Στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024 παραμένει η Toyota παρά τη μείωση κατά 4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η εταιρεία υποχώρησε κατά 10% στην αγορά της Κίνας συνεχίζει όμως να διατηρεί σταθερή θέση τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη.
Την ίδια περίοδο ο όμιλος Volkswagen έχασε και αυτός μερίδιο αγοράς 2,8% (στην Κίνα -10%), διατηρώντας την 2η θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις. Καθώς τα ηλεκτρικά της οχήματα δυσκολεύονται εκτός Ευρώπης, ψάχνει απεγνωσμένα να ενώσει τις δυνάμεις της με τοπικούς κινέζους κατασκευαστές και να μειώσει το κόστος στην Ευρώπη.
Η Hyundai-Kia βρέθηκε στην 3η θέση υποχωρώντας και αυτή κατά 1,6% λόγω της συρρίκνωσης των πωλήσεων στην Κίνα κατά 37% σε αντίθεση με τις σταθερές πωλήσεις στις ΗΠΑ. Τα ηλεκτρικά της οχήματα τα έχουν βρει επίσης σκούρα στις αγορές της Δύσης.
Ο όμιλος Stellantis είναι η πιο ανησυχητική περίπτωση. Δεν είναι εκτεθειμένη στην κινεζική αγορά, αλλά παρόλα αυτά κατέγραψε πτώση πωλήσεων 15% ή 700.000 μονάδες λιγότερες από την αντίστοιχη περίοδο Ιαν-Σεπ 2023. Ο όμιλος έχασε 17% στις πωλήσεις στις ΗΠΑ και 15% στην Ευρώπη. Επτά από τις 13 φίρμες που διαθέτει έχουν απόλυτη ανάγκη από νέα μοντέλα.
Η General Motors βελτίωσε τις πωλήσεις EV, αλλά επηρεάστηκε αρνητικά από τις κινεζικές δραστηριότητές της (-44%). Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του ομίλου.
Οι συνολικές πωλήσεις της Ford διευρύνθηκαν κατά 21.000 μονάδες χάρη στην αύξηση 3% στις ΗΠΑ, η οποία αντισταθμίστηκε από την πτώση 16% στην Κίνα και 7% στην Ευρώπη.
Η Honda συρρικνώθηκε κατά 3,7% επηρεασμένη επίσης από την πτώση στην Κίνα κατά 26%. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 30% στην Ευρώπη, αλλά το σύνολο δεν είναι σχετικό σε σύγκριση με τους όγκους στην Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και στις λοιπές ασιατικές αγορές.
Η BYD είναι το αστέρι της χρονιάς χάρη στα εξαιρετικά αποτελέσματα στην πατρίδα της, την Κίνα. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 32% ενισχυμένες από τη μεγαλύτερη ζήτηση στην Κίνα, όπου πούλησε το 89% της συνολικής παραγωγής της.
Παράλληλα, ανεβαίνει τις θέσεις κατάταξης στη Νοτιοανατολική Ασία, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη. Η BYD αναμένεται να φτάσει στην πρώτη 5άδα του κόσμου μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.
Πηγή: The Institute for Driver Safety