Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα αυξάνουν τις εξαγωγές υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη και σχεδιάζουν περισσότερα μοντέλα για την αγορά-κλειδί, εκθέτοντας τα όρια του συστήματος τιμολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι πρόσφατοι δασμοί της ΕΕ για την προστασία της εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανίας από την πλημμύρα φθηνών κινεζικών εισαγωγών δεν ισχύουν για τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Ορισμένες κινέζικες εταιρείες μεταφέρουν την παραγωγή και τη συναρμολόγηση στην Ευρώπη για να μειώσουν τον αντίκτυπο από τους δασμούς που φθάνουν μέχρι και το 45,3%.
Οι παίκτες από την Κίνα προσανατολίζονται στην εξέλιξη νέων μοντέλων τεχνολογίας plug-in hybrid ως ένα τρόπο για να παρακάμψουν τους νέους δασμούς της ΕΕ, δήλωσε ο Murtuza Ali, αναλυτής της Counterpoint Research. Αυτό σημαίνει πως οι εξαγωγές κινέζικων υβριδικών αυτοκινήτων προς την Ευρώπη θα διευρυνθούν το επόμενο έτος.
Τα υβριδικά κερίδουν σε δημοτικότητα
Τα υβριδικά αυτοκίνητα, κερδίζουν σε δημοτικότητα, καθώς οι αγοραστές τα θεωρούν έναν προσιτό συμβιβασμό μεταξύ των μοντέλων εσωτερικής καύσης και των πλήρως ηλεκτρικών.
Από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο, οι εξαγωγές υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη υπερτριπλασιάστηκαν σε 65.800 μονάδες σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα.
Σήμερα τα υβριδικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα από την Κίνα αντιπροσωπεύουν το 18% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη σύμφωνα με στοιχεία του 3ου τριμήνου, διπλασιάζοντας το ποσοστό τους σε σύγκριση με το πρώτο 3μηνο του έτους.
Το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ωστόσο μειώθηκε στο 58% από 62% κατά την ίδια περίοδο. Η τάση αυτή είναι πιθανό να αποκτήσει περαιτέρω δυναμική.
Η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι, υποβοηθούμενη από την κυριαρχία της στα EV. Υπάρχει μια εντεινόμενη προσπάθεια εξαγωγών για να αντιμετωπίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στο εσωτερικό της, αναφέρουν διάφοροι αναλυτές.
Καθώς οι δασμοί σε ΗΠΑ και Καναδά είναι της τάξεως του 100%, η ευρωπαική αγορά παραμένει ακόμα μια διέξοδος για τις κινέζικες εταιρείες.
Κινέζικη απειλή και στα PHEV
Οι μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να ανατρέψουν την ευρωπαϊκή αγορά plug-in υβριδικών αυτοκινήτων που κυριαρχείται από ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες, καθώς ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη ζήτηση για προσιτά αυτοκίνητα με καλύτερη οικονομία καυσίμου εν μέσω αυξανόμενου πληθωρισμού.
Η BYD τα βάζει με τον όμιλο Volkswagen και την Toyota στην Ευρώπη κυκλοφορώντας το μοντέλο Seal U DM-i που έχει τεχνολογία PHEV και διατίθεται και στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία επίσης εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στο νέο εργοστάσιο που θεμελιώνει στην Ουγγαρία.
Η SAIC, της οποίας οι εξαγωγές EV στην ΕΕ αντιμετωπίζουν τους υψηλότερους δασμούς 35,3%, δήλωσε ότι σχεδιάζει προϊόντα με διάφορα συστήματα κίνησης για την ευρωπαϊκή αγορά. Στον όμιλο ανήκει και η MG που είναι η κινεζική φίρμα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Τέλος, η Geely, η 2η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας με βάση τις πωλήσεις, λάνσαρε τον περασμένο μήνα στην Ευρώπη το νέο plug-in υβριδικό μοντέλο 02 υπό το brand της Lynk & CO.