
Ο Ivan Espinosa είναι μέλος της Nissan από το 2003, έχοντας διανύσει μια αξιομνημόνευτη πορεία μέχρι να αναλάβει τη θέση του Chief Planning Officer, και μόλις πρόσφατα να αναλάβει τα ηνία της εταιρείας ως CEO.
Ο προκάτοχός του, Makoto Uchida, τον περιέγραψε ως "αληθινό φίλο των αυτοκινήτων", κάτι που δείχνει λογικό, αφού το καθημερινό αυτοκίνητο του νέου επικεφαλής της Nissan είναι ένα Z.

Στην πραγματικότητα, ήταν άμεσα εμπλεκόμενος στην εξέλιξη της τρέχουσας γενιάς του μοντέλου και είναι το αυτοκίνητο για το οποίο δηλώνει υπερήφανος.
Ως αληθινός λάτρης των αυτοκινήτων, ο 46χρονος Μεξικανός θέλει να αναβιώσει και άλλες θρυλικές ονομασίες σπορ αυτοκινήτων. Σε μια εκτενή συνέντευξή του, ο Espinosa υποσχέθηκε ότι η Nissan θα "συνεχίσει να δουλεύει πάνω σε σπορ αυτοκίνητα".

Επισήμανε ότι αυτό αποτελεί μέρος του DNA της εταιρείας, αναφέροντας ότι "το όνομα GT-R θα υπάρχει και στο μέλλον". Παρόλο που τα ανώτερα στελέχη δεν μπήκαν σε λεπτομέρειες, το εντυπωσιακό πρωτότυπο Hyper Force, άφησε να εννοηθεί την ύπαρξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού "Godzilla”.
Ο διευθυντής προγράμματος σχεδίασης της εταιρείας, Giovanny Arroba, το χαρακτήρισε ως ένα "τολμηρό αλλά εφικτό όνειρο, για να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας".

Όταν ρωτήθηκε ποιο όνομα από τα μοντέλα θα ήθελε να αναβιώσει περισσότερο, ο νέος CEO της Nissan δήλωσε: "Τη Silvia, χωρίς αμφιβολία". Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Espinosa αναφέρεται στη Silvia. Σχεδόν έναν χρόνο πριν, την περιέγραψε ως ένα σπορ αυτοκίνητο με "καλή ισχύ στην κατάλληλη τιμή που οι πελάτες βρίσκουν ελκυστική".
Αν δεν είστε ακόμη πεπεισμένοι ότι ο Espinosa είναι πραγματικός petrolhead, σκεφτείτε το εξής: η αγάπη του για τα αυτοκίνητα ξεκίνησε από την αδυναμία του στο 300ZX, το οποίο εν τέλει τον ενέπνευσε να εργαστεί για την Nissan.

Ωστόσο, υπάρχει και μια σκληρή πραγματικότητα: μοντέλα όπως το Z, η Silvia και το GT-R, δεν αρκούν για να βάλουν την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ξανά στον δρόμο της ανάπτυξης. Τα σπορ αυτοκίνητα είναι niche προϊόντα, που ενώ είναι συναρπαστικά, δεν θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα οικονομικά της εταιρείας.
Μια πιο συνετή στρατηγική θα ήταν η εκτεταμένη ανανέωση της γκάμας, με προτεραιότητα σε πιο μαζικά μοντέλα. Με 9.000 απολύσεις και κλείσιμο τριών εργοστασίων στον ορίζοντα, ως μέρος ενός ριζικού σχεδίου αναδιάρθρωσης, τα "διασκεδαστικά" αυτοκίνητα από μόνα τους, δεν θα είναι αρκετά για να αναστρέψουν την κατάσταση στη Nissan. Υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα ζητήματα να αντιμετωπιστούν, οπότε μην περιμένετε να δείτε τη νέα Silvia στις αντιπροσωπείες σύντομα.