Η Ferrari παρουσίασε την 849 Testarossa, το μοντέλο που αναλαμβάνει να συνεχίσει την κληρονομιά της Ferrari SF90 Stradale. Αν και πολλοί θα πουν πως πρόκειται για μια εξέλιξη και όχι για μια εντελώς νέα δημιουργία, η πραγματικότητα είναι ότι στο Maranello ξαναγράφει τους κανόνες γύρω από το τι σημαίνει ένα plug-in hybrid supercar με ξεκάθαρο στόχο να παραμείνει στην κορυφή.

Στην καρδιά του βρίσκεται ο γνωστός V8 των 4.0 λίτρων με διπλά turbo, ο οποίος συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες – έναν στον πίσω άξονα και δύο εμπρός – προσφέροντας τετρακίνηση και προηγμένο torque vectoring.
Η συνολική ισχύς ξεπερνά πλέον τους 1.000 ίππους, με τον θερμικό κινητήρα να αποδίδει περίπου 50 ίππους περισσότερους σε σχέση με τη SF90. Η μπαταρία των 7,45 kWh εξακολουθεί να δίνει 217 ίππους και καθαρά ηλεκτρική αυτονομία 25 χλμ.
Για να επιτευχθεί αυτό το άλμα ισχύος χωρίς αύξηση βάρους, οι Ιταλοί χρησιμοποίησαν μεγαλύτερα turbo με ρουλεμάν χαμηλής τριβής, νέες κυλινδροκεφαλές, βελτιωμένο block, ανασχεδιασμένο σύστημα εισαγωγής, βαλβίδες και σύστημα ψεκασμού. Τιτάνιες βίδες και εξαρτήματα από την 296 GT3 φροντίζουν ώστε το βάρος να παραμείνει στα επίπεδα της SF90.

Καταιγιστικές επιδόσεις
Η Ferrari 849 Testarossa εκτοξεύεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα, ενώ τα 200 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,3 δευτερόλεπτα. Στην πίστα της Fiorano κατέγραψε χρόνο 1:17.5, δηλαδή 1,5 δευτ. ταχύτερη από την SF90 και μόλις δύο δέκατα πιο αργή από την ακραία SF90 XX.
Η εμφάνιση της Testarossa διχάζει, αλλά κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι διαθέτει δυναμική παρουσία. Μπροστά, οι διπλές εισαγωγές αέρα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα δίνουν χαρακτήρα αγωνιστικού, ενώ το μαύρο πλαίσιο των φωτιστικών σωμάτων χαρίζει σύγχρονη ταυτότητα. Για την ακρίβεια είναι καλύτερα σχεδιασμένο από την Ferrair F80, όπου θα έλεγε κανείς οτι κλέβει όλα τα βλέμματα, χωρίς όμως να έχει μονίμως θετική ανταπόκριση.

Στο πλάι, οι μεγάλες εισαγωγές αέρα τροφοδοτούν τα νέα intercoolers, απαραίτητα αφού η ισχύς φέρνει και περισσότερη θερμότητα. Η αεροδυναμική βελτιώθηκε κατά 15% στην ψύξη και αποδίδει 415 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο βρίσκεται πίσω. Το "twin-tail" σχέδιο με διπλά σταθερά πτερύγια στις πλευρές και ενεργό κεντρικό στοιχείο. Δύο εξατμίσεις από Inconel, μεγάλοι διαχύτες και έξυπνα κανάλια αέρα συμπληρώνουν την εικόνα.

Τεχνολογία αιχμής
Στον τομέα της ηλεκτρονικής υποβοήθησης, η Ferrari λανσάρει το νέο FIVE (Ferrari Integrated Vehicle Estimator), ένα σύστημα που δημιουργεί ψηφιακό "δίδυμο" του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, προβλέποντας και προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά του στις στροφές. Μαζί με το ABS Evo, το Side Slip Control 9.0, το eDiff και το SCM, το supercar υπόσχεται κορυφαία σταθερότητα και χειρισμό, ακόμη και όταν η ισχύς ξεπερνά τα 1.000 άλογα.
Στο εσωτερικό συναντάμε ανανεωμένη εργονομία, πιο "καθαρό" ταμπλό και έναν κανονικό πλέον διακόπτη εκκίνησης. Το Assetto Fiorano πακέτο παραμένει η hardcore επιλογή, με μειωμένο βάρος κατά 30 κιλά, αγωνιστική ανάρτηση Multimatic, τροχούς από carbon και ειδικά ελαστικά Michelin Cup2. Η Testarossa λανσάρεται και σε Spider με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, έχοντας +90 κιλά σε βάρος.
Με βλέμμα στο μέλλον
Η SF90 του 2019 αποτέλεσε ορόσημο, εγκαινιάζοντας μια νέα κατηγορία μεταξύ supercar και hypercar. Σήμερα, ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος με μοντέλα όπως η Lamborghini Revuelto και η επερχόμενη Aston Martin Valhalla. Ωστόσο, με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, η Ferrari 849 Testarossa έχει όλα τα εφόδια να κρατήσει τη Maranello στην πρώτη γραμμή του σκληρού αυτού παιχνιδιού.