Με μια μαύρη F-Pace SVR γράφεται ο επίλογος της εποχής των κινητήρων εσωτερικής καύσης για την Jaguar. Η F-Pace ήταν το μοναδικό μοντέλο της βρετανικής φίρμας που εξακολουθούσε να πωλείται και το συγκεκριμένο SUV, είναι η τελευταία θερμική Jaguar που κατασκευάστηκε ποτέ.
Το μοντέλο απαθανατίστηκε από το Jaguar Enthusiasts Club στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Solihull στις 19 Δεκεμβρίου 2025 και δεν προορίζεται για πώληση.

Μετά την ολοκλήρωση της συναρμολόγησής του, το αυτοκίνητο παραδόθηκε στο Jaguar Daimler Heritage Trust στο Gaydon. Εκεί θα εκτεθεί δίπλα σε ιστορικά ορόσημα της εταιρείας, όπως η πρώτη SS Jaguar Saloon και η τελευταία XE Saloon, υπογραμμίζοντας τη μετάβαση της φίρμας σε μια νέα, πλήρως ηλεκτρική εποχή.
Το Solihull παραμένει κομβικό εργοστάσιο για τη Jaguar Land Rover, αν και τα τελευταία χρόνια η παραγωγή του είναι σαφώς προσανατολισμένη περισσότερο προς τη Land Rover.

Ουσιαστικά, το βάρος σηκώνει η φίρμα Range Rover, με το Solihull να συνεχίζει να φιλοξενεί τα Range Rover και Range Rover Sport, ενώ ήδη υφίσταται εκτεταμένο επανασχεδιασμό για την υποδοχή του Range Rover Electric το 2026.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής "Reimagine", η Jaguar Land Rover έχει ανακοινώσει στροφή αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Η Land Rover δεσμεύεται να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των Discovery και Defender έως το 2030, ενώ η Jaguar περνά πλήρως στην ηλεκτρική εποχή με το φιλόδοξο project Jaguar Type 00 Concept.

Το ηλεκτρικό grand tourer, που ως μοντέλο παραγωγής φημολογείται ότι θα ονομάζεται I-Type και εσωτερικά είναι γνωστό ως X900, αναμένεται να μπει στη γραμμή παραγωγής έως τα τέλη του 2027.
Θα διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ άνω των 1.000 ίππων, με δύο μοτέρ να κινούν τους πίσω τροχούς και κατανομή ροπής 30/70 εμπρός-πίσω. Παρά τους τεράστιους τροχούς 23 ιντσών και τις ανάλογες διαστάσεις, το βάρος του εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί κάτω από τα 2.750 κιλά.
Όπως και το concept, το μοντέλο παραγωγής δεν θα διαθέτει πίσω παρμπρίζ, αλλά συμπαγές πάνελ, ενώ ο χώρος αποσκευών θα είναι σχετικά περιορισμένος. Η Jaguar στοχεύει σε αυτονομία άνω των 690 χλμ. κατά EPA, πιθανότατα με μπαταρία χωρητικότητας άνω των 100 kWh.

Η νέα Jaguar Electric Architecture θα αποτελέσει τη βάση και για ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV, που θα αντικαταστήσει έμμεσα την F-Pace, ενώ έως το τέλος της δεκαετίας θα συμπληρωθεί από μια ηλεκτρική λιμουζίνα που θα πάρει τη θέση της XJ.
Παρότι η F-Pace έχει περάσει επίσημα στην ιστορία, η ιστοσελίδα της Jaguar σε κάποιες αγορές εξακολουθεί να επιτρέπει τη διαμόρφωση και τιμολόγηση του μοντέλου, με δύο διαθέσιμες επιλογές κινητήρα, τον τετρακύλινδρο P250 και τον θηριώδη P575 V8 του SVR.
Σε κάθε περίπτωση, με την τελευταία F-Pace SVR να παίρνει τη θέση της στο μουσείο, η Jaguar κλείνει οριστικά ένα κεφάλαιο δεκαετιών θερμικής μηχανολογίας και υποδέχεται ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.



