής της τεχνολογίας έφταναν στο τέλος τους.

Ο σχεδιασμός του EA 276 ήταν πρωτοποριακός, αλλά ένα άλλο πρωτότυπο αναπτύχθηκε περαιτέρω για την παραγωγή. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro (Italdesign).

VW Golf 5η γενιά 2008-2012


Μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, κατασκευάστηκαν άλλα 3,6 εκατομμύρια Golf μέχρι το τέλος Ιουλίου 2012 με βάση την έκτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2008.

Και για άλλη μια φορά, η ασφάλεια σημείωσε επίσης μεγάλη πρόοδο: το αμάξωμα, το οποίο για άλλη μια φορά ήταν συγκολλημένο με λέιζερ, ήταν τόσο σταθερό που πέτυχε με άριστα το μέγιστο των πέντε αστέρων στο τεστ πρόσκρουσης EuroNCAP.

Ένας πρόσθετος αερόσακος ήταν τώρα επίσης στάνταρ: ο αερόσακος γονάτων. Όσον αφορά την ποιότητα, το εσωτερικό του Golf VI θεωρήθηκε ιδιαίτερα πρωτοποριακό.

Νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως το σύστημα αυτόματου ελέγχου της μεγάλης σκάλας φώτων "Light Assist", το "ParkAssist", το "Hill Start Assist" και τεχνολογίες όπως το προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου του πλαισίου "DCC" έκαναν το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς" του 2009 το πιο προηγμένο Golf μέχρι σήμερα.

Διαθέσιμα επίσης: χαρακτηριστικά όπως το σύστημα start-stop και η λειτουργία ανάκτησης, τα δυναμικά φώτα στροφής και τα πίσω φώτα LED.

 

 

Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf Variant 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf Plus 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Crossgolf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf Cabrio 6ης γενιάς
Volkswagen Golf GTI 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf Cabrio 6ης γενιάς
Volkswagen Golf 6ης γενιάς
Volkswagen Golf Plus 6ης γενιάς
Volkswagen Golf R 6ης γενιάς