
Η Ferrari φαίνεται να ετοιμάζεται να αναβιώσει ένα από τα πιο εμβληματικά χαρακτηριστικά στοιχεία του παρελθόντος της: το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, γνωστό για τον ήχο και την αίσθηση που προσφέρει στους οδηγούς.
Αν και έχουν περάσει 13 χρόνια από την τελευταία φορά που η Ferrari προσέφερε ένα νέο αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, η ιταλική εταιρεία φαίνεται να εξετάζει την επιστροφή του, καθώς μερικοί πελάτες της ασκούν πίεση για την αναβίωση αυτής της επιλογής.

Η απόφαση να απομακρυνθεί η Ferrari από τα χειροκίνητα κιβώτια το 2012, είχε να κάνει με την ανάγκη της εταιρείας να συμβαδίζει με τις εξελίξεις στον τομέα των αυτόματων κιβωτίων, τα οποία εξασφαλίζουν ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων και είναι πιο αποδοτικά, κάτι που ταιριάζει καλύτερα με το πρόγραμμα F1 της Ferrari.
Παράλληλα, η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι πελάτες δεν επιθυμούσαν πλέον να αλλάζουν ταχύτητες χειροκίνητα. Ωστόσο, ο Gianmaria Fulgenzi, υπεύθυνος για την ανάπτυξη προϊόντων της Ferrari, δήλωσε ότι η εταιρεία εξετάζει την επιστροφή του χειροκίνητου κιβωτίου, ανταποκρινόμενη στις πιέσεις μερίδας των πελατών.
Ανοιχτή στην επιστροφή του manual
"Όσον αφορά τις μηχανικές αλλαγές ταχυτήτων, είναι κάτι που θα μπορούσε να υπάρξει στο μέλλον, ανάλογα με το προϊόν," δήλωσε ο Fulgenzi στην ιστοσελίδα Car Sales. Δυστυχώς για τους λάτρεις της Ferrari που δεν διαθέτουν αμύθητο πλούτο, η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου δεν θα αφορά μοντέλα παραγωγής, όπως η σειρά 299 ή 12Cilindri.

Ο Fulgenzi πρόσθεσε ότι αν το χειροκίνητο κιβώτιο επιστρέψει, αυτό πιθανότατα θα συμβεί σε κάποιο μοντέλο της σειράς Icona, καθώς πρόκειται για αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν την κληρονομιά της Ferrari και προορίζονται για οδηγούς που θέλουν να τα απολαύσουν με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο.
Αν και τα προηγούμενα μοντέλα Icona, όπως τα Monza SP1, SP2 και Daytona SP3, διαθέτουν κιβώτια F1 paddleshift, ο νέος αστέρας της Ferrari στη Formula 1, Lewis Hamilton, έχει εκφράσει την επιθυμία του να δει ένα μελλοντικό μοντέλο Icona με χειροκίνητο κιβώτιο.
Επιθυμία και του Hamilton
Ο Hamilton έχει προτείνει στην Ferrari να δημιουργήσει ένα σύγχρονο φόρο τιμής στην F40, η οποία θα μπορούσε να ονομαστεί F44, ως αναφορά στο νούμερο με το οποίο αγωνίζεται ο ίδιος στο πρωτάθλημα της F1. H F50, αντικαταστάτης της F40, ήταν το τελευταίο ειδικό μοντέλο της Ferrari που διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το τελευταίο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο της εταιρείας, ήταν η California το 2012.
Ο Fulgenzi, ωστόσο, προειδοποίησε ότι οι πελάτες που επιθυμούν να αποκτήσουν μια Ferrari με χειροκίνητο κιβώτιο, θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αποδεχτούν ότι αυτό θα επηρεάσει την απόδοση του αυτοκινήτου, εκτός από το κόστος.
Ο Fulgenzi ανέφερε ότι η ροπή του κινητήρα θα πρέπει να περιοριστεί σε σχέση με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν DCT (διπλό συμπλέκτη), για να καταστεί δυνατή η οδήγηση με χρήση συμπλέκτη, προσθέτοντας ότι οι οδηγοί θα χρειάζονται "πολύ μεγάλα πόδια" για να το χειριστούν διαφορετικά.
Στην 12Cilindri, για παράδειγμα, ο κινητήρας V12 6.5 λίτρων παράγει 678 Nm ροπής, αλλά οι μηχανικοί της Cadillac κατάφεραν να τοποθετήσουν ένα χειροκίνητο κιβώτιο στην CTS-Vμε τον κινητήρα V8 6.2 λίτρων με supercharger, χωρίς οι οδηγοί να χρειάζονται εξαιρετικές σωματικές ικανότητες.
Αν η Ferrari επιστρέψει στο χειροκίνητο κιβώτιο στα περιορισμένης παραγωγής μοντέλα της, θα ακολουθήσει μια τάση που ήδη έχει υιοθετήσει η BMW. Το μοντέλο 3.0 CSL του 2023, που κοστίζει 750.000 ευρώ, διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το αντίστοιχο μοντέλο M4 Competition δεν το προσφέρει ως επιλογή.
Είναι λοιπόν ξεκάθαρο πως οι καιροί αλλάζουν, καθώς για χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας ζητούσαν να πληρώσουμε περισσότερα για τα αυτόματα κιβώτια, και τώρα φαίνεται πως ζητούν να πληρώσουμε λιγότερα απ' ότι για τα χειροκίνητα.