Tα υπέροχα κλασικά που θα στείλει η Mercedes στο St. Moritz

Τέσσερα υπέροχα και σπάνια αυτοκίνητα στέλνει η Mercedes το Concours d'Elegance του St. Moritz και εδώ θα τα δεις όλα αναλυτικά και με ωραίες φωτογραφίες

Mercedes-Benz 300 SLS
Mercedes-Benz C 111 II
Mercedes-Benz 300 SL Roadster
Mercedes-Benz 300 SL Roadster
Mercedes-Benz C 111 II
Mercedes-Benz 300 SL Roadster
Mercedes-Benz 300 SLS
Mercedes-Benz 300 SLS
Mercedes-Benz 600
Mercedes-Benz 600
Mercedes-Benz 600 Pullman
Mercedes-Benz C 111

Πλησιάζει το Concours of Elegance του St. Moritz και η Μercedes-Benz μόλις ανακοίνωσε τα κλασικά αυτοκίνητα που θα συμμετέχουν και όπως βλέπεις οι φωτογραφίες και μόνο θα κάνουν καλό στα -κουρασμένα από ομοιόμορφα αυτοκίνητα της νέας εποχής- μάτια σου.  

Στην παγωμένη και χιονισμένη λίμνη St. Moritz στις 24 και 25 Φεβρουαρίου 2023, τα οχήματα (Mercedes και μη προφανώς) θα παρουσιαστούν στο κοινό και στην κριτική επιτροπή του Concours of Elegance και μετά θα δείξουν τι μπορούν να κάνουν στην παγωμένη πίστα. Η πίστα υπάρχει μόνο για τρεις μήνες το χρόνο: Όταν η λίμνη St. Moritz έχει ένα στρώμα πάγου πάχους περίπου 50 εκατοστών το χειμώνα. Η οβάλ διαδρομή δημιουργείται πάνω στη λίμνη.

Ποια αυτοκίνητα της Mercedes-Benz θα συμμετέχουν

Η Mercedes-Benz Classic ξεκινά με μια C 111-II με κινητήρα V8 (1970) και ένα σπορ αυτοκίνητο τουρισμού 300 SLS (W 198, 1958). Στους οδηγούς περιλαμβάνεται ο πρώην εργοστασιακός οδηγός και νυν πρεσβευτής της μάρκας Mercedes-AMG Karl Wendlinger. Το τμήμα Heritage της μάρκας παρουσιάζει μια Mercedes-Benz 600 (W 100, 1963) με αφορμή τα εξηκοστά γενέθλιά της, καθώς και μια 300 SL Roadster (W 198, 1958), η οποία θα διατίθεται προς πώληση.

Ας τα απολαύσουμε λίγο πιο αναλυτικά.

Mercedes-Benz 300 SLS Touring Sports Car (W 198), 1958

Η Mercedes-Benz 300 SLS ("Super Light Sport") είναι μια ειδική έκδοση της 300 SL Roadster (W 198) για αγώνες αυτοκινήτου. Δύο δείγματα κατασκευάστηκαν το 1957 για το Αμερικανικό Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, καθώς δεν ήταν δυνατή η homologation της έκδοσης παραγωγής του νέου μοντέλου για την κατηγορία "Standard Production" τη σεζόν 1957.

Mercedes-Benz 300 SLS
Mercedes-Benz 300 SLS

Προκειμένου να έχουν ακόμα πιθανότητες στη μόνη δυνατή εναλλακτική αγωνιστική κατηγορία D, ένα roadster παραγωγής βελτιώθηκε για να γίνει το 300 SLS, το οποίο ζύγιζε μόλις 970 κιλά και απέδιδε 235 ίππους. Αυτό ήταν 360 κιλά λιγότερα και 20 ίππους περισσότερα από την 300 SL Roadster.

Mercedes-Benz 300 SLS
O Paul O'Shea στο τιμόνι της 300 SLS

Με την 300 SLS, ο εργοστασιακός οδηγός Paul O'Shea κέρδισε το Αμερικανικό Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων στην κατηγορία D. Είχε ήδη κερδίσει τον τίτλο το 1955 και το 1956 με την 300 SL "Gullwing". Στο "The I.C.E.", η Mercedes-Benz Classic χρησιμοποιεί ένα αυθεντικό αντίγραφο της αυθεντικής 300 SLS.

Τεχνικά στοιχεία - Mercedes-Benz 300 SLS (W 198)
Χρήση: 1957
Κύλινδροι: 6 σε σειρά
Κυβισμός: 2.996 κ.εκ.
Ισχύς: 235 ίπποι στις 5.900 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα: 260 km/h

Mercedes-Benz C 111-II με κινητήρα V8, 1970

Η Mercedes-Benz παρουσίασε την C 111 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) τον Σεπτέμβριο του 1969. Το ερευνητικό όχημα με το ακραίο σφηνοειδές σχήμα και τις πόρτες gullwing, διέθετε αμάξωμα από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες γυαλιού (GRP) και κινούνταν από έναν κινητήρα Wankel με τρεις ρότορες απόδοσης 280 ίππων. Αυτό το φουτουριστικό σπορ αυτοκίνητο μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως 270 km/h.

Mercedes-Benz C 111 II
Mercedes-Benz C 111-II

Την επόμενη χρονιά, η αναθεωρημένη έκδοση C 111-II παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, με κινητήρα Wankel (με 4 ρότορες) και ισχύ 350 ίππων. Σε αυτή την έκδοση, το C 111 είχε τα 0-100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 300 km/h. Παρά τις πολυάριθμες παραγγελίες, το C 111 παρέμεινε ένα καθαρά πειραματικό όχημα και δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή.

Mercedes-Benz C 111
Από αριστερά: C 111-I του 1969, C 111-II του 1970 και το πρώτο πρωτότυπο C 111

Η Mercedes-Benz συνέχισε να αναπτύσσει μια σειρά από οχήματα που έσπασαν τα ρεκόρ: το C 111-II D (1976) και το C 111-III (1977 έως 1978), και τα δύο με πεντακύλινδρο κινητήρα ντίζελ, και το C 111-IV (1979) με κινητήρα V8 και υπερσυμπιεστή. Το 1970, το C 111-II αποτέλεσε επίσης τη βάση για μια παραλλαγή V8 με τον στάνταρ κινητήρα M 116 200 ίππων για σύγκριση με την Wankel εκδοχή.

Τεχνικά στοιχεία - Mercedes-Benz C 111-II με κινητήρα V8
Περίοδος παραγωγής: 1970
Κύλινδροι: 8 σε σχήμα V
Κυβισμός: 3.499 κ.εκ.
Ισχύς: 200 hp στις 5.800 σ.α.λ.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), 1958

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1957, η Mercedes-Benz παρουσίασε την 300 SL Roadster (W 198) ως διάδοχο της 300 SL "Gullwing" Coupe της ίδιας σειράς μοντέλων, η οποία είχε κάνει το ντεμπούτο της το 1954. Σε τεχνικό επίπεδο, το ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο έμοιαζε πολύ με το κουπέ, αν και το τροποποιημένο roll cage επέτρεπε πλέον την τοποθέτηση συμβατικά ανοιγόμενων θυρών. Αυτές ήταν απαραίτητες για την ανοιχτή οδήγηση και ήταν πιο βολικές κατά την είσοδο και την έξοδο.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster
Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Το πλαίσιο είχε επίσης εξελιχθεί: Χρησιμοποιήθηκε ο άξονας ταλάντευσης με μονό σύνδεσμο και χαμηλότερο σημείο περιστροφής αντί του κλασικού σχεδιασμού με δύο συνδέσμους. Από το φθινόπωρο του 1958 και μετά, η Roadster ήταν επίσης διαθέσιμη κατόπιν παραγγελίας με αποσπώμενη σκληρή οροφή. Από τη βασική 300 SL Roadster οι μηχανικοί της Mercedes-Benz ανέπτυξαν την αγωνιστική έκδοση 300 SLS, με την οποία ο Paul O'Shea κέρδισε την κατηγορία D του Αμερικανικού Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων το 1957. Έτσι έκλεισε ο κύκλος, καθώς η 300 SL βασίστηκε στο ομώνυμο αγωνιστικό αυτοκίνητο (W 194), το οποίο χρησιμοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τη σεζόν 1952.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster
Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Το 1961 η 300 SL Roadster εφοδιάστηκε με δισκόφρενα και το 1962 με στροφαλοθάλαμο από χυτό αλουμίνιο. Η παραγωγή του σπορ αυτοκινήτου συνεχίστηκε μέχρι το 1963. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.858 παραδείγματα σε διάστημα επτά ετών. Σήμερα είναι ένα από τα πιο περιζήτητα κλασικά αυτοκίνητα.

Τεχνικά στοιχεία - Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198)
Περίοδος παραγωγής: 1957 έως 1963
Κύλινδροι: 6/σε σειρά
Κυλινδρισμός: 2.996 κ.εκ.
Ισχύς: 215 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα: έως 242 km/h

Mercedes-Benz 600 (W 100), 1963

Έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 1963 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) στη Φρανκφούρτη και ήταν ξεκάθαρο ότι αυτό το αυτοκίνητο προοριζόταν για τους πιο σημαντικούς ανθρώπους εκείνης της εποχής. 

Mercedes-Benz 600
Mercedes-Benz 600

Μερικά από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του: ο πρώτος V8 κινητήρας σε αυτοκίνητο Mercedes-Benz, επιδόσεις εφάμιλλες ενός σπορ αυτοκινήτου, πολλές υδραυλικά ελεγχόμενες λειτουργίες για τη ρύθμιση των καθισμάτων, το άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών, των παραθύρων και του καπακιού του χώρου αποσκευών. Σε αυτά προστέθηκαν η αερανάρτηση, το υδραυλικό τιμόνι και το σύστημα κεντρικού κλειδώματος, καθώς και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα θέρμανσης και εξαερισμού.

Mercedes-Benz 600 Pullman
Mercedes-Benz 600 Pullman

Συνολικά, ο εξοπλισμός ήταν μοναδικός για την εποχή και θεωρούνταν τελευταίας τεχνολογίας εκείνη την περίοδο. Το πολυτελές σεντάν διατήρησε τη θέση του ως σημείο αναφοράς της κορυφαίας κατηγορίας αυτοκινήτων για σχεδόν δύο δεκαετίες. Κατά τη διάρκεια της 17ετούς περιόδου κατασκευής, κατασκευάστηκαν 2.677 κομμάτια, εκ των οποίων τα 487 ως εκδόσεις Pullman. Ο κινητήρας V8 με κυβισμό 6,3 λίτρων απέδιδε 250 ίππους. Αγοραστές από όλο τον κόσμο επέλεγαν το "600": Βασιλιάδες, αρχηγοί κρατών και εξέχουσες προσωπικότητες από τον κόσμο των επιχειρήσεων και του θεάματος.

Τεχνικά στοιχεία - Mercedes-Benz 600 (W 100)
Περίοδος παραγωγής: 1963 έως 1981
Κύλινδροι: 8 σε σχήμα V
Κυβισμός: 6.332 κ.εκ.
Ισχύς: 250 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα: 205 km/h

Best of Network