
Μπορεί τώρα πλέον να μιλάμε και να μπαίνουμε σε αυτόνομα αυτοκίνητα αλλά πριν 30 χρόνια αυτά ήταν απλά επιστημονική φαντασία. Αυτό που έγινε όπως πραγματικότητα τέτοιες μέρες (6 Φεβρουαρίου 1995) πριν 30 χρόνια ήταν το σύστημα ελέγχου ευστάθειας στα αυτοκίνητα, αυτό που πλέον ξέρουμε όλοι ως ESP.
Φυσικά ήταν η Mercedes-Benz εισήγαγε το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας σε αυτοκίνητο παραγωγής και συγκεκριμένα στην S-Class Coupé (της σειράς μοντέλων 140) σε μια παρουσίαση στη βόρεια Σουηδία.
Αποδείχθηκε ότι ήταν μια καινοτομία-ορόσημο για την ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων καθώς αποτρέπει την ολίσθηση του οχήματος με επιλεκτικό φρενάρισμα μεμονωμένων τροχών και μπορεί να αποτρέψει ατυχήματα/δυστυχήματα. Έτσι, το όχημα ελέγχεται ευκολότερα σε αντίξοες οδικές συνθήκες.

Η σύγκριση δείχνει ξεκάθαρα ότι ένα πολυτελές κουπέ εξοπλισμένο με ESP είναι σταθερό σε χιονισμένο δρόμο, ενώ το αντίστοιχο χωρίς το σύστημα υποβοήθησης παρεκκλίνει συνεχώς. Το ESP ήταν μια κοινή ανάπτυξη της Mercedes-Benz και της Bosch.

Η επανάσταση στην παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα έγινε περίπου τρία χρόνια αργότερα, με το ESP να εισάγεται ως στάνταρ στην ανανεωμένη A-Class το 1998. Με αυτό το μέτρο, η Mercedes-Benz απάντησε στη "δοκιμασία του ελαφιού".

Η εισαγωγή στην A-Class είχε απίστευτο αποτέλεσμα: σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ακολούθησαν την τάση. 30 χρόνια μετά την εφεύρεσή του, το ESP επαγρυπνεί πλέον στο παρασκήνιο στα περισσότερα οχήματα της αγοράς για να εκτονώνει επικίνδυνες καταστάσεις οδήγησης με αστραπιαία ταχύτητα.