Ας ξεκαθαρίσουμε από την αρχή πως δεν πρόκειται για ένα φανταστικό αυτοκίνητο. Πέντε χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση ενός concept, η Ginetta είναι έτοιμη να προχωρήσει στην παραγωγή 20 μονάδων του αυτοκινήτου δρόμου Akula, με κόστος πάνω από 390.000 ευρώ.
Εντάξει, είναι προφανές πως δεν απευθύνεται σε πολλούς, αλλά πριν βιαστείς να αλλάξεις σελίδα στον υπολογιστή σου, ίσως θέλεις να μάθεις μερικές ακόμα λεπτομέρειες για αυτό το παιχνίδι πίστας κάτω των 1,2 τόνων, το οποίο είναι νόμιμο για χρήση στον δρόμο και αντλεί σχεδιαστικά στοιχεία από το αγωνιστικό LMP1 της Ginetta.
Ο ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας 6.4 λίτρων, κατευθύνει περίπου 600 ίππους και 670 Nm στον πίσω άξονα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 290 km/h. Ο κινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στο κέντρο του άγριου, πλήρως ανθρακονημάτινου αμαξώματος του Akula, οδηγώντας σε μια ιδανική κατανομή βάρους 50:50.
Με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο
Θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή ενός αυτόματου διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων, με την ισχύ να διοχετεύεται μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στους πίσω τροχούς. Για το φρενάρισμα φροντίζει ένα σετ αεριζόμενων ατσάλινων δίσκων, ενώ σε περίπτωση που αναρωτιέσαι, θα υπάρχει και η επιλογή των ανθρακοκεραμικών δίσκων, για ακόμα μεγαλύτερη ισχύ πέδησης.
Η ανάρτηση έχει δημιουργηθεί με τη χρήση μιας ρυθμιζόμενης μονάδας δύο κατευθύνσεων, με διάταξη push-rod και μακρύτερα από τα συνηθισμένα ψαλίδια, ώστε να προσφέρει μεγαλύτερο εύρος διαμόρφωσης και λειτουργικότητας. Σε συνδυασμό με τη γόμα Pirelli P Zero, το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι αρκετά διασκεδαστικό.
Ιδιαίτερα από τη στιγμή που ο επικεφαλής της μάρκας, Lawrence Tomlinson, ο οποίος κέρδισε την κατηγορία GT2 του Le Mans το 2006 και γνωρίζει κάποια πράγματα για τους αγώνες, έχει εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό στη διαδικασία εξέλιξης του Akula.
Ο Tomlinson δήλωσε: "Κατά τη διάρκεια των είκοσι ετών που είμαι ιδιοκτήτης της Ginetta, υπήρξαν αμέτρητες κορυφαίες στιγμές. Καμία, όμως, δεν ξεπερνάει το σημερινό λανσάρισμα του Akula. Ενώ το νέο μας supercar αντιπροσωπεύει μια πολύ διαφορετική κατεύθυνση για τη Ginetta, ενσαρκώνει επίσης τη μηχανολογία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τις αξίες μας που επικεντρώνονται στον οδηγό με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα”.
Επιθετική σχεδίαση
Και σε ονομαστική αξία τουλάχιστον, αυτό φαίνεται. Το δίθυρο κουπέ έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε αεροδυναμική σήραγγα, διαθέτοντας μια πλήρη σειρά από splitters για να εκτρέψει τον αέρα προς την κεκλιμένη πίσω πτέρυγα. Οι αεροδυναμιστές είχαν το ελεύθερο να σχεδιάσουν το πίσω μέρος όπως επιθυμούσαν.
Παρά την επιθετική σχεδίαση, το Akula εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο δρόμου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 100 λίτρων που παρέχει πάνω από 700 χιλιόμετρα αυτονομίας και ένα πορτμπαγκάζ με αρκετό χώρο για δύο backpack.
Μπορεί η δομή monocoque από ανθρακονήματα να έχει αντικαταστήσει με μαξιλάρια τα συμβατικά καθίσματα και έναν ατσάλινο κλωβό κύλισης, αλλά στο εσωτερικό υπάρχει τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, οθόνη αφής infotainment, ακόμη και ποτηροθήκες.
Για να μπορείς να απολαμβάνεις τον καφέ σου, όσο θα προσπαθείς να επαληθεύσεις την αυτονομία οικογενειακού αυτοκινήτου, σε ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε για να εκτοξεύει την αδρεναλίνη στα ύψη.