Θεωρείς τον εαυτό σου φαν των αυτοκινήτων και δεν είσαι σε θέση να διακρίνεις πως αυτό που βλέπεις μπροστά σου είναι μια Ferrari 500 Mondial Spider; Σοβαρά;
Εντάξει, πέρα από την πλάκα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένα απλό βάψιμο, ώστε να είναι σε θέση να βγει στο δρόμο, όμως αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα την τιμή που αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία Monterey της RM Sotheby's τον επόμενο μήνα, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 1-1,3 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι προφανές ότι αυτή η Ferrari έχει ζήσει μια δύσκολη ζωή και σε καμία περίπτωση οι εκτιμήσεις για την τιμή της δεν αντικατοπτρίζουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Ας επιχειρήσουμε να ερμηνεύσουμε την αισιοδοξία του γνωστού οίκου δημοπρασιών, κάνοντας μια ιστορική αναδρομή.
Η 500 Mondial προέκυψε από τις νίκες του Alberto Ascari στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1952 και του 1953. Αυτή ήταν μια σύντομη περίοδος κατά την οποία οι αγώνες της Formula 2 -και όχι της Formula 1- μετρούσαν για το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών, χάρη στην έλλειψη ανταγωνισμού στη δεύτερη.

Εκείνα τα χρόνια, η Ferrari χρησιμοποιούσε στα μονοθέσιά της τον 4κύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων του Aurelio Lampredi, ο οποίος διέθετε 65% λιγότερα κινούμενα μέρη και ζύγιζε πάνω από 40 κιλά λιγότερο από τον παλιό V12. Α, και με 170 ίππους ήταν και πιο ισχυρός.

Μετά τις επιτυχίες του Ascari, η Ferrari αποφάσισε να τοποθετήσει τον κινητήρα αυτόν στα αυτοκίνητά της και κάπως έτσι, γεννήθηκε η 500 Mondial.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (αριθμός πλαισίου 0406 MD) ήταν μόλις το δεύτερο που κατασκευάστηκε και κατέληξε ως μία από τις 13 Spider που συναρμολογήθηκαν από τον Pininfarina. Ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 1954 και ήταν αρχικά βαμμένη σε Rosso Corsa με μπεζ εσωτερικό. Θα πρέπει να έδειχνε εντυπωσιακή.
Τα πέτρινα χρόνια της 500 Mondial
Και μετά ξεκίνησε η ζωή στο δρόμο και τις πίστες. Στα πρώτα χρόνια της ζωής της, έλαβε μέρος σε αγώνες σε όλη την Ιταλία, με τον πρώην εργοστασιακό οδηγό της Ferrari, Franco Cortese, στο τιμόνι της. Μετά από μια τέταρτη θέση στην κατηγορία στο Mille Miglia το 1954, το αυτοκίνητο ανακατασκευάστηκε από την Scaglietti.
Μέχρι να εμφανιστεί στο GP της Imola τον Ιούνιο του 1955, το αυτοκίνητο είχε ξαναβαφτεί σε λευκό χρώμα με μια αγωνιστική λωρίδα στο καπό, αλλά αυτό δεν ήταν τίποτα μπροστά σε αυτό που θα του συνέβαινε στο έδαφος των ΗΠΑ.

Αφού αγωνίστηκε στις ΗΠΑ για μερικά χρόνια και πέρασε από διάφορους ιδιοκτήτες, το αυτοκίνητο πουλήθηκε στον Stanley Surridge, ο οποίος αμέσως αντικατέστησε τον 4κύλινδρο κινητήρα με έναν αμερικάνικο V8. Η RM Sotheby's αναφέρει ότι κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ετών, η 500 Mondial είχε μια πολύ άτυχη στιγμή, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην κατάσταση που την βλέπεις τώρα.
Το δύσκολο έργο της αποκατάστασης
Αυτός που θα επικρατήσει στη δημοπρασία, θα πάρει επίσης έναν πίσω άξονα και ένα κιβώτιο ταχυτήτων με τους ίδιους αριθμούς με το σασί, αλλά αυτός ο κινητήρας της Ferrari, είναι ένας μεγαλύτερος 4κύλινδρος Lampredi 3.0 λίτρων προερχόμενος από μια 750 Monza.

Σε μια προσπάθεια να κάνει την αγορά της να αποκτήσει κάποιο ενδιαφέρον, στη λίστα του Sotheby's αναφέρεται πως "δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το 0406 MD θα χρειαστεί μια γενναία αποκατάσταση για να επανέλθει το αυτοκίνητο στην κατάσταση των ένδοξων ημερών του. Αλλά για τον μελλοντικό διαχειριστή με το κατάλληλο όραμα και τους κατάλληλους πόρους, το ταξίδι προς την ανανέωση υπόσχεται να είναι μια πολύ ικανοποιητική διαδικασία".
Η διαδικασία μπορεί, αλλά το να έχεις πληρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ για να αντικρίζεις αυτή την εικόνα, αμφιβάλλουμε αν μπορεί να σου δώσει ικανοποίηση.