Οδηγός κατηγόρησε στο δικαστήριο το Autopilot για τροχαία παράβαση

Μια υπόθεση που αποτελεί ξεκάθαρη υπενθύμιση πως, παρά τις προηγμένες δυνατότητες των νέων οχημάτων, η τελική ευθύνη για την οδήγηση ανήκει πάντοτε στον άνθρωπο πίσω από το τιμόνι.

Παρά την ονομασία του, το σύστημα Autopilot της Tesla δεν αποτελεί πλήρως αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης και ένας οδηγός στη Νορβηγία το έμαθε αυτό με τον δύσκολο τρόπο, καταλήγοντας να του αφαιρεθεί το δίπλωμα με απόφαση δικαστηρίου.

Σύμφωνα με το νορβηγικό τηλεοπτικό δίκτυο TV2, ο οδηγός συνελήφθη να οδηγεί με 90 km/h σε ζώνη με όριο ταχύτητας 50 km/h, μέσα στη σήραγγα Nostved.

Αν και συνήθως το όριο εκεί είναι 90 km/h, τη συγκεκριμένη βραδινή ώρα του Μαρτίου είχε επιβληθεί προσωρινός περιορισμός ταχύτητας, πρώτα στα 70 km/h και έπειτα στα 50 km/h, λόγω κλειστής λωρίδας κυκλοφορίας. Ο οδηγός δεν μείωσε ταχύτητα και η αστυνομία τον περίμενε στην έξοδο της σήραγγας.

Κατηγόρησε το Autopilot

Στο δικαστήριο, ο άνδρας προσπάθησε να αποποιηθεί την ευθύνη, υποστηρίζοντας πως το σύστημα Autopilot της Tesla είχε ρυθμιστεί να ακολουθεί αυτόματα τα όρια ταχύτητας, αλλά δεν μπόρεσε να ανιχνεύσει τις αλλαγές που είχαν επιβληθεί προσωρινά.

Ισχυρίστηκε επίσης πως δεν υπήρχε κατάλληλη σήμανση για τα νέα όρια. Ωστόσο, το δικαστήριο δεν δέχθηκε τους ισχυρισμούς του, κρίνοντας πως η σήμανση ήταν επαρκής και ότι κανείς άλλος οδηγός ή αρμόδιος φορέας δεν ανέφερε προβλήματα εκείνο το βράδυ.

Η απόφαση του δικαστηρίου

Το δικαστήριο ήταν ξεκάθαρο: "Είναι σε κάθε περίπτωση υποχρέωση του οδηγού να γνωρίζει τα ισχύοντα όρια ταχύτητας και αποτελεί αμέλεια να βασίζεται τυφλά στη σωστή λειτουργία των τεχνικών συστημάτων του οχήματος".

Σύμφωνα με την απόφαση, ο οδηγός ενήργησε με βαριά αμέλεια και καταδικάστηκε όπως προέβλεπε το κατηγορητήριο. Η απόφαση συνοδεύτηκε με επιβολή ποινών που περιλάμβαναν πρόστιμο 1.530 ευρώ, δικαστικά έξοδα 185 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 9 μήνες.