
Η Mazda φαίνεται επιτέλους έτοιμη να επιστρέψει εκεί όπου κάποτε μεσουρανούσε: στον κόσμο των συναρπαστικών σπορ αυτοκινήτων. Για πολλά χρόνια, πέρα από το διαχρονικό MX-5, η εταιρεία είχε παραμελήσει την fun to drive πλευρά της.
Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει σύντομα, καθώς η έκδοση παραγωγής του Iconic SP φαίνεται να είναι προ των πυλών.
Το εντυπωσιακό coupe, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2023, φέρει περιστροφικό κινητήρα και αναμένεται να αποτελέσει τον πνευματικό διάδοχο του RX-7, σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών της Mazda.

Ο Chief Technical Officer της εταιρείας, Ryuichi Umeshita, επιβεβαίωσε τα παραπάνω λέγοντας: "Μπορείτε να περιμένετε ότι το Iconic SP θα αποτελέσει έναν άξιο διάδοχο του RX-7". Αν και αρχικά είχε ακουστεί πως η παραγωγή θα ξεκινούσε το 2026, ο ίδιος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε το μοντέλο και νωρίτερα, αν προκύψει βιώσιμη επιχειρηματική βάση.
Ανάμεσα σε δύο εποχές
Το Iconic SP είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το τρέχον MX-5, με μήκος 4,18 μέτρα, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στο μικρό roadster και το πιο επιθετικό RX-7 της δεκαετίας του ’90. Το νέο μοντέλο θα είναι coupe 2+2 θέσεων, με το βλέμμα στραμμένο στην οδηγική απόλαυση, χωρίς να παραμελεί την τεχνολογική διάσταση.
Η υβριδική μονάδα ισχύος του Iconic SP αναμένεται να αποδίδει 365 ίππους, συνδυάζοντας έναν περιστροφικό κινητήρα που λειτουργεί ως range extender, με έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία. Ωστόσο, η Mazda εξετάζει και μια δεύτερη εκδοχή, στην οποία ο περιστροφικός κινητήρας θα είναι η κύρια πηγή κίνησης.

Η ομάδα εξέλιξης εργάζεται ήδη πάνω σε νέα γενιά του συγκεκριμένου συστήματος, βασισμένη στο range-extender του MX-30, με στόχο περισσότερη ισχύ και συμμόρφωση με τις αμερικανικές προδιαγραφές εκπομπών.
Νέο όνομα στον ορίζοντα;
Όσον αφορά την ονοματοδοσία, τίποτα δεν έχει "κλειδώσει". Ο Umeshita σημείωσε ότι το αυτοκίνητο δεν θα χρησιμοποιήσει απαραίτητα κάποιο υπάρχον όνομα, αλλά μπορεί να επαναφέρει ένα ιστορικό ή να αποκτήσει νέα ταυτότητα.
Παράλληλα με το Iconic SP, η Mazda ετοιμάζει και τη νέα γενιά του MX-5, αν και η άφιξή του απέχει ακόμα λίγα χρόνια. Ο σχεδιαστής της μάρκας, Masashi Nakayama, δήλωσε ότι το επόμενο MX-5 θα διατηρήσει την ελαφριά κατασκευή, το μικρό αποτύπωμα και τη προσιτή τιμή, αλλά θα ανανεωθεί σε όλα τα υπόλοιπα.

Το design θα αντλεί έμπνευση από το Iconic SP, προσαρμοσμένο βέβαια στις μικρότερες αναλογίες του μοντέλου. Σε μηχανολογικό επίπεδο, η Mazda έχει ήδη ανακοινώσει μια νέα γενιά κινητήρων Skyactiv Z, με καλύτερη απόδοση και κατανάλωση, που θα λανσαριστεί το 2027.
Πιθανότατα ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος από αυτή τη σειρά θα κινεί το επόμενο MX-5, το οποίο θα παραμείνει πισωκίνητο και αν δεν αλλάξει κάτι μέχρι τότε, θα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο.