Οι αρχές της Κίνας και συγκεκριμένα της επαρχίας Σιντζιάνγκ, ανακοίνωσαν πως μέχρι το τέλος του έτους θα ανοίξει το τούνελ Tianshan Shengli. Η είδηση αποκτά ιδιαίτερη αξία δεδομένου πως η συγκεκριμένη σήραγγα είναι το μεγαλύτερο οδικό τούνελ στον κόσμο και πρόκειται για ένα έργο που αλλάζει σημαντικά τον χάρτη της χώρας.

Το τούνελ βρίσκεται στην Αυτόνομη Περιοχή Σιντζιάνγκ, διασχίζοντας τα επιβλητικά όρη Τιανσάν – μια από τις πιο δύσκολες ορεινές ζώνες της Ασίας. Μέχρι πρότινος, η διέλευση από εκεί σήμαινε πολύωρες διαδρομές, ακραία καιρικά φαινόμενα, χιόνια, παγετό και συχνές διακοπές κυκλοφορίας. Το Tianshan Shengli Tunnel έρχεται να βάλει τέλος σε όλα αυτά.
Πλέον μια διαδρομή που είχε διάρκεια πάνω από τρεις ώρες με πολλά λεπτά καθυστέρησης και συνήθως αντίξοες συνθήκες, θα ολοκληρώνεται σε 20 λεπτά, μέσα από μια αχανή έκταση με φυτείες, δέντρα και πυκνά δάση.
Πόσα χιλιόμετρα είναι και γιατί είναι μοναδικό
Το συνολικό μήκος του τούνελ φτάνει τα 22,13 χιλιόμετρα, αριθμός που το κατατάσσει στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας για οδικές σήραγγες. Δεν μιλάμε για σιδηροδρομικό έργο ή μετρό, αλλά για καθαρά οδικό τούνελ, σχεδιασμένο να εξυπηρετεί βαριά κυκλοφορία, φορτηγά και καθημερινές μετακινήσεις. Το έργο αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου που συνδέει το Ουρούμτσι με την Κορλά, δύο κομβικές πόλεις της περιοχής.

Μηχανική αντοχής και γεωπολιτική σημασία
Η κατασκευή του δεν ήταν περίπατος. Οι μηχανικοί και οι περίπου 3.000 εργάτες που συμμετείχαν στο έργο, κλήθηκαν να δουλέψουν σε υψόμετρα άνω των 3.000 μέτρων, με θερμοκρασίες που τον χειμώνα κατεβαίνουν κάτω από -30°C, ενώ το υπέδαφος χαρακτηρίζεται από έντονη σεισμικότητα και σύνθετη γεωλογία.
Το τούνελ διαθέτει διπλή σήραγγα, σύγχρονα συστήματα εξαερισμού, πυρασφάλειας και ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς και ενδιάμεσες εξόδους ασφαλείας. Κάθε σήραγγα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και το γεγονός πως αυτά είναι μονής κυκλοφορίας συμβάλει σημαντικά και στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Για την Κίνα, όμως, το έργο δεν είναι μόνο τεχνικό. Είναι και στρατηγικό. Ενισχύει τη συνοχή της Σιντζιάνγκ και διευκολύνει το εμπόριο. Για την ακρίβεια ενώνει το νότιο τμήμα της Κίνας με το βορειοδυτικό και μειώνει το κόστος μεταφορών καθώς εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο διασυνδέσεων της χώρας προς την Κεντρική Ασία.


