Ο νέος CEO της Jaguar Land Rover είναι στέλεχος της Tata Motors

Η Jaguar Land Rover ορίζει νέο διευθύνοντα σύμβουλο τον PB Balaji, ενισχύοντας την επιρροή της Tata Motors στην εμβληματική βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Land Rover Defender MY2026

Η Jaguar Land Rover (JLR), μία από τις σημαντικότερες βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανακοίνωσε στις 4 Αυγούστου τον διορισμό του PB Balaji, οικονομικού διευθυντή της Tata Motors, ως νέου διευθύνοντος συμβούλου. Ο Balaji θα διαδεχθεί τον Adrian Mardell, ο οποίος αποχωρεί από την εταιρεία μετά από 35 χρόνια υπηρεσίας, εκ των οποίων τα τρία τελευταία ως επικεφαλής.

Ο διορισμός θα τεθεί σε ισχύ τον Νοέμβριο και συνιστά σαφή ενίσχυση της επιρροής της Tata Motors στην JLR, θυγατρική που αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων του ινδικού ομίλου.

Διαβάστε Επίσης

Η στρατηγική αυτή επιλογή υπογραμμίζει την πρόθεση της Tata να διατηρήσει στενό έλεγχο επί της επιχειρησιακής κατεύθυνσης της JLR σε μια κρίσιμη καμπή για το μέλλον της.

Ο PB Balaji διαθέτει 32 χρόνια εμπειρίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και των καταναλωτικών αγαθών, καλύπτοντας όλα τα πεδία των χρηματοοικονομικών και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Από το 2017, κατέχει τη θέση του Chief Financial Officer της Tata Motors και έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον επιχειρηματικό μετασχηματισμό του ομίλου.

PB Balaji CEO JLR
Ο νέος CEO της Jaguar Land Rover, PB Balaji

Η JLR ανέφερε ότι ο Balaji είναι στενά συνδεδεμένος με τη στρατηγική της εταιρείας και έχει μακροχρόνια συνεργασία με την ηγετική της ομάδα, επισημαίνοντας πως η αλλαγή ηγεσίας θα διασφαλίσει τη συνέχιση του φιλόδοξου σχεδίου αναδιοργάνωσης.

Η νέα του αποστολή περιλαμβάνει σοβαρές προκλήσεις. Η JLR, κατασκευαστής των Range Rover και Land Rover, έχει δεχθεί πλήγμα από τους πρόσφατους δασμούς των ΗΠΑ, οι οποίοι επιβαρύνουν τις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Συγκεκριμένα, τα δημοφιλή Defender και Discovery, που παράγονται στη Σλοβακία, αντιμετωπίζουν δασμούς 15%, ενώ η υπόλοιπη γκάμα, που κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπόκειται σε αυξήσεις έως και 25% όταν ξεπεραστεί το όριο των 100.000 εξαγόμενων οχημάτων. Οι δασμοί αυτοί θέτουν σε κίνδυνο την κερδοφορία σχεδόν ενός έτους.

Ταυτόχρονα, η JLR βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας της Jaguar, επιχειρώντας μια στροφή σε αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα με στόχο την αναβάθμιση της μάρκας σε ανταγωνιστή της Bentley, αντί των παραδοσιακών αντιπάλων BMW και Mercedes-Benz.

Διαβάστε Επίσης

Η νέα γκάμα Jaguar βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη, με την παραγωγή προσωρινά να βρίσκεται σε αναστολή. Τον Ιούλιο, η Guardian αποκάλυψε ότι η JLR καθυστερεί την κυκλοφορία των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, μεταξύ των οποίων και ένα πλήρως ηλεκτρικό Range Rover, προκειμένου να εξασφαλιστεί επαρκής δοκιμή και να αυξηθεί η καταναλωτική ζήτηση.

Πέραν των αγορών και της τεχνολογικής μετάβασης, η εταιρεία ανακοίνωσε την απόλυση 500 διευθυντικών στελεχών, σε μια προσπάθεια προετοιμασίας για μειωμένα περιθώρια κέρδους και την επίδραση ενός ασθενέστερου δολαρίου.

Εντούτοις, η JLR κατέγραψε το 10ο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο, σημειώνοντας κέρδη 2,5 δισ. δολαρίων (2,16 δισ. ευρώ) για το οικονομικό της έτος. Τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου αναμένονται στις 8 Αυγούστου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network