BMW 2002 turbo: Υψηλή αξία στο χρηματιστήριο των κλασικών

Γιατί η κορυφαία BMW 2002 turbo της δεκαετίας του 1970 παρουσιάζει υψηλή αξίας αποτίμησης στην αγορά των κλασικών αυτοκινήτων.

BMW 2002 turbo
BMW 2002 turbo
BMW 2002 turbo
BMW 2002 turbo
BMW 2002 turbo
BMW 2002 turbo
BMW 2002 turbo
BMW 2002 turbo

Η εποχή της πετρελαϊκής κρίσης μόλις είχε ξεκινήσει το 1973 με την BMW να παρουσιάζει εκείνη την εποχή το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της: την 2002 turbo.

Από τον Οκτώβριο του 1973 μέχρι τον Ιούνιο του 1975 -οπότε και διατηρήθηκε στην παραγωγή- η BMW 2002 turbo κυκλοφόρησε σε 1.672 αντίτυπα. Ως εκ τούτου σήμερα η αποτίμησή της στην αγορά των κλασικών αυτοκινήτων παραμένει υψηλή.

Το μοντέλο που σχεδίασε ο Giovanni Michelotti - στις διάφορες παραλλαγές του: BMW 1502, 1602, 1802 και 2002 – αποτέλεσε το αυτοκίνητο που βοήθησε την βαυαρική εταιρεία να ορθοποδήσει σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο.

BMW 2002 turbo

Η παρουσία του "02" στο τέλος της ονομασίας των μοντέλων υποδηλώνει ότι πρόκειται για δίθυρες εκδόσεις. Η κορυφαία έκδοση της σειράς ήταν και το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο μαζικής παραγωγής με υπερσυμπιεστή.

Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας που διέθετε σύστημα ψεκασμού καυσίμου Kugelfischer και υπερσυμπιεστή KKK παράγοντας μια ισχύ της τάξεως των 170 ίπππων στις 5.800 σ.α.λ. Και η ροπή των 245 Nm αποδιδόμενη στις 4.000 σ.α.λ. ήταν επίσης εντυπωσιακή για την εποχή σε αυτοκίνητο δρόμου.

BMW 2002 turbo

Το γεγονός ότι το απόβαρο του αυτοκινήτου ήταν μόλις 1.080 κιλά έδινε ακόμα μεγαλύτερο πλεονέκτημα στις επιδόσεις. Ο Τύπος της εποχής ανέφερε επιτάχυνση 0-100 σε 6,9 δεύτερα και τελική στα 211 χλμ./ώρα. Συνεπώς ήταν ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα στους γερμανικούς δρόμους στο πρώτο ήμισυ της δεκαετίας των seventies.

Διαβάστε Επίσης

Επίσης κατά τα πρότυπα της εποχής, η BMW 2002 turbo δεν έπρεπε μόνο να είναι δυνατή. Θα έπρεπε να το δείχνει κιόλας. Και η μεγάλη μπροστινή αεροτομή μαζί τις βιδωτές προεκτάσεις των φτερών και την πίσω αεροτομή φρόντιζαν για το θεαθήναι.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η καμπίνα όπου διέθετε σπορ καθίσματα με πλευρική στήριξη, διάφορα έξτρα όργανα και δερμάτινο τιμόνι με σφικτή απόκριση.

BMW 2002 turbo

Με πρωτοποριακή ανάρτηση για την εποχή που περιελάμβανε γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιυστερούντες βραχίονες πίσω μαζί με αντιστρεπτικές ράβδους μπροστά και πίσω αλλά και με αεριζόμενα δισκόφρενα, η κορυφαία 2002 πρωτοστάτησε τη δεκαετία σε ότι αφορά στα δυναμικά στοιχεία συμπεριφοράς.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

ΤΗΕ FUTURE OF DRIVING

Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Best of Network