
Ναι, σωστά διαβάσατε, η ZF ανέπτυξε τα νέα eRE και eRE+(ηλεκτρικά συστήματα επέκτασης αυτονομίας) που θα είναι συμβατά με διάφορες πλατφόρμες, τόσο για αρχιτεκτονικές 400V όσο και 800V.
Τα συστήματα αυτά θα χρησιμοποιούν έναν ενσωματωμένο αντιστροφέα και πλανητική σχέση μετάδοσης για να κινήσουν τα οχήματα μέσω ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από έναν μικρότερο βενζινοκινητήρα, ενώ η έκδοση eRE+ θα διαθέτει επίσης ένα "έξυπνο” συμπλέκτη και διαφορικό, προσφέροντας περισσότερους από 200 ίππους.

Τα οχήματα με τέτοια συστήματα, παραμένουν θεωρητικά ηλεκτρικά (BEV), παρά το ότι περιλαμβάνουν και την παράμετρο της βενζίνης. Εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 2010 στο Opel Ampera και είχαν εξαφανιστεί από την παραγωγή με το τέλος της BMW i3 το 2022 (αν και έκανε και η Mazda την προσπάθειά της με το MX-30 το 2023).
Το στοίχημα της ZF
Η ZF, όμως, φαίνεται να πιστεύει ότι ήρθε η ώρα να αναβιώσουν τα συστήματα επέκτασης αυτονομίας, προγραμματίζοντας να ξεκινήσει την παραγωγή δύο συστημάτων τον επόμενο χρόνο.

Η εταιρεία εκτιμά ότι οι οδηγοί εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί για την πλήρη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, κυρίως λόγω της έλλειψης αξιόπιστης υποδομής φόρτισης, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τις αγορές.
Ο Ανώτερος Αντιπρόεδρος και επικεφαλής τεχνολογίας της ZF, Δρ. Otmar Scharrer, δήλωσε: "Παρά το ότι η αυτονομία των επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων φτάνει περίπου τα 500 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, η αγωνία για την αυτονομία παραμένει σημαντικός παράγοντας για πολλούς αγοραστές όταν επιλέγουν το επόμενο όχημά τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε περιοχές όπου η υποδομή φόρτισης δεν είναι ακόμα παντού διαθέσιμη."

Πιο οικονομικά από τα υβριδικά
Η ZF υπογραμμίζει ότι η χρήση τεχνολογίας συστημάτων επέκτασης αυτονομίας προσφέρει σημαντική οικονομία σε σχέση με την υβριδική τεχνολογία, καθώς η ενσωμάτωσή της είναι πιο εύκολη και φτηνότερη σε υπάρχοντα συστήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ο Δρ. Scharrer πρόσθεσε: "Το νέο ενδιαφέρον και η αυξημένη ζήτηση για συστήματα επέκτασης αυτονομίας δείχνει ότι η τεχνολογία αυτή δεν έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές της, ιδιαίτερα για πλατφόρμες μοντέλων που έχουν ήδη σχεδιαστεί για ηλεκτρικούς κινητήρες".
Η ZF δείχνει, λοιπόν, ότι αυτά τα συστήματα μπορεί να είναι η λύση για την αντιμετώπιση των ανησυχιών γύρω από την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας έναν πρακτικό και οικονομικά συμφέροντα τρόπο για την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης.