Γιατί τα robotaxi της Tesla μπήκαν στο μικροσκόπιο των Αρχών (video)

Οι αμερικανικές αρχές οδικής ασφάλειας έχουν επικοινωνήσει ήδη με την Tesla, προκειμένου να εξετάσουν περαιτέρω τις αναφορές για μη ασφαλή οδήγηση των robotaxi.

Tesla robotaxi

Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) ξεκίνησε ήδη συνομιλίες με την Tesla, έπειτα από τη δημοσιοποίηση βίντεο στο διαδίκτυο που καταγράφουν τα robotaxi Model Y να επιδεικνύουν οδηγική συμπεριφορά που προκαλεί ανησυχία.

Διαβάστε Επίσης

Τα περιστατικά σημειώθηκαν κατά την παρουσίαση της αυτόνομης υπηρεσίας μετακίνησης της Tesla στο Όστιν του Τέξας, τις αμέσως προηγούμενες μέρες.

Tesla robotaxi

Σύμφωνα με τις εικόνες που κυκλοφόρησαν, ένα από τα οχήματα φρενάρει απότομα καθώς περνάει δίπλα από σταματημένο περιπολικό που έχει ενεργοποιημένα φώτα και σειρήνες.

Αρκετά περιστατικά

Σε άλλο περιστατικό, ένα robotaxi φαίνεται να περνάει στη λάθος πλευρά του δρόμου, χωρίς να είναι σίγουρο ως προς την λωρίδα που έπρεπε να επιλέξει ή να στρίψει αριστερά, με τον υπεύθυνο ασφαλείας να κάθεται στη θέση του συνοδηγού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και η δοκιμή της YouTuber, Kim Java, με ένα Waymo και ένα robotaxi με LIDAR. Έχουν μια "τρομακτική στιγμή" σε ένα Waymo το οποίο δεν μπορεί να βρει θέση στάθμευσης, κάνει μια παρακινδυνευμένη στροφή σε ένα πάρκινγκ και φαίνεται να χτυπάει κάτι. Επίσης, τους αφήνει πάνω από μισό χιλιόμετρο μακριά από τον προορισμό τους.


Αναμφισβήτητα όμως, η πιο τρομακτική στιγμή είναι όταν το Tesla απλά πατάει φρένο όπως φαίνεται και στο βίντεο της, εκτοξεύοντας το smartphone της στο πάτωμα. "Το αυτοκίνητο νόμιζε ότι είδε κάτι", είπε. "Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει με στην πλήρη αυτόνομη οδήγηση".

H τοποθέτηση της NHTSA

Σε δήλωσή της στο TopGear.com, η NHTSA ανέφερε:
"Η Υπηρεσία είναι ενήμερη για τα εν λόγω περιστατικά και βρίσκεται σε επικοινωνία με τον κατασκευαστή για να συγκεντρώσει πρόσθετες πληροφορίες. Θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε τη νομοθεσία σε όλους τους κατασκευαστές οχημάτων και εξοπλισμού, σύμφωνα με τον Νόμο περί Ασφάλειας Οχημάτων και τη διαδικασία ερευνών που βασίζεται σε δεδομένα και αξιολόγηση ρίσκου."

Η NHTSA ξεκαθαρίζει ότι, σύμφωνα με την αμερικανική νομοθεσία, δεν προεγκρίνει νέες τεχνολογίες ή συστήματα οχημάτων. Αντιθέτως, οι κατασκευαστές είναι υπεύθυνοι για τη βεβαίωση ότι κάθε όχημα πληροί τα αυστηρά πρότυπα ασφαλείας που ισχύουν. Η Υπηρεσία παρεμβαίνει εφόσον προκύψουν ενδείξεις για πιθανές αστοχίες ή κινδύνους.

Διαβάστε Επίσης

Παράλληλα, η NHTSA εξακολουθεί να ερευνά και το σύστημα "Full Self-Driving (Supervised)/Beta" της Tesla, ένα σύστημα υποβοήθησης οδήγησης και όχι πλήρους αυτονομίας, με αφορμή τέσσερα ατυχήματα, εκ των οποίων το ένα θανατηφόρο, που σημειώθηκαν όταν τα οχήματα εισήλθαν σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας (όπως εκτυφλωτικό φως ή ομίχλη).

Στο μεταξύ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβέρνηση επιταχύνει τις διαδικασίες για την κυκλοφορία των robotaxi της Uber στο Λονδίνο ήδη από το επόμενο έτος. Ο καθηγητής Siddartha Khastgir, επικεφαλής του τομέα "ασφαλούς αυτονομίας" στο Πανεπιστήμιο του Warwick, επισημαίνει ότι κανένα σύστημα δεν μπορεί να προβλέψει κάθε πιθανό σενάριο.

"Είναι κρίσιμο να καταγράφονται τέτοιες περιπτώσεις, να μαθαίνουμε από αυτές και να τις κοινοποιούμε στο ευρύτερο οικοσύστημα. Έτσι έχει εδραιωθεί και η αεροπορία ως ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς μέχρι σήμερα."

Όσο για την Tesla, προς το παρόν, δεν έχει σχολιάσει επίσημα τα περιστατικά.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network