Έρχονται νέοι αερόσακοι στα αυτοκίνητα-Δείτε για ποιο σημείο του σώματος

Η ZF μια πρωτοπόρος εταιρεία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει αναπτύξει έναν νέο αερόσακο ο οποίος προορίζεται για σημείο του σώματος που μέχρι τώρα δεν προστατευόταν.

Ελαττωματικοί αερόσακοι σκάνδαλο

Η ZF Lifetec καινοτομεί με τη δημιουργία του πρώτου ενεργού αερόσακου πέλματος στον κόσμο, ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας που προορίζεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης.

Πόδια συνοδηγού σε αυτοκίνητο

Με τις καμπίνες των μελλοντικών αυτοκινήτων να γίνονται ολοένα και πιο άνετοι χώροι χαλάρωσης, η ZF Lifetec αναγνωρίζει έναν νέο κίνδυνο: την αυξημένη ευπάθεια των ποδιών σε περίπτωση σύγκρουσης.

Διαβάστε Επίσης

Πώς λειτουργεί ο αερόσακος πέλματος

Η αλλαγή στη στάση των επιβατών, λόγω της δυνατότητας ρύθμισης των καθισμάτων σε πιο χαλαρές θέσεις, μπορεί να κάνει τα κάτω άκρα πιο ευάλωτα σε τραυματισμούς. Σε περίπτωση σύγκρουσης, η δύναμη της πρόσκρουσης μεταφέρεται στα σημεία επαφής του σώματος με το όχημα. Ο αερόσακος πέλματος συμβάλλει στη σωστή ευθυγράμμιση του ποδιού και του ποδιού, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού, ειδικά σε συνδυασμό με τον αερόσακο γονάτων.

Η τεχνολογία αυτή βοηθά στην καλύτερη κατανομή της ενέργειας της σύγκρουσης, μειώνοντας την πίεση στο μηριαίο οστό – το ισχυρότερο οστό του σώματος – και επιτρέποντας την απορρόφηση της δύναμης από το όχημα, αντί από το ανθρώπινο σώμα.

ZF αερόσακος για τα πόδια στο αυτοκίνητο

Ο επικεφαλής ανάπτυξης της ZF Lifetec, Harald Lutz, εξηγεί: "Εάν λείπει το σημείο στήριξης του πέλματος, τα γόνατα δεν μπορούν να αναπτυχθούν σωστά προς τον αερόσακο γονάτων, μειώνοντας την αποτελεσματικότητά του. Αν και ο κίνδυνος θανάσιμων τραυματισμών είναι χαμηλός σε αυτή την περίπτωση, χωρίς τον ενεργό αερόσακο πέλματος υπάρχει μεγάλη πιθανότητα σοβαρών τραυματισμών στα πόδια και τους αστραγάλους."

Τα δεδομένα δείχνουν την ανάγκη για προστασία

Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου από το 2020, οι τραυματισμοί στα κάτω άκρα – συμπεριλαμβανομένων καταγμάτων και απώλειας άκρων – αντιστοιχούσαν σε περίπου 5% του συνόλου των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, επηρεάζοντας 2.684 άτομα μόνο εκείνη τη χρονιά.

Εάν επεκτείνουμε αυτούς τους αριθμούς σε παγκόσμια κλίμακα και διαχρονικά, γίνεται σαφές ότι πρόκειται για έναν σοβαρό κίνδυνο που μπορεί να μειωθεί με την ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας.

Οι επιπτώσεις τέτοιων τραυματισμών δεν περιορίζονται μόνο στον πόνο και την ταλαιπωρία των θυμάτων, αλλά επεκτείνονται σε απώλεια παραγωγικότητας, κόστος περίθαλψης και μακροχρόνιες συνέπειες για την ποιότητα ζωής τους. Έτσι, η ύπαρξη ενός ενεργού αερόσακου πέλματος αποκτά ουσιαστικό νόημα για τη βελτίωση της συνολικής ασφάλειας των επιβατών.

Πότε θα είναι διαθέσιμη η τεχνολογία;

Η ZF Lifetec σχεδιάζει να διαθέσει τον ενεργό αερόσακο πέλματος στην αγορά από το 2028. Βέβαια, η αποτελεσματικότητά του εξαρτάται από τη σωστή στάση των επιβατών, καθώς όσοι έχουν τη συνήθεια να τοποθετούν τα πόδια τους στο ταμπλό μπορεί να μην επωφεληθούν από αυτήν την καινοτομία.

Ωστόσο, με τη σωστή χρήση και ενημέρωση των οδηγών και επιβατών, το νέο αυτό σύστημα ασφαλείας μπορεί να μειώσει δραστικά τους τραυματισμούς στα κάτω άκρα, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας πιο ασφαλούς αυτοκινητιστικής πραγματικότητας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network