Το ότι τα Toyota έχουν τη φήμη αξιόπιστων αυτοκινήτων, είναι γνωστό εδώ και χρόνια. Τι ισχύει όμως στη συνείδηση των αγοραστών, όταν η κουβέντα μεταφέρεται στο πεδίο των μεταχειρισμένων οχημάτων; Ο ιαπωνικός κολοσσός εξακολουθεί να χαίρει τόσο μεγάλης εκτίμησης, ή μήπως η εικόνα αντιστρέφεται;
Η απάντηση έρχεται από μια πρόσφατη έρευνα του αμερικανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού καταναλωτών, Consumer Reports, αναφορικά με τις κορυφαίες επιλογές των αγοραστών μεταχειρισμένων οχημάτων, δίνοντας προτεραιότητα στην αξιοπιστία.
Στην κορυφή η Toyota
Σε αυτή την έρευνα λοιπόν, η Toyota αναφέρθηκε ως κορυφαία επιλογή, ακολουθούμενη μάλιστα από την Lexus. Οι Honda και Acura βρέθηκαν επίσης κοντά στην κορυφή της λίστας, αποδεικνύοντας πως η φήμη της αξιοπιστίας ακολουθεί γενικά τις ιαπωνικές εταιρείες.
"Τα δεδομένα μας δείχνουν σταθερά με την πάροδο του χρόνου, ότι τα αυτοκίνητα από αυτές τις μάρκες είναι αξιόπιστα όταν είναι καινούργια και συνεχίζουν να είναι αξιόπιστα καθώς περνούν τα χρόνια”, δήλωσε ο Steven Elek, επικεφαλής του προγράμματος Consumer Reports για την ανάλυση δεδομένων αυτοκινήτων.
Λίστα με 26 φίρμες
Συγκεκριμένα, 26 μάρκες αυτοκινήτων κατετάγησαν με βάση μια έρευνα σε δείγμα περισσότερων από 150.000 οχήματα. Η έρευνα επικεντρώθηκε σε ζητήματα που αναφέρθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες, για αυτοκίνητα ηλικίας από το 2014 έως το 2019, εξετάζοντας 20 πιθανά σημεία εντοπισμού προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων των φρένων, των κινητήρων, των κιβωτίων ταχυτήτων και των μπαταριών.
Με βάση τη συλλογή αυτών των δεδομένων, προέκυψε μια συνολική βαθμολογία, η οποία υπολόγισε κατά μέσο όρο την αξιοπιστία σε έξι έτη μοντέλου με βάση τα προβλήματα που αναφέρθηκαν από τον ιδιοκτήτη.
"Μάρκες όπως η Lexus και η Toyota, έχουν μια παράδοση συντηρητικών επανασχεδιασμών, βελτιώνοντας σταδιακά ολόκληρη τη σειρά προϊόντων τους, αντί να εισάγουν πολλά καινούργια συστήματα", δήλωσε ο Elek.
Το υψηλό κόστος των νέων οχημάτων, που επιδεινώθηκε από τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την περίοδο της πανδημίας και μετά από αυτή, αλλά και από τον πληθωρισμό, οδηγεί σε αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, που στρέφονται σε μεγαλύτερο βαθμό σε μεταχειρισμένα οχήματα.
Ποιοι βρέθηκαν στο κάτω άκρο
Αν η επικράτηση των ιαπωνικών εταιρειών στη συγκεκριμένη έρευνα ήταν λίγο έως πολύ αναμενόμενη, τα ονόματα των εταιρειών που βρέθηκαν στο κάτω μέρος, παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον. Κι αυτό γιατί στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης του Consumer Reports ήταν η Tesla, η Dodge και η Chrysler.
"Για την Chrysler, την Jeep, την Dodge, πολλές από αυτές τις μάρκες κάτω από την ομπρέλα της Stellantis, βλέπουμε περισσότερα αναφερόμενα προβλήματα από τα μέλη μας, πιο σημαντικά ζητήματα, πιο δευτερεύοντα ζητήματα, όλα μαζί", δήλωσε ο Alex Knizek, υψηλόβαθμο στέλεχος στο Consumer Reports.
Η αξιοπιστία μπορεί να ποικίλει μεταξύ των σειρών μοντέλων και να αλλάξει, ειδικά καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετατοπίζουν τα προϊόντα της γκάμας τους από sedan και hatchback, σε SUV και μεγαλύτερων διαστάσεων οχήματα, σύμφωνα με το Consumer Reports.
Η Tesla τοποθετήθηκε στις χαμηλότερες κατηγορίες επειδή αρχικά επικεντρώθηκε στο Model S με αμφιλεγόμενη -ακόμη- τεχνολογία, αλλά εδώ και καιρό, τα Model 3 και Model Y καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις της μάρκας και μάλιστα με διαφορά.
Η αξιοπιστία μπορεί επίσης να διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο και κάθε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο έχει το δικό του ιστορικό χρήσης και σέρβις, οπότε το Consumer Reports δημιούργησε και μια συνοδευτική λίστα με τα 10 κορυφαία μεταχειρισμένα οχήματα, όλα με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.