Τι δεν πήγε καλά με το Aston Martin Lagonda SUV Concept

Αυτό ήταν το πρώτο τετράθυρο αυτοκίνητο στην ιστορία μιας μάρκας που είχε αλλεργία στις πολλές πόρτες

Aston Martin Lagonda concept

Όταν τον Σεπτέμβριο του 2008 η Aston Martin ανακοίνωνε την απόφασή της να αναβιώσει το όνομα Lagonda (μια εταιρεία που είχε συγχωνεύσει ήδη από το 1947) και μάλιστα σαν ένα ξεχωριστό business unit, ούτε η πιο νοσηρή φαντασία δεν μπορούσε να περιμένει το εκτρωματικό πρωτότυπο που θα ακολουθούσε. Λίγους μήνες μετά λοιπόν, στη διακεκριμένη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2009, τσιμπηθήκαμε μπροστά σε ένα concept car που έμοιαζε με κακόγουστο, ετερόχρονο πρωταπριλιάτικο αστείο.

Διαβάστε Επίσης

Γιατί, για να χωνέψει κανείς, φερειπείν, την τετράθυρη Rapide (που παράχθηκε ως το αντίπαλον δέος της Panamera και των όμορων μοντέλων και μάλιστα έλκυε το όνομά της από την έκπαγλη Lagonda Rapide του 1961), χρειάζεται μόλις μία τόση δα βαθιά ανάσα. Ναι, ήταν το πρώτο τετράθυρο αυτοκίνητο στην ιστορία μιας μάρκας που είχε αλλεργία στις πολλές πόρτες. Ναι, ο καθένας ό,τι μπορεί κάνει για να πουλήσει. Αλλά η Rapide ήταν πανέμορφη. Και οι πίσω πόρτες ήταν αινιγματικά αμυδρές: "Τι είναι δίπορτο με τέσσερις πόρτες; Η Aston Martin Rapide". Κάπως έτσι.

Στη Lagonda SUV η μία βαθιά ανάσα δεν αρκούσε. Χρειαζόσουν πολλές. Και μερικά ποτά ενδιάμεσα. Και την υποστήριξη από έναν επαγγελματία υγείας για το μετατραυματικό στρες.

Aston Martin Lagonda concept

Το πρωτότυπο, που βασιζόταν στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη της Mercedes GL, έκανε τα κόκαλα του Desmond Wilkinson Llewelyn να τρίξουν μέχρι θραύσης. Αν ζούσε το 2009, η Lagonda SUV θα έστελνε ρίγη απέχθειας στη σπονδυλική στήλη του συμπαθούς, γραφικού "Q", υπεύθυνου για το R&D της βρετανικής μυστικής υπηρεσίας σε 17 ταινίες του James Bond, που είχε τη χαρά και την τιμή να του παραδώσει ένα κάρο μετασκευασμένες Aston Martin.

Aston Martin Lagonda concept

Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς; Την τεράστια και ανάρμοστη μάσκα; Το παράταιρο πίσω μέρος που έμοιαζε να έχει κολληθεί εκ των υστέρων από κάποιον περαστικό που έβγαλε βόλτα το σκύλο του και θέλησε να συνεισφέρει το κατιτίς του στην κακή αισθητική; Τη σχεδιαστική ασυνέχεια; Την παράφωνη υποψία πίσω όγκου; Την ήττα της κομψότητας στη "μάχη" ενάντια στον άξονα SUV-sedan;

Διαβάστε Επίσης

Η επώαση της πρώτης σύγχρονης Lagonda παρατάθηκε, αλλά ακολούθησαν δύο διαδοχικά πρωτότυπα, το 2018 και το 2019. Και, ευτυχώς, ήταν αρκετά ορθόφωνα για να μην απασχολούν αυτή τη σελίδα.

* Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση του Top Gear που κυκλοφορεί στα περίπτερα

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network