
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του στην τηλεόραση, ο παρουσιαστής των "Top Gear" και "Grand Tour", James May, μας έδειξε το πρόσωπο ενός αληθινού λάτρη των αυτοκινήτων. Οδήγησε μέχρι τον Βόρειο Πόλο, διέσχισε την Αφρική με μερικά κλασικά μοντέλα και συμμετείχε σε αγώνες κατά των δημόσιων συγκοινωνιών με μια κλασική Jaguar.
Μετά από περισσότερα από 20 χρόνια χτισίματος αυτής της εικόνας, ο May αλλάζει κατεύθυνση και ενώνει τη φωνή του με όσους διεξάγουν πόλεμο κατά των αυτοκινήτων.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, την οποία μπορείς να διαβάσεις ολόκληρη εδώ, ο May αποκάλεσε την οδήγηση στις πόλεις "άχρηστη" δραστηριότητα. Ο ίδιος, παραδέχτηκε ότι έχει στην κατοχή του περίπου 25 ποδήλατα, και εξήγησε ότι η οδήγηση στο κέντρο της πόλης "χαλάει την εικόνα των αυτοκινήτων" και τα κάνει "βαρετά και εκνευριστικά".
Αντί να οδηγεί μέσα στην πόλη, ο May υποστηρίζει ότι η χρήση των αυτοκινήτων θα πρέπει να περιορίζεται σε μεγαλύτερα ταξίδια και σε διαδρομές που δεν μπορούν να γίνουν με δημόσιες συγκοινωνίες ή ποδήλατο. Ταξίδια όπως "από το Λονδίνο στην Pub μου στο Γουίλτσαϊρ", όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Περισσότερες επιλογές
Για πολλούς, τα αυτοκίνητα θεωρούνται απλώς ένα αγαθό, με την προσωπική μετακίνηση να είναι απαραίτητη για να πηγαίνουμε στη δουλειά, σε σημαντικά ραντεβού ή απλά για να κάνουμε τα ψώνια μας. Ωστόσο, ο James May δεν πιστεύει ότι θα έπρεπε να είναι έτσι, και υποστηρίζει ότι θα πρέπει να υπάρχουν και άλλες επιλογές για τις μετακινήσεις μας:
"Τα ποδήλατα είναι μια πραγματική λύση μετακίνησης από πόρτα σε πόρτα. Η ποδηλασία είναι εξαιρετική στις πόλεις. Ακόμα και το Google Maps παραδέχεται ότι το ποδήλατο είναι πιο γρήγορο από το αυτοκίνητο για ορισμένες διαδρομές. Με εκπλήσσει το ότι οι άνθρωποι πηγαίνουν στα καταστήματα που βρίσκονται σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου με το αυτοκίνητο. Ο κόσμος έχει αποδείξει ότι τα ποδήλατα έχουν τεράστια λογική σε πυκνοκατοικημένες περιοχές".

Για αυτόν τον λόγο, ο May ζήτησε από τις πόλεις να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στην υποδομή ποδηλάτων και πρότεινε ακόμη και τη δημιουργία υπουργείων που θα είναι υπεύθυνα για την ποδηλασία, ώστε να εξασφαλιστεί το ασφαλές μέλλον των πεζών, των ποδηλατών και άλλων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.
Κίνημα που κερδίζει έδαφος
Ο May δεν είναι ο πρώτος που ζητά αλλαγές στον τρόπο που μετακινούμαστε στις πόλεις, και σίγουρα δεν θα είναι ο τελευταίος. Πρόκειται για ένα κίνημα που κερδίζει έδαφος παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ, υποστηρικτές του αγωνίζονται για πόλεις που να είναι φιλικές προς τους πεζούς, για μεγαλύτερες επενδύσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες και για υποδομές ποδηλάτων.
Στις ΗΠΑ, το κίνημα "Ban Cars" (Απαγορεύστε τα Αυτοκίνητα) δεν ζητά, όπως ίσως υποδηλώνει το όνομά του, την πλήρη κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων. Αντίθετα, στόχος του είναι να μειώσει την εξάρτηση από το αυτοκίνητο και να ζυγίσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των αυτοκινήτων.
Ο May δήλωσε ότι ελπίζει οι άνθρωποι να συνειδητοποιήσουν το τεράστιο "προνόμιο" που είναι η κατοχή ενός αυτοκινήτου. Όταν το κατανοήσουν αυτό, τότε οι σχέσεις μεταξύ οδηγών και άλλων χρηστών του δρόμου ενδέχεται να βελτιωθούν, όπως εξήγησε ο ίδιος:
"Είδα έναν τύπο μια μέρα να οδηγεί μια Ferrari στην πόλη με πολύ επιθετικό τρόπο και ήθελα να του πω: "Θα καταστρέψεις τα αυτοκίνητα (και ειδικά τις Ferrari) και για τους υπόλοιπους από εμάς"".
Ωστόσο, μην ανησυχείτε, η αγάπη του May για το ποδήλατο που εκφράζεται σε αυτή τη συνέντευξη, δεν σημαίνει ότι έχει γυρίσει την πλάτη του στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στην πραγματικότητα, ενώ έχει μια συλλογή από περίπου 25 ποδήλατα, είναι επίσης υπερήφανος ιδιοκτήτης "περίπου επτά μοτοσικλετών, ίσως εννέα αυτοκινήτων, ενός σκάφους και ενός αεροπλάνου".