Πανέξυπνη λύση της Volvo για μεγαλύτερη αυτονομία στα αυτοκίνητα

Η Volvo έχει βρει πατέντα για να αυξήσει την αυτονομία των αυτοκινήτων της και να βελτιώσει την αποδοτικότητα τους και είναι πιο έξυπνη από όσο φαντάζεσαι.

Volvo New Infotainment

Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν δοκιμάσει κάθε πιθανό τρόπο για να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των οχημάτων στον δρόμο, αλλά η ιδέα της Volvo να χρησιμοποιήσει ένα σύστημα θέρμανσης για να αυξήσει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα κάτι πρωτότυπο.

Volvo εσωτερικό

Συνήθως, η χρήση του συστήματος κλιματισμού θεωρείται ενεργοβόρα, όμως, όπως φαίνεται, το μυστικό κρύβεται στο τι θα αλλάξει θερμοκρασία και εν προκειμένω θα θερμανθεί.

Διαβάστε Επίσης

Θέρμανση και αποδοτικότητα. Πώς συνδέονται;

Γνωρίζουμε ήδη ότι η θέρμανση του θαλάμου επιβατών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αρκετά ενεργοβόρα και μειώνει την αυτονομία. Ωστόσο, η θέρμανση της μπαταρίας μπορεί να βελτιώσει τόσο τη διαδικασία φόρτισης όσο και τη συνολική της απόδοση, ενώ μακροπρόθεσμα συμβάλλει στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της. Αυτά είναι ήδη γνωστά. Η Volvo, όμως, φαίνεται πως έχει μια διαφορετική προσέγγιση: τη θέρμανση του εξωτερικού μέρους του αυτοκινήτου.

Η πατέντα της Volvo και η αεροδυναμική

Σύμφωνα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που εντόπισε το Carmoses, η Volvo σχεδιάζει ένα σύστημα που εκμεταλλεύεται το ήδη υπάρχον κύκλωμα θέρμανσης του αυτοκινήτου για να ζεστάνει τις εξωτερικές επιφάνειες, κυρίως τα παράθυρα. Ο στόχος είναι να αυξήσει τη θερμοκρασία του αέρα που βρίσκεται σε επαφή με το όχημα, μειώνοντας την πυκνότητά του.

Volvo σύστημα κλιματισμού

Με απλά λόγια, όσο πιο θερμός είναι ο αέρας γύρω από το αυτοκίνητο, τόσο μικρότερη είναι η αεροδυναμική αντίσταση, καθώς το όχημα χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να τον διαπεράσει.

Σύμφωνα με την περιγραφή της πατέντας: "Το σύστημα θέρμανσης προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας σε συγκεκριμένες εξωτερικές επιφάνειες του οχήματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θερμαίνεται και η γειτονική στοιβάδα αέρα, μειώνοντας την πυκνότητά της. Δεδομένου ότι η αεροδυναμική αντίσταση εξαρτάται από την πυκνότητα του αέρα, η μείωση της μέσω θέρμανσης βελτιώνει την απόδοση του αυτοκινήτου".

Η εφαρμογή αυτής της μεθόδου μπορεί να γίνει σε όλα τα παράθυρα του οχήματος, ακόμη και στο πίσω παρμπρίζ, καθώς η ροή του αέρα πάνω σε αυτά δημιουργεί αντίσταση. Όσο μεγαλύτερη επιφάνεια θερμαίνεται, τόσο πιο "γλιστερό" γίνεται το όχημα στον αέρα, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα.

Καινοτομία ή θεωρητική λύση;

Η πατέντα της Volvo δεν περιγράφει κάποιο νέο εξειδικευμένο σύστημα θέρμανσης, αλλά αξιοποιεί τις ήδη υπάρχουσες μονάδες του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι, αν εφαρμοστεί, η υλοποίησή της δεν θα απαιτούσε σημαντικές τροποποιήσεις. Παρ’ όλα αυτά, όπως συμβαίνει με πολλές πατέντες, δεν είναι σίγουρο ότι η τεχνολογία αυτή θα φτάσει ποτέ στη μαζική παραγωγή.

Αν, ωστόσο, η Volvo καταφέρει να ενσωματώσει την ιδέα της στα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα, ίσως μιλάμε για μια μικρή αλλά σημαντική καινοτομία στη βελτίωση της αυτονομίας και της αεροδυναμικής απόδοσης.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network