Η SAIC προσφεύγει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της ενάντια στους αντισταθμιστικούς δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα ηλεκτρικά της οχήματα.
Μετά από μήνες ερευνών, η ΕΕ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξάγονται στην Ευρώπη επιδοτούνται από την κεντρική κυβέρνηση της Κίνας και ορισμένες επαρχίες, προσφέροντας στους Κινέζους κατασκευαστές αθέμιτο πλεονέκτημα.
Οι νέοι δασμοί της ΕΕ για τα ηλεκτρικά οχήματα διαφέρουν ανά κατασκευαστή, με την SAIC να επιβαρύνεται με τους υψηλότερους συντελεστές.
Σε δήλωσή της στα τέλη Οκτωβρίου, η SAIC εξέφρασε τη "βαθιά της λύπη" για την τελική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ανακοίνωσε πως θα λάβει τα απαραίτητα νομικά μέτρα για να προσφύγει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να διασφαλίσει τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της.
Η εταιρεία ανέφερε πως η Επιτροπή, εκτός από το ότι την υποχρέωσε να γνωστοποιήσει εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες, προέβη και σε λάθη κατά τον καθορισμό των κρατικών επιδοτήσεων που έλαβε στην Κίνα.
Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αγνόησε "κρίσιμες πληροφορίες" και αντεπιχειρήματα που υπέβαλε η SAIC, υπερβάλλοντας τα "ποσοστά επιδότησης πολλαπλών" έργων ηλεκτροκίνησης που επιβλέπει η εταιρεία.
Σύμφωνα με την τελική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εκδόθηκε στις 29 Οκτωβρίου, θα επιβληθεί δασμός 35,3% στα ηλεκτρικά οχήματα της SAIC που εξάγονται στην ΕΕ, επιπλέον του προϋπάρχοντος δασμού 10% σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η SAIC εξάγει κυρίως οχήματα με τη μάρκα MG στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις της μάρκας το 2023 να ξεπερνούν τις 200.000 μονάδες, από τις οποίες το ήμισυ αφορούσε το ηλεκτρικό MG4, ένα συμπαγές crossover.
Καθώς προετοιμάζεται να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της στο δικαστήριο, η SAIC ενισχύει τις προσπάθειές της να εισαγάγει νέα μοντέλα MG με διάφορα συστήματα μετάδοσης κίνησης και να βελτιώσει τις τοπικές υπηρεσίες στην Ευρώπη, με στόχο να αντιμετωπίσει τα εμπορικά εμπόδια που επιβάλλουν οι δασμοί.