Αυτός ο δρόμος θα μειώσει το κυκλοφοριακό στην Αθήνα

Σχεδόν 20% ελάφρυνση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας, σύμφωνα με την Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα θα φέρει ο δρόμος που αναμένεται να ανοίξει.

Κίνηση και μοτοσυκλέτες σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας

Την σημασία της διάνοιξης της Βασιλίσσης Όλγας στο κυκλοφοριακό της Αθήνας, ανέδειε σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, στην εκπομπή Press Talk της ΕΡΤnews. 

Χάρης Δούκας Δήμαρχος Αθηναίων

Με έναν τόνο πιο αιχμηρό απ’ ό,τι μας έχει συνηθίσει, ο Δήμαρχος περιέγραψε τις προκλήσεις των δύο πρώτων ετών της θητείας του, βάζοντας στο τραπέζι δύο μεγάλα θέματα: την ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας και τη συνολική στρατηγική για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο κέντρο.

Διαβάστε Επίσης

"Μισό χιλιόμετρο δρόμου παραμένει κλειστό από το 2020. Είναι πολλά τα χρόνια και πολλά τα λεφτά – αγγίζουν τα 6 εκατομμύρια", είπε χαρακτηριστικά για τη Βασιλίσσης Όλγας, εξηγώντας πως το 95% του έργου έχει ολοκληρωθεί, αλλά οι καθυστερήσεις πλέον έχουν περισσότερο "πολιτικό παρά τεχνικό" χαρακτήρα. Η ολοκλήρωση κάποιων πρόσθετων υποδομών για το τραμ φαίνεται να είναι το τελευταίο εμπόδιο πριν ανοίξει ο δρόμος, με τον Δήμαρχο να δηλώνει ότι ενημερώνεται κάθε μήνα για την πρόοδο, χωρίς ωστόσο σαφές χρονοδιάγραμμα.

Βασιλίσσης Όλγας Μακέτα

Η σημασία της παρέμβασης, πέρα από το προφανές κυκλοφοριακό όφελος, όπως σημείωσε, αφορά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα: "Θα έχουμε μεγάλη μείωση στις περιπορείες των οχημάτων. Ο δρόμος θα λειτουργήσει επιτέλους χωρίς να θίγεται το εξαιρετικό πεζοδρόμιο και οι αρχαιότητες που έχουν αναδειχθεί με τόσο ωραίο τρόπο". Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, η επαναλειτουργία της Βασ. Όλγας μπορεί να μειώσει την κίνηση έως και 20%.

Στη συζήτηση για την ευρύτερη στρατηγική κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης, ο Χάρης Δούκας έδειξε ξεκάθαρα πού θεωρεί ότι πάσχει η Αθήνα και κατέληε πως η λύση είναι περισσότερες συγκοινωνίες, περισσότερα λεωφορεία, περισσότερο μετρό – και μια νέα λογική στην τοπική κινητικότητα. "Δεν μπορούμε να ζητάμε από τον κόσμο να αφήσει το αυτοκίνητο όταν οι γειτονιές δεν συνδέονται μεταξύ τους", σημείωσε.

Εδώ μπαίνει στο κάδρο η μεγάλη του υπόσχεση του Χάρη Δούκα. Η δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας. Ο Δήμαρχος αποκάλυψε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και η διαβούλευση με τις κοινότητες, ενώ το σχέδιο –έξι συν μία γραμμές– έχει ήδη παρουσιαστεί σε ΟΑΣΑ και Υπουργείο Υποδομών. Το πλάνο προβλέπει:

• έξι καθημερινές δημοτικές γραμμές,
• με πλήρη λειτουργία υπό την ευθύνη του Δήμου,
• δωρεάν αρχικό διάστημα λειτουργίας,
• κόστος περίπου 7 εκατ. ευρώ,
• χρηματοδότηση του πρώτου έτους από τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις.

Βασιλίσσης Όλγας Μακέτα

Το μεγάλο στοίχημα είναι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες μέσα στο 2026 ώστε, στις αρχές του 2027, η Αθήνα να αποκτήσει για πρώτη φορά σύγχρονη δημοτική συγκοινωνία που θα λειτουργεί συμπληρωματικά με τα δίκτυα του κράτους.

"Νομίζω θα είναι μια πολύ μεγάλη ανάσα", είπε, εξηγώντας πως το νέο δίκτυο θα συνδέει γειτονιές χωρίς οι κάτοικοι να χρειάζεται να μετακινούνται μέσω του κέντρου. Πρόκειται για μια παρέμβαση που, αν υλοποιηθεί όπως περιγράφεται, μπορεί να αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία αποκλιμάκωσης της ασφυκτικής κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network