
Από τον Οκτώβριο του 2024, όταν ξεκίνησε η αποξήλωση της παλιάς μετρικής γραμμής, μέχρι τον Αύγουστο του 2025, το έργο αναβάθμισης του Προαστιακού Δυτικής Αττικής έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο. Ο ΟΣΕ έδωσε στη δημοσιότητα ένα νέο video που αποτυπώνει βήμα-βήμα την εξέλιξη των εργασιών για τη μετατροπή της παλαιάς γραμμής Πειραιώς – Αθηνών – Πατρών (1000mm) στο τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα, σε σύγχρονη γραμμή κανονικού εύρους (1435mm).

Η νέα γραμμή, μήκους 36 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια και θα φτάνει έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, καλύπτοντας τις ταχέως αναπτυσσόμενες περιοχές του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου, του Νερακίου, της Νέας Περάμου και των Μεγάρων. Παράλληλα, θα εξυπηρετεί κρίσιμες βιομηχανικές εγκαταστάσεις, όπως αυτές των Ελληνικών Πετρελαίων σε Ασπρόπυργο και Ελευσίνα.
Στη λειτουργία του δικτύου προβλέπονται επτά συνολικά στάσεις: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Βαμβακιά, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος και Νέα Πέραμος. Η χάραξη θα επιτρέπει άμεση μετεπιβίβαση με τις υφιστάμενες γραμμές του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, συνδέοντας έτσι τη Δυτική Αττική με τον Πειραιά, την Αθήνα, το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" και ολόκληρο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο, μήκους 34,6 χιλιομέτρων εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου, έχει προϋπολογισμό 95,74 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Υπεύθυνο Υπουργείο είναι το Υποδομών και Μεταφορών, με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ και ανάδοχο τη ΜΕΤΚΑ. Η ολοκλήρωση τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα εποχή στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις της Δυτικής Αττικής.