Ο κινητήρας W16 8.0 λίτρων με τα τέσσερα τούρμπο της Bugatti, μόλις πρόσθεσε ένα ακόμη ρεκόρ στην πλούσια συλλογή του πριν αποσυρθεί: το ρεκόρ μέγιστης ταχύτητας ανοικτού αυτοκινήτου δρόμου.
Μια Mistral σε μοναδικές προδιαγραφές "World Record Edition" μόλις σημείωσε επιβεβαιωμένη τελική ταχύτητα 453,9 km/h στην πίστα δοκιμών Papenburg στη βόρεια Γερμανία. Χωρίς οροφή.
Στο τιμόνι της Mistral βρισκόταν ο Βρετανός νικητής του Le Mans, Andy Wallace, άνθρωπος που θα έλεγες πως είναι αρκετά εξοικειωμένος με τις υψηλές ταχύτητες. Άλλωστε είναι αυτός που έκανε και το ρεκόρ τελικής ταχύτητας κλειστού αυτοκινήτου, με 490,3 km/h σε μια Chiron Super Sport 300+ το 2019.

Η Mistral, που πήρε το όνομά της από έναν νότιο γαλλικό άνεμο, είναι το ένα από τα 99 αντίτυπα, που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα των 1.578 ίππων με την Chiron Super Sport, με ένα ειδικά σχεδιασμένο roadster περιτύλιγμα.
Τα κάθετα φωτιστικά σώματα είναι εμπνευσμένα από την μοναδική La Voiture Noire, το πίσω φωτιστικό X-bar από την Bolide που προορίζεται μόνο για πίστα, και οι κλασικές εισαγωγές της Bugatti σε σχήμα C στα πλευρά, είναι μικρότερες από αυτές της Chiron, επειδή o W16 "αναπνέει" μέσω διπλών εισαγωγών αέρα ακριβώς πίσω από τα καθίσματα.

Γιατί όμως επιλέχθηκε το Papenburg και όχι η Ehra-Lessien, έδρα των προηγούμενων ρεκόρ ταχύτητας της Bugatti; Κατά περίεργο τρόπο, η Bugatti δεν έχει πλέον πρόσβαση από τότε που αποχώρησε από την Volkswagen, προκειμένου να γίνει κοινοπραξία με τη Rimac.
Η αλήθεια είναι πως ο νέος χώρος διεξαγωγής των δοκιμών της Bugatti, κάθε άλλο παρά ιδανικός είναι για τόσο υψηλές ταχύτητες. Οι ευθείες των 4 χιλιομέτρων της πίστας του Papenburg είναι περίπου οι μισές από αυτές που έχει συνηθίσει η Bugatti.
Αυτό σημαίνει ότι ο Andy έπρεπε να έχει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου από τις στροφές, ώστε να καταφέρει να πετύχει τη μέγιστη ταχύτητα των 453,9 km/h.

Η εξέλιξη του ρεκόρ ταχύτητας ανοιχτής οροφής
Σε περίπτωση που παρακολουθείτε την εξέλιξη των ρεκόρ ταχύτητας, η Mistral πήρε το ρεκόρ ανοικτής οροφής από την Hennessey Venom GT Spyder, η οποία σημείωσε 427,4 Kmh/h πίσω στο 2016. Και η οποία το είχε αποσπάσει από την Veyron Vitesse των 1.183 ίππων, η οποία κατέγραψε 408,7 km/h πριν από αυτό.

Αλλά ενώ τα προηγούμενα παγκόσμια ρεκόρ των Bugatti γιορτάστηκαν με μια σπάνια σειρά αυτοκινήτων World Record Edition, αυτή η Mistral είναι μία και μοναδική. Ο ιδιοκτήτης της, ο οποίος διαθέτει επίσης μια Veyron Super Sport, μια Vitesse και μια Chiron 300+ σε ασορτί χρώματα, ανέθεσε στην Bugatti να κατασκευάσει ένα μοναδικό αυτοκίνητο με carbon και πορτοκαλί χρώμα και να το χρησιμοποιήσει για να καταρρίψει το ρεκόρ.
Η αποστολή επετεύχθη, θα παραμείνει μοναδική. Και ένα μέλος ενός μάλλον πολύτιμου συνόλου, θα τολμούσαμε να πούμε.
Το Top Gear είχε αποκλειστική πρόσβαση στην προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ, οπότε μείνετε συντονισμένοι, καθώς την επόμενη εβδομάδα θα σας παρουσιάσουμε όλο το παρασκήνιo και το σχετικό video.